Ülkemizdeki ekonomik problemlerin en başında gelenlerinden biri işsizlik sorunudur. Uzun yıllardır gerek devlet eliyle ve sübvansiyonlarla, gerekse özel sektörün kendi personelini yetiştirme çabaları ile işsizliği azaltmaya yönelik birçok program düzenlenmiştir. Bu alana yönelik olarak İŞKUR tarafından da birçok kurs ve program hazırlanmış ve halen uygulanmaya devam etmektedir. Teknoloji alanındaki değişmeler, bilim alanındaki hızlı değişimler bireylerin kendilerini geliştirmeleri için mesleki eğitimlere yönelmelerine yol açmıştır. Bu eğitimler sonucunda ise bireyler istihdam edilme beklentisi içinde olmaktadırlar. Bireylerin beklentilerinin karşılanamaması hem istihdam edilebilirliği, hem de mesleki eğitim kurslarına olan bakış açılarının değişmesine sebep olmaktadır. Alınan eğitimler, istihdam kurumu ile gerekli işbirliğinin sağlanmasına rağmen istihdamın sağlanamaması bireyde umutsuzluğa ve işgücü kaybına neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı İŞKUR tarafından düzenlenen meslek edindirme kurslarının etkinliğini ve kursiyerlerin kurs sonundaki beklentilerinin ne derece karşılandığı araştırılmıştır. Çalışmada öncelikli olarak kullanılan anket soruları ve verilen cevapların güvenilirliğine ilişkin olarak IBM SPSS Statics 22 Programı ile Cronbach Alpha analizi yapılmış, eğitim süresinin yeterliliği için ANOVA testi ve son olarak eğitim programının uygulama yeterliliğinin değerlendirilmesi aşamasında da karşılaştırılmalı korelasyon analizi yapılarak çıkarımlar elde edilmiştir. Çalışma sonucunda eğitim programlarının katılımcılar tarafından süre açısından yetersiz olduğu, ayrıca eğitim programının içerik açısından, süre yönünden, uygulama ve eğitim araçları bakımından yetersiz olduğu sonuçları elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlara istinaden öneriler sunulmuştur.
MESLEK EDİNDİRME KURSU EĞİTİM İSTİHDAM EĞİTİM ARAÇLARI EĞİTİCİ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 16 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.