Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KORUMA ALTINDA BULUNAN 13-18 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN OKUL ALGISI

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 12, 360 - 378, 28.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, Korunma
altında bulunan 13-18 yaş arası çocukların okul algısını nitel araştırma
yöntemlerinden metafor analizi yöntemini kullanarak incelemektir. Araştırma
Siirt Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü bünyesinde korunma altında
bulunan 60 çocuğun katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların okul
kavramına ilişkin ürettikleri metaforlar analiz edilerek söz konusu metaforlar 8
farklı kategoriye ayrılmıştır. Araştırmaya
katılan çocukların okulu,
Bilgi ve Aydınlanma Yeri, Aidiyet, Gelecek Umudu, Kısıtlanma, Olgunlaşma,
Mutluluk Kaynağı, Birleştirme ve Koruma olmak üzere 8 kategoride
anlamlandırdıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akkaya, E. (2012). Ortaöğretim Öğrenci Ve Öğretmenlerinin Okul ve İdeal Okul Algılarının Metafor Yoluyla Analizi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.Arpacı, M. ve Yıldırım, C. (2014). İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin, “İmam Hatip Lisesi” Kavramına Yönelik Görüşlerinin Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi (Diyarbakır Örneği).Toplum Bilimleri Dergisi. 8 (15). 135-152.Aydın, İ. H. (2006). Bir Felsefi Metafor Yolda Olmak. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 6(4), 9-22.Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim Okullarındaki Öğrenci ve Öğretmenlerin Sahip Oldukları Okul Algıları İle İdeal Okul Algılarının Metaforlar (Mecazlar) Yardımıyla Analizi. (Yüksek Lisans Tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 177265).Balcı, T. (1999). Yetiştirme Yurdu İle Ailesi Yanında Kalan Öğrencilerin Kişisel ve Sosyal Uyum Düzeylerinin Okul Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi.Bülbül, T & Toker-Gökçe, A. (2014). Okul Bir İnsan Bedenidir: Meslek Lisesiöğrencilerinin Okul Algılarına Yönelik Bir Metafor Çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 63-88Cengiz, G. Ş. T., & Kılınç, F. E. (2016). Erken Çocukluk Dönemini Koruma Altında Geçirmiş Bireylerin Aile ve Devlet Metaforlarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 156-183.Cerit, Y. (2008). Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Müdür Kavramı İle İlgili Metafor¬lara İlişkin Görüşleri. Eğitim ve Bilim (33), 3-13.Çocuk Evleri Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin Uygulanması Hakkında 2011/02 Sayılı Genelge, T.C. Resmi Gazete, 27299,14 Şubat 2011.Çocuk Koruma Kanunu, (2005).T.C. Resmi Gazete, 25876, 3 Temmuz 2005.Elmacı, D. (2016). Koruma Altındaki Çocukların Korumasında Okulun Rolüne İlişkin Öğretmenlerin, Yöneticilerin ve Alandaki Uzmanların Görüşleri. (Doktora tezi).Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 445811).Gürvardar, D. (2001). Yetiştirme Yurdunda Yetişen Çocuklar İle Ana-Baba Yanında Yetişen Çocukların Umutsuzluk Düzeyinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.Nalçacı, A. ve Bektaş, F. (2012). Öğretmen Adaylarının Okul Kavramına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (1), 239-258.Özdemir, M. (2012). Lise Öğrencilerinin Metaforik Okul Algılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim (37), 96-109.Özdemir, M. ve Kalaycı, H. (2013). Okul Bağlılığı ve Metaforik Okul Algısı Üzerine Bir İnceleme: Çankırı İli Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 13(4), 2125-2137.Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (55), 459-496.Saral, K. (2013). Yetiştirme Yurdunda Kalan Ergenlerin Stresle Başa Çıkma Tarzları Eğitim-Öğretim Yaşantılarında Stresle Başa Çıkma Ve Sosyal Karşılaştırma Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.İstanbul: Arel Üniversitesi.Sosyal Hizmetler Kanunu,T.C. Resmi Gazete,18059, 27 Mayıs1983. Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı Etkili Okullar. Ankara: Pegem Akademi.Yetiştirme Yurtlarının Kuruluş ve İşleyişine İlişkin Yönetmelik, T.C.Resmi Gazete, 22462, 13 Kasım1995. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

