BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ VİDEO PAYLAŞIM SİTELERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Sayı: 4, 111 - 121, 17.05.2016

Öz

Yeni nesil teknolojilerin hızla yaygınlaştığı günümüz bilgi toplumunda, internet ve web teknolojilerine olan ihtiyaç sürekli artmaktadır. Artan ihtiyaçlar doğrultusunda web teknolojilerinin kullanım alanları genişlemekte ve bu alanlara erişim yolları yeni teknolojilerle sürekli geliştirilmektedir. Hayatın her alanında yaşanan bu gelişmeler şüphesiz ki eğitim alanında da yeni arayışları beraberinde getirmektedir. Eğitim teknolojilerinin etkin kullanılması ve bu teknolojilerin web tabanlı sistemlerle desteklenmesi sağlanarak, öğrenci başarısının artırılması amaçlanmaktadır. Özellikle Web 3.0 teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte web sayfalarının her bir internet kullanıcısına özel ve farklı içerikler sunması eğitimde bireysel öğrenme yaklaşımını desteklemektedir. Öte yandan öğrenmelerin görsel videolarla desteklenmesi öğrenmeyi kolaylaştırmakla kalmayıp aynı zamanda eğlenceli hale getirmektedir. Günümüz internet teknolojilerinin gelişimine paralel olarak bant genişliği ve veri hacmi artışı video paylaşım sitelerinin önündeki engeli ortadan kaldırmıştır. Videolara internet üzerinden hızlı bir şekilde erişebilme ve videoları hızlı bir şekilde paylaşabilme son derece kolay hale gelmiştir. Bu bağlamda düşünüldüğünde web tabanlı, bilgisayar destekli öğrenmelerin video paylaşım siteleri üzerinden yapılabileceği kanısı oluşmuştur. Dolayısıyla bu araştırma zamanlarının büyük bir çoğunluğunu bilgisayar ve internet teknolojileri ile geçiren Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümü (B.Ö.T.E.) öğretmen adaylarının görsel öğrenme ortamı olarak video paylaşım sitelerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi amacıyla yürütülmüştür. Tarama modelindeki bu araştırma için veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen ve 25 maddeden oluşan beşli Likert-tipi bir anket formu kullanılmıştır. Hazırlanan anket formu Siirt Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, B.Ö.T.E. bölümünde öğrenim gören toplam 168 öğretmen adayına uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde; frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi veri analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların video paylaşım sitelerine yönelik genel yönelimlerinin ve bu siteler hakkındaki düşüncelerinin olumlu yönde olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Video Paylaşım Sitesi, Youtube, Görsel Öğrenme.

Kaynakça

  • Altun, A., Gülbahar, Y., & Madran, O. (2007). Öğretimde içerik yönetim sistemleri:eniyisi örneği. XII. “Türkiye’de İnternet” Konferansı, (s. 1-4). Ankara.
  • Bahçeci, F. (2014). Kişiselleştirilmiş öğretim portalının uygulanması ve öğrencilerin tutumlarına etkisi. EJER Congress, Ist. Eurasian Educational Research Congress, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). İlişkisiz Ölçümlerde Ortalama Puanların Karşılaştırılması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chip. (2013). Dünyanın En Büyük Web Siteleri. Chip Dergisi Aylık, 24-25.
  • Gökova, V., & İnceoğlu, M. M. (2011). Temel bilgisayar uygulamaları dersinde öğrenme içerik yönetim sistemi kullanımı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1099-1113.
  • Karademir, T., & Alper, A. (2011). Standarts of social networks being a learning. 5th İnternational Computer& İnstructional Technologies, (s. 5-12). Elazığ.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küstürk, S. (2013). YouTube kullanıcıları dakikada toplam 100 saatlik video yüklüyor. 11. 5. 2013 tarihinde http://www.teknoblog.com: http://www.teknoblog.com/youtube-kullanicilaridakikada-toplam-100-saatlik-video-yukluyor-58382/ adresinden alındı
  • Lenhart, A., & Madden, M. (2007). Social networking websites and teens: an overwiev. Pew İnternet&American Life Project (s. 2). Pew/İnternet.
  • Mutlu Bayraktar, D., & Camnalbur, M. (2012). Çoklu ortam öğretim tasariminda görsel ve işitsel modaliteler üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. NWSA- Education Sciences, 6, 25-36.
  • Nilay, Y., & Özmen, B. (2012). Video paylaşim sitelerinin eğitsel amaçlı kullanımı. e-Journal of New World Sciences Academy, 289.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 79-110.
  • Tezer, M. (2008). Bilgisayar tabanlı video programlarının eğitim materyali olarak kullanılmasına yönelik öğretim elemanları ve öğrenci görüşleri. International Educational Technology Conference, (s. 717-721). Eskişehir.
  • Towndrow, P., & Tan, A. (2009). Catalyzing student-teacher ınteractions and teacher learning in science practical formative assessment with digital video technology. Teaching and Teacher Education, 61-67.

