Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK KAPASİTELERİNİN BELİRLENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 13, 42 - 58, 28.06.2019

Öz

Küreselleşme
ile birlikte hızlı değişimlerin yaşanması bireylerin de yeni durumlara uyum
sağlamasını gerekli kılmıştır. Dolayısıyla bireyin gerek iş hayatında gerekse
öğrenim hayatında rakipleri arasından sıyrılabilmesi ve rekabette öne
çıkabilmesi için yenilikçilik kapasitesi önemli bir araçtır. Bu çalışma ile
üniversite eğitimi gören öğrencilerin bireysel yenilikçilik kapasiteleri
belirlenerek, yenilikçilik yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmesi
amaçlanmaktadır. Bu kapsamda 312 üniversite öğrencisinin bireysel yenilikçilik
kapasitesi, kendine güven ve risk alma düzeyi ile demografik özellikleri
incelenmiştir.



Araştırmadan
elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerinin cinsiyetleri ile bireysel
yenilikçilik ölçeği boyutlarından yalnızca risk alma boyutu arasında anlamlı
bir fark olduğu, yani bayanlara göre erkeklerin kendine güven, yenilikçilik ve
risk alma puanlarının nispeten biraz daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer
bir sonuca göre öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflara göre yapılan
karşılaştırmada kendine güven, yenilikçilik ve risk alma boyutları arasında
anlamlı bir fark bulunamamış ancak öğrencilerinin üniversiteye geldikleri ilk
yılda kendilerine güvenleri, yenilikçilikleri ve risk alma düzeylerinin
nispeten daha yüksek olduğu belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2012). The relation between candidate teachers’ moral maturity levels and their individual innovativeness characteristics: A case study of Harran University Education Faculty. Educational Research and Reviews, 7(25), 543-547.Aulawi, Hilmi; Iman Sudirman, Kadarsah Suryadi, Rajesri Govindaraju (2009). Knowledge Sharing Behavior, Antecedent and Their Impact on the Individual Innovation Capability, Journal of Applied Sciences Research, 5(12): 2238-2246.Bhatnagar, A., Mısra, S., Rao, H.R., (2000). “On Risk, Convenience, and Internet Shopping Behavior”. Communications of The Acm, 43 (11): 98-105.Çoklar, A.Naci (2014). Individual Innovativeness Levels of Educational Administrators, Digital Education Review, Number 22, December 2012, p.100-110 http://greav.ub.edu/der/Çuhadar, C., Bülbül, T. ve Ilgaz, G. (2013). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online,12(3), 797-807.Demiralay, R., Bayır, E. A., ve Gelibolu, M. F. (2016). Öğrencilerin Bireysel Yenilikçilik Özellikleri ile Çevrimiçi Öğrenmeye Hazır Bulunuşlukları İlişkisinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi.5(1),161-167.Drucker, P. F. (1985). Innovation and Entrepreneurship. Harper ve Row Publishers: New York.Eren, Hakan (2010). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Yenilikçilik Kapasitelerinin Teknolojik Yenilikçilik Eğilimlerine Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Model Önerisi, Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü Teknoloji Yönetimi Ana Bilim Dalı Doktora Tezi, Ankara).Hurt, H. Thomas, Joseph, Katherine, & Cook, Chester. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research, 4, p.58-65.Işık, C. ve Türkmendağ, T. (2016). Atatürk Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Algılarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi. (2016): 70-99. http://tfd.gazi.edu.tr/index.php/tfd/issue/view/8Karahan, M. (2016). İşletmelerde Yenilik Süreci Yönetimi, Atlas Akademi, Konya.Kılıçer, K. ve Odabaşı, H.F. (2010). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ): Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 150-164.Korucu, A. T. ve Olpak, Y. Z. (2015). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1):111-127.Lawson, Benn and Samson, Danny (2001). Developing Innovation Capability In Organisations: A Dynamic Capabilities Approach, International Journal of Innovation Management, Vol. 5, No. 3 (September 2001) pp. 377–400.Rogers, Everett M. (2003). Diffusion of Innovations (5th Edition), Free Press.Sarıoğlu, Ayşegül (2014). Bireysel Yenilikçilik Ölçeğinin Hemşirelikte Geçerlik ve Güvenirliği, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.Uzkurt, C., (2008). Pazarlamada Değer Yaratma Aracı Olarak Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, İstanbul: Beta Yayıncılık.Ünal, Hakan (2014). Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Kategorilerinin Belirlenmesi, Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi Nisan / Mayıs / Haziran 2014 Sayı: 11 Cilt: 4 İlkbahar Dönemi, s.68-74.
Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 13, 42 - 58, 28.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2012). The relation between candidate teachers’ moral maturity levels and their individual innovativeness characteristics: A case study of Harran University Education Faculty. Educational Research and Reviews, 7(25), 543-547.Aulawi, Hilmi; Iman Sudirman, Kadarsah Suryadi, Rajesri Govindaraju (2009). Knowledge Sharing Behavior, Antecedent and Their Impact on the Individual Innovation Capability, Journal of Applied Sciences Research, 5(12): 2238-2246.Bhatnagar, A., Mısra, S., Rao, H.R., (2000). “On Risk, Convenience, and Internet Shopping Behavior”. Communications of The Acm, 43 (11): 98-105.Çoklar, A.Naci (2014). Individual Innovativeness Levels of Educational Administrators, Digital Education Review, Number 22, December 2012, p.100-110 http://greav.ub.edu/der/Çuhadar, C., Bülbül, T. ve Ilgaz, G. (2013). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online,12(3), 797-807.Demiralay, R., Bayır, E. A., ve Gelibolu, M. F. (2016). Öğrencilerin Bireysel Yenilikçilik Özellikleri ile Çevrimiçi Öğrenmeye Hazır Bulunuşlukları İlişkisinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi.5(1),161-167.Drucker, P. F. (1985). Innovation and Entrepreneurship. Harper ve Row Publishers: New York.Eren, Hakan (2010). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Yenilikçilik Kapasitelerinin Teknolojik Yenilikçilik Eğilimlerine Etkisini Ölçmeye Yönelik Bir Model Önerisi, Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü Teknoloji Yönetimi Ana Bilim Dalı Doktora Tezi, Ankara).Hurt, H. Thomas, Joseph, Katherine, & Cook, Chester. D. (1977). Scales for the measurement of innovativeness. Human Communication Research, 4, p.58-65.Işık, C. ve Türkmendağ, T. (2016). Atatürk Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Algılarının Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi. (2016): 70-99. http://tfd.gazi.edu.tr/index.php/tfd/issue/view/8Karahan, M. (2016). İşletmelerde Yenilik Süreci Yönetimi, Atlas Akademi, Konya.Kılıçer, K. ve Odabaşı, H.F. (2010). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ): Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 150-164.Korucu, A. T. ve Olpak, Y. Z. (2015). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Özelliklerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1):111-127.Lawson, Benn and Samson, Danny (2001). Developing Innovation Capability In Organisations: A Dynamic Capabilities Approach, International Journal of Innovation Management, Vol. 5, No. 3 (September 2001) pp. 377–400.Rogers, Everett M. (2003). Diffusion of Innovations (5th Edition), Free Press.Sarıoğlu, Ayşegül (2014). Bireysel Yenilikçilik Ölçeğinin Hemşirelikte Geçerlik ve Güvenirliği, Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.Uzkurt, C., (2008). Pazarlamada Değer Yaratma Aracı Olarak Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, İstanbul: Beta Yayıncılık.Ünal, Hakan (2014). Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Yenilikçilik Kategorilerinin Belirlenmesi, Uluslararası Hakemli Akademik Spor Sağlık ve Tıp Bilimleri Dergisi Nisan / Mayıs / Haziran 2014 Sayı: 11 Cilt: 4 İlkbahar Dönemi, s.68-74.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sait Patır 0000-0002-1592-1094

Mehmet Karahan 0000-0002-0402-0020

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 5 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Patır, S., & Karahan, M. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BİREYSEL YENİLİKÇİLİK KAPASİTELERİNİN BELİRLENMESİ. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(13), 42-58.

Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.