Bu araştırmanın amacı, özel yetenekli
öğrencilerin Bilim ve Sanat Merkezi’ndeki (BİLSEM) öğretim uygulamalarına
ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, durum çalışması ile
desenlenmiştir. Verilerin toplanması için araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde Siirt Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenim gören 56 özel yetenekli
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada, verilerin analizi için nitel araştırma
yaklaşımlarından içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın güvenirliğini
teyit etmek için Miles ve Huberman’ın önermiş olduğu güvenirlik formülü
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin çoğunluğu BİLSEM’deki
eğitimin bilişsel ve kişisel gelişimlerine katkı sağladığını, az sayıda öğrenci
ise istedikleri düzeyde yararlanmadıklarını belirtmiştir.
Öğrencilerin tamamına yakını, yetenekleri açısından kendilerini geliştirme
fırsatı bulduğu için, BİLSEM’in okuldan çok farklı olduğu görüşünü savunmuştur.
Öğrencilerin bazıları sınav kaygısı ve yorgunluk gibi durumlardan dolayı
BİLSEM’de devamsızlık yaptığını ifade ederken derslere devam eden birçok
öğrencinin BİLSEM’de huzur bulduğunu ifade ettiği tespit edilmiştir.
Öğrencilerin önemli bir kısmı beklentilerinin karşılandığını ifade etse de
tümünün kurumdan memnun olması için her bir öğrencinin daha iyi tanınması
yönünde çaba sarf edilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Özel yetenekli öğrenci Bilim ve Sanat Merkezi öğretim uygulamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.