This study was explored the effect of shelf layout on customer satisfaction and
repurchases intention in the discount markets. Data were collected by face to face
interviews with 407 customers of a three discount market chains operating in Nigde. The
results of factor analysis indicated that shelf management is composed of four
dimensions. Regression analysis showed that shelf management has a significant positive
effect on customer satisfaction and repurchase intention. However, this effect is minimal.
Shelf management Satisfaction Repurchase intention Discount markets
Bu çalışmada indirim marketlerinde raf yerleşiminin(yönetiminin) müşteri memnuniyetine ve yeniden satın alma niyetine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kullanılacak veriler Türkiye çapına yayılmış üç indirim market zincirinin Niğde il merkezinde faaliyet gösteren şubelerinden alış veriş yapan 407 tüketiciden yüz yüze anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Yürütülen faktör analizi sonuçları raf yönetiminin dört boyutlu bir yapıya sahip olduğunu göstermiştir. Regresyon analizi sonuçları ise indirim marketlerinde raf yönetiminin müşteri memnuniyetine ve satın alma niyetine istatistiksel bakımdan anlamlı fakat çok düşük düzeyde etkisi bulunduğunu ortaya koymuştur.
Raf yönetimi Müşteri memnuniyeti Yeniden satın alma İndirim marketleri
Diğer ID | JA77BD54TC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 30 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.