Local governments are public entities that make important and indispensable values of
current public managements in all countries. They are leading units in the case of public
service for local citizens. In recent years, local governments have begun to give more
importance to the community's quality of life, the quality of the services provided and
satisfactions of citizens by the changes in the structure and functioning of local
governments. The purpose of this study is to examine how the citizens in İzmir city
perceive services of local governments, citizens‟ satisfaction levels and priority levels for
these services by conducting a survey to 417 randomly selected citizens. According to
results of the study, it is determined that citizens have average and below average
satisfaction levels for almost all services. Besides, the similarities and differences between
this study and empirical studies in the literature have been compared and several
suggestions are made for improving the local government policies.
Yerel yönetimler, ülkelerin kamu yönetimlerinin önemli ve vazgeçilmez kamu tüzel kişileridir. Yerel yönetimler bulundukları yerlerde ikamet eden vatandaşlara hizmet sunma konusunda yönetsel birimler olarak görev almaktadırlar. Son yıllarda yerel yönetimin yapı ve işleyişlerindeki değişimlerle birlikte yerel yönetimler toplumun yaşam kalitesine, topluma sunulan hizmetin kalitesine ve vatandaşın bu hizmetler karşısında duyduğu memnuniyete daha çok önem vermeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı, basit tesadüfî yöntemle belirlenen 417 vatandaşa anket uygulayarak İzmir kent merkezinde ikamet eden vatandaşların yerel yönetimlerin hizmetlerini nasıl algıladıklarını, bu hizmetlerden duydukları memnuniyet düzeylerini ve hizmetlere verdikleri önem derecelerini ölçerek bir değerlendirme ortaya koymaktır. Araştırmanın sonuçlarına göre, İzmir ilinde ikamet eden vatandaşların yerel yönetimlerin sunduğu hizmetlerden genel olarak ortalama ve ortalamanın altında seviyelerde memnun oldukları saptanmaktadır. Ayrıca bu çalışma ile bu konuyla ilgili literatürde yer alan bilimsel çalışmalar arasındaki farklılık ve benzerlikler belirlenmiş ve vatandaşların memnuniyet ve önem seviyelerine göre yerel yönetimlerin hizmet sunumlarındaki politikalarına yön verebilecek öneriler getirilmeye çalışılmıştır.
Diğer ID | JA64MY28NG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.