Gifted and talented Emotional Intelligence Science and Art Center
Bu çalışmanın amacı Bilim Sanat Merkezinde, resmi
devlet ve özel bir okulda öğrenim gören öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerini
incelemektir. Çalışma, eşdeğer ve farklı sınıf düzeylerinde Sakarya Bilim ve
Sanat Merkezi’nden 137 (%51.70) üstün yetenekli, resmi devlet okulundan 51
(19.24%) ve özel okuldan 77 (29.06%) normal gelişim gösteren olmak üzere uygun
örnekleme ile seçilmiş toplam 265 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Nedensel
karşılaştırma modeli kullanılan çalışmada, veriler Bar-On Duygusal Zeka Testi Çocuk Formu (EQi:YV) ile elde
edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde,
aritmetik ortalama, bağımsız gruplar için t- testi, tek yönlü varyans analizi
(ANOVA) ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıştır. Verilerin analizinde bilgisayar
istatistiksel yazılım programı kullanılmış, önem düzyi olarak p<.05 esas
alınmıştır. Sonuç olarak Bilsem öğrencilerinin duygusal zekâ puanı ile diğer
okul türüne devam eden öğrencilerin duygusal zekâ puanları arasında
istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunamamıştır.
Üstün zekâlı ve yetenekliler Duygusal Zekâ Bilim ve Sanat Merkezi
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.