Bingöl
ilinde yapılan çalışmada katılımcılara 3 ölçekten oluşan, elektronik ticarette;
satın alma öncesi hizmetler, ürün teslimindeki hizmetler ve satış sonrası
hizmetler ile ilgili sorular sorulmuştur. Analizler sosyal bilimlerde en çok
kullanılan SPSS paket programı yardımı ile yapılmıştır. Cinsiyet, medeni durum,
yaş, eğitim, gelir durumu ve meslek farklılığının ölçeklere verilen cevaplarda
anlamlı bir fark oluşturmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Alışveriş yaparken uygun
fiyat kriteri dikkate alanların, sitenin güvenilirliği ve indirim kuponu olması
kriterini tercih edenlere göre, satış sonrası hizmetlere daha az önem
verdikleri görülmüştür. Eğitim durumları farklı olan katılımcıların alışveriş
öncesi, alışveriş güvenliği ve alışveriş sonrası davranışlarında anlamlı bir
farklılık olmadığı görülmüştür. Tüketicilerin satın alma kararlarının alışveriş
öncesi ve alışveriş sonrası davranışlarının sırasıyla anlamlı çıktığı tespit
edilmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 5 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.