Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN E-TİCARETTEN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 10, 502 - 524, 26.12.2017

Öz

Bingöl
ilinde yapılan çalışmada katılımcılara 3 ölçekten oluşan, elektronik ticarette;
satın alma öncesi hizmetler, ürün teslimindeki hizmetler ve satış sonrası
hizmetler ile ilgili sorular sorulmuştur. Analizler sosyal bilimlerde en çok
kullanılan SPSS paket programı yardımı ile yapılmıştır. Cinsiyet, medeni durum,
yaş, eğitim, gelir durumu ve meslek farklılığının ölçeklere verilen cevaplarda
anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Alışveriş yaparken uygun
fiyat kriteri dikkate alanların, sitenin güvenilirliği ve indirim kuponu olması
kriterini tercih edenlere göre, satış sonrası hizmetlere daha az önem
verdikleri görülmüştür. Eğitim durumları farklı olan katılımcıların alışveriş
öncesi, alışveriş güvenliği ve alışveriş sonrası davranışlarında anlamlı bir
farklılık olmadığı görülmüştür. Tüketicilerin satın alma kararlarının alışveriş
öncesi ve alışveriş sonrası davranışlarının sırasıyla anlamlı çıktığı tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Arıcıgil, Ç.Ç. ve Kuzu, S. (2013), “Kişisel E-Ticaret Uygulamalarının Kategorik Veri Analizi Yöntemleri ile Değerlendirilmesi”, Alphanumeric Journal, Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 27-32. Baydar, V. (2010) “E-Ticaret Kavramı ve E-Ticareti Etkileyen Faktörlerin Panel Veri Analizi” Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. Canpolat, Ö. (2001) “E-Ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler” T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hukuk Müşavirliği, ss.13-14. Coşkun, N. (2002). “Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller” Çukurova Üniversitesi, İ.İ.B.F. Maliye Bölümü, Doktora Tezi. Cox, B.Ö. (2002), “Avrupa Birliği Hukukunda Elektronik Ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler” İstanbul. Çak, M., (2002). Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret ve Vergilendirilmesi, İstanbul Ticaret Odası (ATO), Yayın No: 2002/6, İstanbul. Doğanlar, T. (2016), “Türkiye’de Elektronik Ticaret Pazarı ve Pazarın Gelişimi” İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Tartışma Metinleri. Ene, S. (2002), Elektronik Ticarette Tüketicinin Korunması ve Bir Uygulama, Pusula Yayıncılık. Erçetin, C. (2015). “Elektronik Ticarette Tüketicilerin Satın Alma Davranış ve Tercihlerini Etkileyen Unsurlar: E-Ticaret Siteleri Üzerine Bir Çalışma” Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Bitirme Tezi. Erdem, A., Efiloğlu, Ö. (2004). “Bilgi Çağında Elektronik Ticaret”, Internet Makalesi, inet-tr.org.tr/inetconf8/bildiri/71.doc Gegez, A. Ercan Pazarlama Araştırmaları, 5. Baskı Beta Yayınları, 2015. Goottschalk, P. (2006) E-Business Strategy, Sourcing and Governance. Hershey, PA, USA: Idea Group Publishing. Hollensen, S. (2004). Global Marketing, A Decision Oriented Approach, FT Prentice Hall, 3rd ed. İşler D.B. (2008) “Rekabetçi Avantaj Yaratma Çerçevesinde KOBİ’lerde E-Ticaret ve E-Ticaretin Stratejik Kullanımı” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. İyiler, Z. (2009) “Elektronik Ticaret ve Pazarlama” T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüt Merkezi, İhracatta İnternet Zamanı: 1. Jentzsch, R.; Audi, M. (1999), “The Application Of E-Commerce To SME”, Proc. 10th. Austalusian Conference On Information Systems, pp. 435-448. Kantarcı, Ö.; Özalp, M.; Sezginsoy, C.; Özaşkınlı, O. ve Cavlak, C. (2017) Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret, Yayın No: TÜSİAD-T/2017, 04-587. Kayahan, L. ve Hepaktan, C.E. (2016); Türkiye’de Elektronik Ticaret Hacmini Etkileyen Faktörlere İlişkin Var Analizi (2005-2015). Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Sayı 4, Güz 2016, s. 159-190. Keser, A. (2000), “Rekabetin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret”, Elektronik Ticaret, Derleyen Veysel Bozkurt, Alfa Yayınları, Baskı: 1. Liu, S. (2013), “An Empirical Study on E-commerce’s effects on Economic Growth International Conference on Education Technology and Management Science”, Xiamen, China, pp. 81-84. Özel, H.A. (2006). “E-Ticaretin Türkiye Ekonomisi Üzerine Etkileri”, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı. Özel, H.A. (2013), “E-Ticaret ve Türkiye’nin Bilgi Toplumundaki Yeri”, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 38, ss. 1-17. Parlakkaya, R. (2005). “Elektronik Ticaret ve Muhasebe Uygulamalarına Etkileri”,Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Sayı: 2 Cilt:5 / Aralık ss. 1-18. Pınar, İ. (2005) “Turizm Endüstrisinde E-Ticaret” Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yeşil, A., (2008). E-Ticaret-İnternet Ortamında Ticaret, İstanbul, Kum Saati Yayınları. www.platinmarket.com/e-ticaret-tanimi-ve-temel-araclari
Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 10, 502 - 524, 26.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Arıcıgil, Ç.Ç. ve Kuzu, S. (2013), “Kişisel E-Ticaret Uygulamalarının Kategorik Veri Analizi Yöntemleri ile Değerlendirilmesi”, Alphanumeric Journal, Cilt: 1, Sayı: 1, ss. 27-32. Baydar, V. (2010) “E-Ticaret Kavramı ve E-Ticareti Etkileyen Faktörlerin Panel Veri Analizi” Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Ekonometri Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. Canpolat, Ö. (2001) “E-Ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler” T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hukuk Müşavirliği, ss.13-14. Coşkun, N. (2002). “Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller” Çukurova Üniversitesi, İ.İ.B.F. Maliye Bölümü, Doktora Tezi. Cox, B.Ö. (2002), “Avrupa Birliği Hukukunda Elektronik Ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler” İstanbul. Çak, M., (2002). Dünyada ve Türkiye’de E-Ticaret ve Vergilendirilmesi, İstanbul Ticaret Odası (ATO), Yayın No: 2002/6, İstanbul. Doğanlar, T. (2016), “Türkiye’de Elektronik Ticaret Pazarı ve Pazarın Gelişimi” İstanbul Ticaret Üniversitesi, Dış Ticaret Enstitüsü, Tartışma Metinleri. Ene, S. (2002), Elektronik Ticarette Tüketicinin Korunması ve Bir Uygulama, Pusula Yayıncılık. Erçetin, C. (2015). “Elektronik Ticarette Tüketicilerin Satın Alma Davranış ve Tercihlerini Etkileyen Unsurlar: E-Ticaret Siteleri Üzerine Bir Çalışma” Doğuş Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Bitirme Tezi. Erdem, A., Efiloğlu, Ö. (2004). “Bilgi Çağında Elektronik Ticaret”, Internet Makalesi, inet-tr.org.tr/inetconf8/bildiri/71.doc Gegez, A. Ercan Pazarlama Araştırmaları, 5. Baskı Beta Yayınları, 2015. Goottschalk, P. (2006) E-Business Strategy, Sourcing and Governance. Hershey, PA, USA: Idea Group Publishing. Hollensen, S. (2004). Global Marketing, A Decision Oriented Approach, FT Prentice Hall, 3rd ed. İşler D.B. (2008) “Rekabetçi Avantaj Yaratma Çerçevesinde KOBİ’lerde E-Ticaret ve E-Ticaretin Stratejik Kullanımı” Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. İyiler, Z. (2009) “Elektronik Ticaret ve Pazarlama” T.C. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüt Merkezi, İhracatta İnternet Zamanı: 1. Jentzsch, R.; Audi, M. (1999), “The Application Of E-Commerce To SME”, Proc. 10th. Austalusian Conference On Information Systems, pp. 435-448. Kantarcı, Ö.; Özalp, M.; Sezginsoy, C.; Özaşkınlı, O. ve Cavlak, C. (2017) Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret, Yayın No: TÜSİAD-T/2017, 04-587. Kayahan, L. ve Hepaktan, C.E. (2016); Türkiye’de Elektronik Ticaret Hacmini Etkileyen Faktörlere İlişkin Var Analizi (2005-2015). Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Sayı 4, Güz 2016, s. 159-190. Keser, A. (2000), “Rekabetin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret”, Elektronik Ticaret, Derleyen Veysel Bozkurt, Alfa Yayınları, Baskı: 1. Liu, S. (2013), “An Empirical Study on E-commerce’s effects on Economic Growth International Conference on Education Technology and Management Science”, Xiamen, China, pp. 81-84. Özel, H.A. (2006). “E-Ticaretin Türkiye Ekonomisi Üzerine Etkileri”, Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat Anabilim Dalı. Özel, H.A. (2013), “E-Ticaret ve Türkiye’nin Bilgi Toplumundaki Yeri”, Akademik Bakış Dergisi, Sayı: 38, ss. 1-17. Parlakkaya, R. (2005). “Elektronik Ticaret ve Muhasebe Uygulamalarına Etkileri”,Selçuk Üniversitesi Karaman İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi Sayı: 2 Cilt:5 / Aralık ss. 1-18. Pınar, İ. (2005) “Turizm Endüstrisinde E-Ticaret” Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yeşil, A., (2008). E-Ticaret-İnternet Ortamında Ticaret, İstanbul, Kum Saati Yayınları. www.platinmarket.com/e-ticaret-tanimi-ve-temel-araclari
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Emin Yaşar

Abdulvahap Baydaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 5 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Yaşar, M. E., & Baydaş, A. (2017). KİŞİLİK ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN E-TİCARETTEN ALIŞVERİŞ MEMNUNİYETİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(10), 502-524.

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.