The School Perception of Protected Children 13-18 Years Old

Yıl 2018, Cilt: 6 Sayı: 12, 360 - 378, 28.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Akkaya, E. (2012). Ortaöğretim Öğrenci Ve Öğretmenlerinin Okul ve İdeal Okul Algılarının Metafor Yoluyla Analizi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.Arpacı, M. ve Yıldırım, C. (2014). İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin, “İmam Hatip Lisesi” Kavramına Yönelik Görüşlerinin Metafor Analizi Yoluyla İncelenmesi (Diyarbakır Örneği).Toplum Bilimleri Dergisi. 8 (15). 135-152.Aydın, İ. H. (2006). Bir Felsefi Metafor Yolda Olmak. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 6(4), 9-22.Aydoğdu, E. (2008). İlköğretim Okullarındaki Öğrenci ve Öğretmenlerin Sahip Oldukları Okul Algıları İle İdeal Okul Algılarının Metaforlar (Mecazlar) Yardımıyla Analizi. (Yüksek Lisans Tezi). Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 177265).Balcı, T. (1999). Yetiştirme Yurdu İle Ailesi Yanında Kalan Öğrencilerin Kişisel ve Sosyal Uyum Düzeylerinin Okul Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi.Bülbül, T & Toker-Gökçe, A. (2014). Okul Bir İnsan Bedenidir: Meslek Lisesiöğrencilerinin Okul Algılarına Yönelik Bir Metafor Çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 63-88Cengiz, G. Ş. T., & Kılınç, F. E. (2016). Erken Çocukluk Dönemini Koruma Altında Geçirmiş Bireylerin Aile ve Devlet Metaforlarının Belirlenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 156-183.Cerit, Y. (2008). Öğrenci, Öğretmen Ve Yöneticilerin Müdür Kavramı İle İlgili Metafor¬lara İlişkin Görüşleri. Eğitim ve Bilim (33), 3-13.Çocuk Evleri Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin Uygulanması Hakkında 2011/02 Sayılı Genelge, T.C. Resmi Gazete, 27299,14 Şubat 2011.Çocuk Koruma Kanunu, (2005).T.C. Resmi Gazete, 25876, 3 Temmuz 2005.Elmacı, D. (2016). Koruma Altındaki Çocukların Korumasında Okulun Rolüne İlişkin Öğretmenlerin, Yöneticilerin ve Alandaki Uzmanların Görüşleri. (Doktora tezi).Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’nden edinilmiştir. (Tez No: 445811).Gürvardar, D. (2001). Yetiştirme Yurdunda Yetişen Çocuklar İle Ana-Baba Yanında Yetişen Çocukların Umutsuzluk Düzeyinin Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.Nalçacı, A. ve Bektaş, F. (2012). Öğretmen Adaylarının Okul Kavramına İlişkin Algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 13 (1), 239-258.Özdemir, M. (2012). Lise Öğrencilerinin Metaforik Okul Algılarının Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Eğitim ve Bilim (37), 96-109.Özdemir, M. ve Kalaycı, H. (2013). Okul Bağlılığı ve Metaforik Okul Algısı Üzerine Bir İnceleme: Çankırı İli Örneği. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 13(4), 2125-2137.Saban, A. (2008). Okula İlişkin Metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi (55), 459-496.Saral, K. (2013). Yetiştirme Yurdunda Kalan Ergenlerin Stresle Başa Çıkma Tarzları Eğitim-Öğretim Yaşantılarında Stresle Başa Çıkma Ve Sosyal Karşılaştırma Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi.İstanbul: Arel Üniversitesi.Sosyal Hizmetler Kanunu,T.C. Resmi Gazete,18059, 27 Mayıs1983. Şişman, M. (2002). Eğitimde Mükemmellik Arayışı Etkili Okullar. Ankara: Pegem Akademi.Yetiştirme Yurtlarının Kuruluş ve İşleyişine İlişkin Yönetmelik, T.C.Resmi Gazete, 22462, 13 Kasım1995. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cihan Ekinci Bu kişi benim

Rasim Tösten Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 13 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Ekinci, C., & Tösten, R. (2018). KORUMA ALTINDA BULUNAN 13-18 YAŞ ARASI ÇOCUKLARIN OKUL ALGISI. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(12), 360-378.

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.