The citizens are the ones, who measure the quality of the service offered by the
municipalities. Quality of services differs from a citizen to another by the direction of
expectations. Expectations are affected by a lot of variables as; one’s educational grade,
income level or social position. The basic aim of this study is to put forward how the citizens
living in Konya city center perceive the public services offered by the municipalities, and
which basic factors determine the service quality satisfaction of them.
For the purpose of the study, a questionnaire has been studied over the citizens living in
Selçuklu Municipality borders. Derived data has been evaluated by using SPSS (Statistical
Packages for the Social Sciences).
Municipality municipality services service quality citizen satisfaction
Belediyelerin sunduğu hizmet kalitesini ölçen, hizmetten yararlanan vatandaşlardır. Beklentiler doğrultusunda hizmet kalitesi vatandaştan vatandaşa farklılık göstermektedir. Beklentileri kişinin sahip olduğu eğitim seviyesi, gelir durumu ve sosyal düzeyi gibi pek çok değişken etkilemektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Konya merkezde yer alan Selçuklu Belediyesinin sunduğu kamu hizmetlerini vatandaşların nasıl algıladıkları ve hizmet memnuniyet düzeyini belirleyen temel faktörlerin neler olduğunu ortaya koymaya çalışmaktır. Çalışmanın amacına yönelik olarak Selçuklu Belediyesi sınırları içerisinde oturan vatandaşlar üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir.
Belediye Belediye Hizmetleri Hizmet Kalitesi Vatandaş Memnuniyeti
Diğer ID | JA82KN48NY |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 11 Sayı: 21 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.