Sanayi alanındaki gelişmeler
sonucunda çevre kirliliğinin artması çevresel konuların daha fazla gündeme
gelmesine neden olmuştur. Artık insanlar çevreye daha duyarlı hale gelmeye ve
buna paralel olarak çevreye zarar vermeyen ürün ve hizmetlere yönelmeye
başlamışlardır. Tüketicilerin çevreye olan bu eğilimlerinin bir sonucu olarak
artık firmalar da tüketici istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmek için çevreye
zarar vermeyen ürün ve hizmet üretmeye önem vermekte ve bu sayede çevresel
sorumluluğa sahip olduklarını gösterme amacı gütmektedirler. Bu doğrultu da bu
çalışmada, yeşil pazarlama karması elemanlarından yeşil ürün grupları çerçevesi
içerisinde marka oluşturma ve markalama kararlarında, pazarlama karmasını
doğrudan etkileyecek olan ve işletmeler açısından uygulanabilecek yöntemler ve
stratejiler incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak literatür taraması
yapılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 9 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.