Consumers take into account many criteria when they are evaluating shopping malls. The aim of this study is to
explain factors affecting the shopping mall preferences of consumersbased on the shopping mall attractiveness attributes. For
this purpose, the criteria listed in the literature were determined and then, how much those criteria affect the consumers’
shopping mall preferences was determined. A self-administrated and online survey was conducted to collect data. A total of
260 respondents completed the questionnaire. First, the demographic and socio-economic characteristics of the respondents
were analyzed and then, the most and least effective criteria in consumers’ shopping mall preferences were determined.
Finally, exploratory factor analysis was conducted to specify the factors of shopping mall attractiveness. The results showed
that young consumers usually go to the shopping malls. The most important attribute of shopping mall is “playground for
kids” in consumers’ preferences. “Entertainment” and “the market” are the second and third important criteria in consumers’
shopping mall preferences. The results of exploratory factors analysis revealed that shopping mall attractiveness is
represented by two factors.
Shopping Mall Attributes Consumer Preferences Exploratory Factor Analysis
Tüketiciler, alışveriş merkezlerini değerlendirirken birçok kriteri göz önüne almaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, alışveriş merkezi çekicilik kriterlerinden yola çıkarak tüketicilerin alışveriş merkezi tercihlerini etkileyen faktörleri açıklamaktır. Bu amaçla,literatürde yer alan çalışmalardan alışveriş merkezi çekicilik özellikleri belirlenmiş ve sonrasında bu özelliklerin tüketicilerin alışveriş merkezi tercihlerini ne ölçüde etkilediği tespit edilmiştir. Veriler, yüz yüze görüşme yöntemi ve internet üzerinden oluşturulan formlar aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma, toplam 260 kişiden oluşan bir örneklem ile gerçekleştirilmiştir. Öncelikle,katılımcıların demografik ve sosyo-ekonomik özellikleri incelenmiş ve bu kişilerin alışveriş merkezi tercihlerini en çok ve en az etkileyen kriterler saptanmıştır. Ardından, açıklayıcı faktör analizi ile alışveriş merkezi çekiciliğinin kaç boyut ile açıklandığı belirlenmiştir. Sonuçlara göre, alışveriş merkezlerini tercih eden kişiler çoğunlukla 25-34 yaş arasındaki gençlerden oluşmaktadır. Bu kişiler için en önemli alışveriş merkezi özelliklerinden birincisi, alışveriş merkezlerinde çocuklar için düzenlenen etkinlikler ve onlar için yer alan oyun alanları, ikincisi eğlence ve etkinlikler, üçüncüsü ise markettir. Açıklayıcı faktör analizi sonucuna göre ise alışveriş merkezi çekiciliğinin iki boyutla temsil edildiği söylenebilir.
Alışveriş Merkezlerinin Özellikleri Tüketici Tercihleri Açıklayıcı Faktör Analizi
Diğer ID | JA79ET59BZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 32 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.