BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMEN ALGILARINA GÖRE ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ETKİNLİĞİNDE KALİTE ÖLÇÜTLERİ

Yıl 2014, Sayı: 2-3, 30 - 42, 17.05.2016

Öz

Son zamanlarda, öğrenci başarısını arttırmak için kurumlar ve bireyler eğitimde kaliteyi geliştirmeye odaklanmıştır. Eğitimde kaliteyi geliştirirken odak nokta öğretmenler ve öğrenciler olmuştur. Bu çalışmada eğitimde kaliteyi geliştirmede odak noktalardan biri olan öğretmenalgılarına göre öğretmen, öğrenci ve öğretim etkinliklerinde kalite ölçütleri incelenmiştir.  Ankara ilindeki 10 Anadolu lisesinde görev yapan 100 öğretmenin katılımıyla gerçekleşen odak grup görüşmesinde, öğretmenlere kaliteli öğretmenlerin mesleki ve kişisel özellikleri, kaliteli öğrencilerin akademik ve kişisel özellikleri ve kaliteli öğretim metotlarının özellikleri hakkında düşünceleri sorulmuştur. Öğretmen cevapları ses kayıt aracılığıyla kaydedilmiş ve içerik analizden geçirilmiştir. Elde edilen bulgular diğer araştırma sonuçlarıyla karşılaştırılmış ve araştırma sonunda kaliteli eğitimin oluşmasına ve geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Ardıç, K.(1999). Eğitimde toplam kalite yönetimi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 73-82.
  • Arseven, A. (1986). Çocukta benlik gelişimine ailenin etkisi ve çocuğun okuldaki başarısı. Eğitim ve Bilim, 10(60), 11-17.
  • Boydak, A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz.
  • Cafoğlu, Z. (1996). Eğitimde toplam kalite yönetimi.İstanbul: Serçe.
  • Community Review Committee. (2012). Assessing characteristics of successful learners. Illinois: Wilmette Public Schools District 39.
  • Cruickshank, D. L., Bainer, D. L., & Metcalf, K. K (1995). The act of teaching. New York: McGraw-Hill.
  • Dahlgaard, J., Kristensen K., & Kanji C. K. (1995). Total quality management and education. Total Quality Management, 6(5&6), 443–619.
  • Demirbolat, A. (2011). Sınıf ortamı ve grup etkileşimi. Leyla Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi. (s. 81-107). Ankara: Pegem A.
  • Denzin, N. & Lincoln, Y.S. (1994). Handbook of qualitative research. London: Sage.
  • Ereş, F. (2007). Eğitim bilmine giriş. Ankara: Maya Akademi.
  • Erdoğdu, Y. (2006). Yaratıcılık ile öğretmen davranışları ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 95-106.
  • Fox, R. (2001). Constructivism examined. Oxford Review of Education, 27(1), 23- 35.
  • Glasser, B.G., & Strauss, A.L. (1967). The development of grounded theory. Chicago:Aldin.
  • Haberman, M. (1995). Star teachers of children in poverty. West Lafayette, Indiana:Kappa Delta Pi.
  • Jackson, D. W. (1968). Life in the classroom. New York: Hall-Rinehart.
  • Koberg, D. ve Bagnal, J. (1981). The universal traveler. California: Kaufman.
  • Minor, L. C., Onwuegbuzie, A. J., Witcher, A. E., & James, T. L. (2002). Preservice teachers’ educational beliefs and their perceptions of characteristics of effective teachers. Journal of Educational Research,96(2), 116-127.
  • Özben, Ş. (1996). Başarısızlık psikolojik bir zehir midir?. Yaşadıkça Eğitim, 47(1), 2-4.
  • Perkins D. N. (2013). The many faces of constructivısm. Educational Leadership, 6(6), 83-111.
  • Rivkin, S., O’ Brien, D., Hanusheck, E., & Kain, J. (1998). The market for teacherquality. National Bureau of Economic Research,18, 49-57.
  • Robertson, R. (1991). Social theory, cultural relativity and the problem of globility, D. King (Ed.) Culture, Globalization and the World System. New York: Macmillan.
  • Stronge, J. H. (2007). Qualities of effective teachers. Virginia USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Walls, R. T., Nardi, A. H., Von Minden, A. M., & Hoffman, N. (2002). The characteristics of effective and ineffective teachers. Teacher Education Quarterly, 29(1), 39-48.
  • Washington State Superintendent of Public Instruction. (2004). Characteristics of improved school districts. http://www.k12.wa.us/research/pubdocs/ districtimprovementreport.pdf sayfasından erişilmiştir.

