Bu araştırma 3-6 yaş grubu çocuklar için hazırlanmış resimli çocuk kitaplarını içerik, fiziksel özellik, resimleme özellikleri ve yazar-kitap bilgileri açısından incelemek ve yetersizlikleri ortaya koymak amacı ile planlanmıştır. Araştırmanın örneklemini kitapçılardan, kütüphanelerden ve anaokullarından rastgele örnekleme tekniği ile seçilmiş 228 resimli çocuk kitabı oluşturmaktadır. Kitaplar incelenirken araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘Kitap İnceleme Anketi’ kullanılarak, her kitap için; künyesi, özeti, ana fikri, içeriği, dil ve anlatımı, fiziksel özellikleri, resimlemesi ve yazar-kitap bilgileri dikkate alınmıştır. Sonuç olarak, kitaplarda ele alınan konuların çocukların bilgi dağarcığını geliştirici yönde olduğu fakat kitaplarda yer alan konuların çeşitliliğinin sınırlı olduğu bulunmuştur. Pek çok yayınevi benzer konuları içeren kitaplar yayınlamaktadır.
Aim of this research is to demonstrate the inadequacies of children’s picture books in terms of content, physical features, feature illustrations and the author-book information. Sample of the research is formed the books randomly selected from bookshops, libraries and childcare centers. When the books examined, ‘Book Examination Survey’ developed by the researchers was used for each book and identification, summary, main idea, content, language and expression, physical properties, image of book and author information are taken into consideration. As a result, concepts in the books that provide to develop the knowledge store of the children are presented; however, it is seen that the diversity of these concepts are limited in the books. When the necessary concepts are presented for children, all publishing centers focus on same concepts.
Diğer ID | JA22CG49GM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 1 - SİİRT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.