In this studying made for identifying educational games that is involved in teacher’s guiding book of 5, 6, 7 and 8 grade Turkish lesson in secondary school and confirming qualifications that these games have. The content of Turkish Teacher’s Guiding Book of all grades in secondary school level is scanned. The activities that can be inserted in educational games part is identified. Educational games that is dealth with is analyzed as number and quality, is tried to identify its sufficiency and efficiency of these games. It is stated that educational games making an important impression on Turkish lesson achiving its goal isn’t come across sufficiently in these books.
Secondary school Turkish lesson teacher’s guiding book educational games
Ortaokul 5, 6, 7 ve 8.sınıf Türkçe dersinin öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan eğitsel oyunları belirleme ve bu oyunların sahip olduğu nitelikleri saptama amacıyla yapılan bu çalışmada, ortaokul seviyesinde bulunan her sınıfın Türkçe Öğretmen Kılavuz Kitabı’nın içeriği taranmıştır. Kitaplarda eğitsel oyun sınıflamasına dahil edilebilecek etkinlikler belirlenmiştir. Ele alınan eğitsel oyunlar sayı ve özellik olarak incelenmiş, bu oyunların yeterliliği ve etkililiği belirlenmeye çalışılmıştır. Türkçe dersinin amaçlarına ulaşmasında önemli bir yer edinen eğitsel oyunlara bu kitaplarda yeterince yer verilmediği ortaya konmuştur. Anahtar Sözcükler: Ortaokul, Türkçe dersi, öğretmen kılavuz kitabı, eğitsel oyunlar
Ortaokul Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitabı eğitsel oyunlar
Diğer ID | JA22BA25MT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 4 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.