Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak
ilkokul birinci sınıflarda uygulanan “Ses Temelli Cümle Yöntemi” ile okuma-yazma
öğretiminde karşılaşılan güçlükleri ortaya koymak ve güçlüklerin giderilmesine
yönelik öneriler sunmaktır. Araştırmanın
çalışma grubunu Adıyaman ilinde bulunan 7 ilkokulda görev yapan 15 sınıf
öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel olarak desenlenmiş ve veriler
doğrudan görüşme yoluyla elde edilmiştir. Bu amaçla yarı yapılandırılmış
görüşme formu alnında uzman kişilerin görüşleri alınarak hazırlanmıştır.
Araştırmada elde edilen veriler, betimsel
analiz metodu uygulanarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; ders
kitabından kaynaklanan sorunların olduğu, bitişik eğik harflerle okuma yazma
öğretimi tamamlandıktan sonra ileriki sınıflarda dik temel harflerle
okuma-yazmanın devam ettiği, okula başlama yaşı ile ilgili sorunların olduğu, birinci
sınıf ders programında on saat Türkçe dersinin yetersiz olduğu vurgulanmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 4 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 4 Sayı: 6-7 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.