An Evaluation of Computer Education and Instructional Technologies Prospective Teachers’ Opinions on Video Sharing Websites

Yıl 2015, Sayı: 4, 111 - 121, 17.05.2016

Öz

In the current information society, where the new generation of Technologies are spread, the need for Internet and web Technologies increase constantly. With the increasing necessities, the areas of use for web Technologies enhance and new ways to Access these areas are always developed through new Technologies. These developments bring together new approaches in the field of education. The effective use of education Technologies and supporting these Technologies with web-based learning will eventually increase the level of student success. With the development of 3.0 technologies, web pages can offer special and different contents for each Internet user, which is one of the key features that supports the individual learning approach in education. On the other hand, supporting the learning process with visual videos makes learning both easier and more fun. Current internet Technologies are strongly supported by band width and data capacity increase, which have diminished the barriers for video sharing sites. Sharing and accessing to videos on Internet has become extremely an easy concept. Within this context, a belief that web-based and computer supported learning could be done through video sharing sites became stronger. Therefore, this study has been conducted to evaluate the opinions of Computer Education and İnstructional Technologies prospective teachers’ who spend most of their time with computer and internet Technologies, on video sharing websites as visual learning environments. To achieve this, a Likert-type questionnaire with 25 articles has been developed. The questionnaire was applied to 168 students enrolled at Siirt University Department of Computer Education and İnstructional Technologies. To analyze the data; frequency, percentage, average and standard deviation analysis is used. The general idea for the video-sharing sites in the results were found to be positive.

Kaynakça

  • Altun, A., Gülbahar, Y., & Madran, O. (2007). Öğretimde içerik yönetim sistemleri:eniyisi örneği. XII. “Türkiye’de İnternet” Konferansı, (s. 1-4). Ankara.
  • Bahçeci, F. (2014). Kişiselleştirilmiş öğretim portalının uygulanması ve öğrencilerin tutumlarına etkisi. EJER Congress, Ist. Eurasian Educational Research Congress, İstanbul.
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). İlişkisiz Ölçümlerde Ortalama Puanların Karşılaştırılması. Ankara: Pegem Akademi.
  • Chip. (2013). Dünyanın En Büyük Web Siteleri. Chip Dergisi Aylık, 24-25.
  • Gökova, V., & İnceoğlu, M. M. (2011). Temel bilgisayar uygulamaları dersinde öğrenme içerik yönetim sistemi kullanımı. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1099-1113.
  • Karademir, T., & Alper, A. (2011). Standarts of social networks being a learning. 5th İnternational Computer& İnstructional Technologies, (s. 5-12). Elazığ.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Küstürk, S. (2013). YouTube kullanıcıları dakikada toplam 100 saatlik video yüklüyor. 11. 5. 2013 tarihinde http://www.teknoblog.com: http://www.teknoblog.com/youtube-kullanicilaridakikada-toplam-100-saatlik-video-yukluyor-58382/ adresinden alındı
  • Lenhart, A., & Madden, M. (2007). Social networking websites and teens: an overwiev. Pew İnternet&American Life Project (s. 2). Pew/İnternet.
  • Mutlu Bayraktar, D., & Camnalbur, M. (2012). Çoklu ortam öğretim tasariminda görsel ve işitsel modaliteler üzerine yapılan çalışmaların incelenmesi. NWSA- Education Sciences, 6, 25-36.
  • Nilay, Y., & Özmen, B. (2012). Video paylaşim sitelerinin eğitsel amaçlı kullanımı. e-Journal of New World Sciences Academy, 289.
  • Pekdağ, B. (2010). Kimya öğreniminde alternatif yollar: animasyon, simülasyon, video ve multimedya ile öğrenme. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 79-110.
  • Tezer, M. (2008). Bilgisayar tabanlı video programlarının eğitim materyali olarak kullanılmasına yönelik öğretim elemanları ve öğrenci görüşleri. International Educational Technology Conference, (s. 717-721). Eskişehir.
  • Towndrow, P., & Tan, A. (2009). Catalyzing student-teacher ınteractions and teacher learning in science practical formative assessment with digital video technology. Teaching and Teacher Education, 61-67.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22AZ93EV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mithat Elçiçek

Ferhat Bahçeci

Yayımlanma Tarihi 17 Mayıs 2016
Gönderilme Tarihi 17 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Elçiçek, M., & Bahçeci, F. (2016). BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ ÖĞRETMEN ADAYLARININ VİDEO PAYLAŞIM SİTELERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(4), 111-121.

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.