The aim of this study is to analyze the impacts of perceptions of employees’
corporate social responsibility on organizational identification. Data sampling of the study
is gathered from 455 employees of one national and international furniture manufacturing
industry firm based in Kayseri. The findings of research reveal that the three sub-dimensions
– economic, ethical and philanthropic responsibilities - of social corporate
responsibility have positive and significant impact on organizational identification.
However, it is found that legal responsibility has no impact on organizational
identification. Finally, limitations of the study are given and some suggestions are made
for subsequent studies.
Bu araştırmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini Kayseri ilinde mobilya sektöründe ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren öncü bir firmada çalışan 455 personel oluşturmaktadır. Araştırmanın bulguları, kurumsal sosyal sorumluluğun alt boyutlarından ekonomik, etik ve hayırseverlik odaklı sorumluluk faaliyetlerinin örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Buna karşın yasal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmada son olarak; araştırmanın kısıtlarına ve gelecek araştırmalar için bazı önerilere yer verilmiştir.
Diğer ID | JA47FG58AJ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 13 Sayı: 26 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.