Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Vatandaş Diplomasisi Etkinlikleri Ülke İmajını Nasıl Etkiliyor? Uluslararası Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2025, Sayı: 57, 283 - 300, 30.08.2025
https://doi.org/10.52642/susbed.1624392

Öz

Uluslararası sahada ülkelerle ilgili imajların oluşumunda görece kurumsal ve girişimsel yapıların dışında seyreden bireysel ilişkiler önemli yer tutmaktadır. Literatürde vatandaş diplomasisi şeklinde tanımlanan bu sürecin ülke imajıyla ilişkisi dikkate değer bir konu olarak öne çıkmaktadır. Yumuşak güç organizasyonlarının bir parçası olarak toplumsal katmanlarda vatandaşların ilişkisel faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan birikimin ülke imajı açısından yansımaları önem arz etmektedir. Nitekim, literatürde üst organizasyonların rolüne ilişkin çok sayıda çalışma bulunurken vatandaş diplomasisinin özellikle ülke imajının inşasındaki etkinliğinin yeterince tespit edilememiş olması bu çalışmanın çıkış noktasını oluşturmaktadır. Vatandaş diplomasisinin kendi mecrasında hangi dinamikler çerçevesinde varlık alanı bulduğu, etkileşim süreçlerinin hangi temalarda kümelendiği ve toplamda bu ilişkisel sürecin ülke imajı için ortaya çıkardığı sonuçlar araştırmanın ana problemini teşkil etmektedir. Araştırmada ülke imajının vatandaş diplomasisiyle ilişkisinin saptanarak, vatandaş diplomasisinin deneyimler çerçevesinde çözümlenmesi amaçlamaktadır. Bu bağlamda Erciyes Üniversitesi’nde öğrenim gören 20 uluslararası öğrenciye kartopu örnekleme yöntemiyle ulaşılmış ve derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Fenomenolojik araştırma kapsamında deneyimler doğrultusunda elde edilen veriler incelenmiştir. Çalışma sonucunda vatandaş diplomasisi etkinliklerinin ülke imajıyla güçlü bir bağ sergilediği ortaya konulmuştur. Bu bağlamda profesyonel girişimlerle (medya içerikleri vd.) ya da formal düzlemdeki köklü girişimler (okul vb.) yoluyla ülkelerle ilgili kurulan imajlar, vatandaş diplomasisi etkinlikleri sonucunda tamamen yıkılmakta ya da güçlenmektedir.

