Yapılan bu
araştırmada beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencileri ile diğer fakülte ve
yüksekokullarda öğrenim gören üniversite öğrencilerinin atılganlık düzeylerinin
karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmaya Siirt Üniversitesi Beden Eğitimi
ve Spor Yüksekokulu‘nda öğrenim gören 83 öğrenci ile diğer fakülte ve
yüksekokullarda öğrenim gören 106 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların
atılganlık düzeylerinin tespit edilmesinde Rathus Atılganlık Envanteri
kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programında analiz edilmiştir.
Rathus Atılganlık Envanterine ilişkin veriler normal dağılım göstermediğinden
dolayı ölçek puanlarının katılımcıların yaş gruplarına göre
karşılaştırılmasında Kruskal Wallis H testi, cinsiyetlerine ve eğitim
gördükleri fakülte türüne göre karşılaştırılmasında ise Mann Whitney U testi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre, üniversite
öğrencilerinin atılganlık düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir. Bunun
yanında öğrencilerin atılganlık düzeylerinin yaş gruplarına, cinsiyetlerine ve
öğrenim gördükleri fakülte/yüksekokul türüne göre istatistiksel açıdan anlamlı
farklılık göstermediği belirlenmiştir (p>0.05). Bu doğrultuda üniversite
öğrencilerinin atılganlık düzeyleri üzerinde sosyo-demografik değişkenlerin
anlamlı bir etkiye sahip olmadığı söylenebilir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.