BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF SHELF LAYOUT ON SATISFACTION AND REPURCHASE INTENTION: A STUDY ON DISCOUNT MARKETS

Yıl 2015, Cilt: 15 Sayı: 30, 100 - 119, 01.12.2015
https://doi.org/10.30976/susead.302177

Öz

This study was explored the effect of shelf layout on customer satisfaction and
repurchases intention in the discount markets. Data were collected by face to face
interviews with 407 customers of a three discount market chains operating in Nigde. The
results of factor analysis indicated that shelf management is composed of four
dimensions. Regression analysis showed that shelf management has a significant positive
effect on customer satisfaction and repurchase intention. However, this effect is minimal.

İNDİRİM MARKETLERİNDE RAF YERLEŞİMİNİN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 15 Sayı: 30, 100 - 119, 01.12.2015
https://doi.org/10.30976/susead.302177

Öz

Bu çalışmada indirim marketlerinde raf yerleşiminin(yönetiminin) müşteri memnuniyetine ve yeniden satın alma niyetine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada kullanılacak veriler Türkiye çapına yayılmış üç indirim market zincirinin Niğde il merkezinde faaliyet gösteren şubelerinden alış veriş yapan 407 tüketiciden yüz yüze anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Yürütülen faktör analizi sonuçları raf yönetiminin dört boyutlu bir yapıya sahip olduğunu göstermiştir. Regresyon analizi sonuçları ise indirim marketlerinde raf yönetiminin müşteri memnuniyetine ve satın alma niyetine istatistiksel bakımdan anlamlı fakat çok düşük düzeyde etkisi bulunduğunu ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77BD54TC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Bülbül Bu kişi benim

Cahit Çağlın Bu kişi benim

Harun Dumlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Bülbül, H., Çağlın, C., & Dumlu, H. (2015). İNDİRİM MARKETLERİNDE RAF YERLEŞİMİNİN MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(30), 100-119. https://doi.org/10.30976/susead.302177

21126