Kaynakça

  • Avcı, E. (2021). Kamu Diplomasisi Aktörü Olarak Jandarma Teşkilatı. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-29 .
  • Bier, L. (2017). Investigating Country Identity and Citizen Diplomacy: The Case of Cultural Mediators in Vietnam . https://trace.tennessee.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=5826&context=utk_graddiss.
  • Cañas, L. M., Horst, E. t., & Parra, J. H. (2015). Colombia’s Country Image From The Foreign Perspective. Arbor Ciencia, Pensamiento y Cultura, 191(773), 1-29.
  • Creswell, J. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Siyasal Kitabevi.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni Nitel Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımlar. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Cruz, J. A., & Lacap, J. P. (2023). Film-Induced Effects And Intention To Visit: The Intervening Role Of Country Image Of South Korea. Advances in Hospitality and Tourism Research, 11(1), 1-27.
  • Foglesong, D. S. (2020). When the Russians Really Were Coming: Citizen Diplomacy and the End of Cold War Enmity in America. Cold War History, 20(4), 419-440.
  • Fulda, A. (2019). The Emergence of Citizen Diplomacy in European Union–China Relations: Principles, Pillars,Pioneers, Paradoxes. Diplomacy & Statecraft, 30(1), 188-216.
  • Harini, S., & Webster, T. W. (2020). Women Participation As Agent Of Citizen's Diplomacy Through Solo Internatıonal Performıng Art (SIRPA). Revista UNISCI Journal(53), 131-140.
  • Karlı, İ., & Özel, M. (2020). Türkiye’nin Uluslararası imajında yurttaş diplomasisinin rolü: Erasmus+ Değişim Programı özelinde Polonya örneği., . Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 5 (9), 1-17.
  • Marshall, J. (1949 ). International Affairs: Citizen Diplomacy. The American Political Science Review, 43(1), 83-90.
  • Matiza, T. (2022). Country Image And Recreational Tourism Travel Motivation: The Mediating Effect Of South Africa's Place Brand Dimensions. Tourism and Hospitality Management, 28(3), 519-539.
  • Morales, P. S. (2021). International Broadcasters and Country Image Management: Comparing Audience Perceptions of China, Russia and Iran in Latin America. Global Media and China, 6(1), 100-115.
  • Mueller, S. (2009). The Nexus of U.S. Public Diplomacy and Citizen Diplomacy. N. Snow, & P. M. Taylor içinde, Routledge Handbook of Public Diplomacy (s. 101-107). New York: Taylor & Francis Group.
  • Ogunnubi, O., & Aja, U. A. (2022). Citizen Diplomacy in Nigeria-South Africa Relation. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 9(3), 133-151.
  • Richards, S.-K. (2023). Renewing Nagasaki’s Citizen Diplomacy. Journal For Peace And Nuclear Disarmament, 6(1), 185-194.
  • Ruddy, B. (2014). Hearts, Minds, and Stomachs: Gastrodiplomacy and the Potential of National Cuisine in Changing Public Perception of National Image. Public Diplomacy Magazine, 11(Winter), 29–34.
  • Ujara, E., & Ibietan, j. (2014). Citizen Diplomacy and Nigeria’s International Image: The Social Constructivist. Covenant Journal Business and Social Sciences Vol.6.No2.
  • Watson, F. (2007). Mitigating anti-Americanism in Turkey through puplic diplomacy. . Yüksek Lisans Tezi. İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi , Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı.
  • Yıldırım, G. (2015). Türkiye Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü’nün faaliyetlerinin kültürel diplomasi bağlamında incelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi,, 5 (1), 2-24.
  • Yıldırım, G., & Akbulut, D. (2017). Türkiye’nin İtibarı Konusunda Bir Uluslararası Halkla İlişkiler ve Kültürel Diplomasi Aracı Olarak Yurtdışı Eğitim Programlarının Etkisi: Türkiye’de Bulunan Yabancı Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC, 7(1), 61-76.
  • Yousef, W. Y. (2023). The Influence of a Country’s Sustainable Development on Likeability, Intention to Travel, and Country Image: A Case Study from Saudi Arabia. Sustainability, 15(7).
  • Yu, P., & Zhang, H. (2020). Does Travel Really Enhance Destination-Country Image? Understanding Tourists' Changes in Perception toward a Destination Country. Sustainability, 12(10).

How Do Citizen Diplomacy Practices Affect Country Image? A Study on International Students

Yıl 2025, Sayı: 57, 283 - 300, 30.08.2025
https://doi.org/10.52642/susbed.1624392

Öz

Individual relations, which are relatively outside of institutional and entrepreneurial structures, play an important role in forming images of countries in the international arena. The relationship between this process, which is defined as citizen diplomacy in the literature, and country image stands out as a remarkable issue. As a part of soft power organizations, the reflections of the accumulation that emerges from the relational activities of citizens in social layers in terms of the country's image are important. While there are many studies on the role of top organizations in the literature, the effectiveness of citizen diplomacy, especially in constructing country's image, has not been sufficiently determined, which constitutes the starting point of this study. The main problem of the study is the dynamics within which citizen diplomacy finds space for existence in its channel, the themes in which the interaction processes are clustered, and the results of this relational process for the country image in total. The research aims to determine the relationship between country image and citizen diplomacy and to analyze citizen diplomacy within the framework of experiences. In this context, 20 international students studying at Erciyes University were reached through the snowball sampling, and in-depth interviews were conducted. The data obtained was analyzed in line with the experiences within the scope of phenomenological research. As a result of the study, it was revealed that citizen diplomacy activities exhibit a strong link with the country's image. In this context, the images of countries established through professional initiatives (media content, etc.) or well-established initiatives at the formal level (schools, etc.) are completely destroyed or strengthened as a result of citizen diplomacy activities.