TEACHERS’ PERSPECTIVES TO QUALITY STANDARTS OF TEACHER, STUDENT AND TEACHING ACTIVITY

Yıl 2014, Sayı: 2-3, 30 - 42, 17.05.2016

Öz

Recently, individuals and institutions have focused on improving the quality of education in order to increase the achievement levels of students. So teacher and students have become focuses in the process of improving the quality of education. . In this study, quality standards of teacher, student and teaching activity were examined according to teachers’ perspectives, one of the focuses in the process of improving the quality of education. In focus group interview in which 100 high school teachers participating in Ankara, teachers were asked their thoughts about professional and personal characteristics of qualified teachers, academic and personal characteristics of qualified students and characteristics of qualified teaching methods. Teachers’ responses were recorded through voice recorder and analyzed using content analysis. Findings of this study were compared to the findings with other researches and suggestions for creating and developing qualified education were presented at the end of the study

Kaynakça

  • Ardıç, K.(1999). Eğitimde toplam kalite yönetimi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 73-82.
  • Arseven, A. (1986). Çocukta benlik gelişimine ailenin etkisi ve çocuğun okuldaki başarısı. Eğitim ve Bilim, 10(60), 11-17.
  • Boydak, A. (2001). Öğrenme stilleri. İstanbul: Beyaz.
  • Cafoğlu, Z. (1996). Eğitimde toplam kalite yönetimi.İstanbul: Serçe.
  • Community Review Committee. (2012). Assessing characteristics of successful learners. Illinois: Wilmette Public Schools District 39.
  • Cruickshank, D. L., Bainer, D. L., & Metcalf, K. K (1995). The act of teaching. New York: McGraw-Hill.
  • Dahlgaard, J., Kristensen K., & Kanji C. K. (1995). Total quality management and education. Total Quality Management, 6(5&6), 443–619.
  • Demirbolat, A. (2011). Sınıf ortamı ve grup etkileşimi. Leyla Küçükahmet (Ed.), Sınıf yönetimi. (s. 81-107). Ankara: Pegem A.
  • Denzin, N. & Lincoln, Y.S. (1994). Handbook of qualitative research. London: Sage.
  • Ereş, F. (2007). Eğitim bilmine giriş. Ankara: Maya Akademi.
  • Erdoğdu, Y. (2006). Yaratıcılık ile öğretmen davranışları ve akademik başarı arasındaki ilişkiler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 5(17), 95-106.
  • Fox, R. (2001). Constructivism examined. Oxford Review of Education, 27(1), 23- 35.
  • Glasser, B.G., & Strauss, A.L. (1967). The development of grounded theory. Chicago:Aldin.
  • Haberman, M. (1995). Star teachers of children in poverty. West Lafayette, Indiana:Kappa Delta Pi.
  • Jackson, D. W. (1968). Life in the classroom. New York: Hall-Rinehart.
  • Koberg, D. ve Bagnal, J. (1981). The universal traveler. California: Kaufman.
  • Minor, L. C., Onwuegbuzie, A. J., Witcher, A. E., & James, T. L. (2002). Preservice teachers’ educational beliefs and their perceptions of characteristics of effective teachers. Journal of Educational Research,96(2), 116-127.
  • Özben, Ş. (1996). Başarısızlık psikolojik bir zehir midir?. Yaşadıkça Eğitim, 47(1), 2-4.
  • Perkins D. N. (2013). The many faces of constructivısm. Educational Leadership, 6(6), 83-111.
  • Rivkin, S., O’ Brien, D., Hanusheck, E., & Kain, J. (1998). The market for teacherquality. National Bureau of Economic Research,18, 49-57.
  • Robertson, R. (1991). Social theory, cultural relativity and the problem of globility, D. King (Ed.) Culture, Globalization and the World System. New York: Macmillan.
  • Stronge, J. H. (2007). Qualities of effective teachers. Virginia USA: Association for Supervision & Curriculum Development.
  • Walls, R. T., Nardi, A. H., Von Minden, A. M., & Hoffman, N. (2002). The characteristics of effective and ineffective teachers. Teacher Education Quarterly, 29(1), 39-48.
  • Washington State Superintendent of Public Instruction. (2004). Characteristics of improved school districts. http://www.k12.wa.us/research/pubdocs/ districtimprovementreport.pdf sayfasından erişilmiştir.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA22BS86TP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Neslin İhtiyaroğlu

Yayımlanma Tarihi 17 Mayıs 2016
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 2-3

Kaynak Göster

APA İhtiyaroğlu, N. (2016). ÖĞRETMEN ALGILARINA GÖRE ÖĞRETMEN, ÖĞRENCİ VE ÖĞRETİM ETKİNLİĞİNDE KALİTE ÖLÇÜTLERİ. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(2-3), 30-42.

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.