Küreselleşme
ile birlikte hızlı değişimlerin yaşanması bireylerin de yeni durumlara uyum
sağlamasını gerekli kılmıştır. Dolayısıyla bireyin gerek iş hayatında gerekse
öğrenim hayatında rakipleri arasından sıyrılabilmesi ve rekabette öne
çıkabilmesi için yenilikçilik kapasitesi önemli bir araçtır. Bu çalışma ile
üniversite eğitimi gören öğrencilerin bireysel yenilikçilik kapasiteleri
belirlenerek, yenilikçilik yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmesi
amaçlanmaktadır. Bu kapsamda 312 üniversite öğrencisinin bireysel yenilikçilik
kapasitesi, kendine güven ve risk alma düzeyi ile demografik özellikleri
incelenmiştir.
Araştırmadan
elde edilen sonuçlara göre, öğrencilerinin cinsiyetleri ile bireysel
yenilikçilik ölçeği boyutlarından yalnızca risk alma boyutu arasında anlamlı
bir fark olduğu, yani bayanlara göre erkeklerin kendine güven, yenilikçilik ve
risk alma puanlarının nispeten biraz daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Diğer
bir sonuca göre öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıflara göre yapılan
karşılaştırmada kendine güven, yenilikçilik ve risk alma boyutları arasında
anlamlı bir fark bulunamamış ancak öğrencilerinin üniversiteye geldikleri ilk
yılda kendilerine güvenleri, yenilikçilikleri ve risk alma düzeylerinin
nispeten daha yüksek olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.