Kaynakça

  • Avcı, E. (2021). Kamu Diplomasisi Aktörü Olarak Jandarma Teşkilatı. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 10(1), 1-29 .
  • Bier, L. (2017). Investigating Country Identity and Citizen Diplomacy: The Case of Cultural Mediators in Vietnam . https://trace.tennessee.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=5826&context=utk_graddiss.
  • Cañas, L. M., Horst, E. t., & Parra, J. H. (2015). Colombia’s Country Image From The Foreign Perspective. Arbor Ciencia, Pensamiento y Cultura, 191(773), 1-29.
  • Creswell, J. (2018). Nitel araştırma yöntemleri: Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Araştırma Deseni. Siyasal Kitabevi.
  • Creswell, J. W. (2017). Araştırma Deseni Nitel Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımlar. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Cruz, J. A., & Lacap, J. P. (2023). Film-Induced Effects And Intention To Visit: The Intervening Role Of Country Image Of South Korea. Advances in Hospitality and Tourism Research, 11(1), 1-27.
  • Foglesong, D. S. (2020). When the Russians Really Were Coming: Citizen Diplomacy and the End of Cold War Enmity in America. Cold War History, 20(4), 419-440.
  • Fulda, A. (2019). The Emergence of Citizen Diplomacy in European Union–China Relations: Principles, Pillars,Pioneers, Paradoxes. Diplomacy & Statecraft, 30(1), 188-216.
  • Harini, S., & Webster, T. W. (2020). Women Participation As Agent Of Citizen's Diplomacy Through Solo Internatıonal Performıng Art (SIRPA). Revista UNISCI Journal(53), 131-140.
  • Karlı, İ., & Özel, M. (2020). Türkiye’nin Uluslararası imajında yurttaş diplomasisinin rolü: Erasmus+ Değişim Programı özelinde Polonya örneği., . Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 5 (9), 1-17.
  • Marshall, J. (1949 ). International Affairs: Citizen Diplomacy. The American Political Science Review, 43(1), 83-90.
  • Matiza, T. (2022). Country Image And Recreational Tourism Travel Motivation: The Mediating Effect Of South Africa's Place Brand Dimensions. Tourism and Hospitality Management, 28(3), 519-539.
  • Morales, P. S. (2021). International Broadcasters and Country Image Management: Comparing Audience Perceptions of China, Russia and Iran in Latin America. Global Media and China, 6(1), 100-115.
  • Mueller, S. (2009). The Nexus of U.S. Public Diplomacy and Citizen Diplomacy. N. Snow, & P. M. Taylor içinde, Routledge Handbook of Public Diplomacy (s. 101-107). New York: Taylor & Francis Group.
  • Ogunnubi, O., & Aja, U. A. (2022). Citizen Diplomacy in Nigeria-South Africa Relation. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 9(3), 133-151.
  • Richards, S.-K. (2023). Renewing Nagasaki’s Citizen Diplomacy. Journal For Peace And Nuclear Disarmament, 6(1), 185-194.
  • Ruddy, B. (2014). Hearts, Minds, and Stomachs: Gastrodiplomacy and the Potential of National Cuisine in Changing Public Perception of National Image. Public Diplomacy Magazine, 11(Winter), 29–34.
  • Ujara, E., & Ibietan, j. (2014). Citizen Diplomacy and Nigeria’s International Image: The Social Constructivist. Covenant Journal Business and Social Sciences Vol.6.No2.
  • Watson, F. (2007). Mitigating anti-Americanism in Turkey through puplic diplomacy. . Yüksek Lisans Tezi. İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi , Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı.
  • Yıldırım, G. (2015). Türkiye Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü’nün faaliyetlerinin kültürel diplomasi bağlamında incelenmesi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi,, 5 (1), 2-24.
  • Yıldırım, G., & Akbulut, D. (2017). Türkiye’nin İtibarı Konusunda Bir Uluslararası Halkla İlişkiler ve Kültürel Diplomasi Aracı Olarak Yurtdışı Eğitim Programlarının Etkisi: Türkiye’de Bulunan Yabancı Öğrenciler Üzerine Bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication - TOJDAC, 7(1), 61-76.
  • Yousef, W. Y. (2023). The Influence of a Country’s Sustainable Development on Likeability, Intention to Travel, and Country Image: A Case Study from Saudi Arabia. Sustainability, 15(7).
  • Yu, P., & Zhang, H. (2020). Does Travel Really Enhance Destination-Country Image? Understanding Tourists' Changes in Perception toward a Destination Country. Sustainability, 12(10).
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tarık Kodal 0000-0003-2954-8697

Faruk Temel 0000-0001-7103-0790

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2025
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2025
Kabul Tarihi 18 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 57

Kaynak Göster

APA Kodal, T., & Temel, F. (2025). How Do Citizen Diplomacy Practices Affect Country Image? A Study on International Students. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(57), 283-300. https://doi.org/10.52642/susbed.1624392


24108  28027

Bu eser Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Lisansı ile lisanslanmıştır.