İşletmelerin devamlılığı ve büyümeleri
üretilen ürün ve hizmetlerin verimliliğine bağlıdır. İşletme verimliliğinde,
üretim sürecinde kullanılan ilk madde-malzeme, arazi, bina, makine, donanım ve
enerji gibi kaynakların yanında işgücü de önemli faktörlerden biridir. İşletme
verimliliğine etki eden işgücü elemanlarından kişisel satış ve satış geliştirme
konusu çalışılmıştır. Satış elemanı performansı ve satış
geliştirme konusu 150 denekle yüzyüze anket uygulaması ile veri toplanma metodu
kullanılarak sahadan gerekli bilgiler toplanmış ve analize tabi tutulmuştur.
Araştırmada elde edilen
en önemli veriler; satış elemanlarının görevlerinden birinin ön hazırlık yapmak
ve satın almaya özendirme olduğu, çalışanların verimli olabilmeleri için
işletme elemanları tarafından verilen hizmetin önemli olduğu, ürün çeşitliliği,
verilen müşteri memnuniyeti ve müşteri hizmetlerinin müşteri tatminini
etkilediği, verimliliğin sadece satış sırasında ölçülmediği, satış sonrasında
da müşterilerin memnuniyetleri ile ölçülebilir olduğu, müşteri beklentilerinin
gittikçe kompleks hale geldiği, satış elemanlarının verimliliğinin hizmet içi
eğitime bağlı olduğu ve satış elemanlarının davranışlarına piyasadaki rekabetin
etki ettiği şeklinde özetlenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 12 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.