BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECTS OF COMMUNICATION STYLE AND NONVERBAL COMMUNICATION LEVEL ON EMPLOYEES' WORK PERFORMANCE: A STUDY ON THE MAIL DISTRIBUTORS AND NURSES

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 21, 139 - 176, 01.06.2011

Öz

It is widely recognized nowadays that in knowledge society, the verbal and non verbal
communication skills of the employees working in service sector and health sector affect so
many issues but mainly the issues such as employee performance,organizational performance
and organization’s image.In this extent , in this study ;the relationship between
communication styles, non-verbal communication and employee performance is discussed.To
this end , a research has been made among the postmen of Mail
Processing Center in İzmir and nurses of Celal Bayar Universitesity in Manisa and the
effects of employees’communication styles and their tendency level to non-verbal
communication on their work performance were investigated.In the research context,two
different models were developed and the relationship between the variables in the so called
models were examined by hierarchical regression analysis.In the analyses made regarding
both of the models,it is found out that active communication style affects employee work
performance directly but when self efficacy level is considered as a mediator it affects the
performance indirectly.At the same time ,there has been found no significant relationship
between tendency ton on-verbal communication ,self efficacy level and employee
performance.The results are taken into account both nurses and mail distributors to develop
effective interpersonal relationship and communication skills,leave positive effect on
“customers” organ,zations working on this issue,the importance of creating awareness on
employees has once again emerged.

İLETİŞİM TARZININ VE SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ÇALIŞANLARIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ: POSTA DAĞITICILARI VE HEMŞİRELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2011, Cilt: 11 Sayı: 21, 139 - 176, 01.06.2011

Öz

Günümüzde bilgi toplumunda hizmet sektörü ve sağlık sektörü çalışanlarının sahip olduğu sözlü ve sözsüz iletişim yeteneklerinin başta iş performansı, örgüt performansı ve örgüt imajı olmak üzere bir çok konuyu etkilediği bilinmektedir. Bu kapsamda çalışmada, iletişim tarzları, sözsüz iletişim ve iş performansı arasındaki İlişkiler inceleme altına alınmıştır. Bu amaçla, İzmir’de Posta İşleme Merkezinde çalışan “posta dağıtıcıları” ile Manisa-Celal Bayar Üniversitesi “hemşireleri” üzerinde bir araştırma yapılarak, çalışanların iletişim tarzları ve sözsüz iletişime yatkınlık düzeylerinin, iş performanslarına olan etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında iki farklı model oluşturulmuş, modeldeki değişkenler arasındaki ilişkiler aşamalı regresyon analizi ile incelenmiştir. Her iki modele yapılan analizler sonucunda iletişim tarzlarından aktif iletişim tarzının iş performansını, öz- yeterlilik düzeyi ara değişkeni ile dolaylı olarak etkilediği tespit edilmiştir.. Sonuçlar dikkate alındığında, gerek hemşirelerin gerekse posta dağıtıcılarının etkili kişiler arası ilişkiler ve iletişim becerileri geliştirmeleri “müşteriler” üzerinde olumlu etki bırakmakta olup, kurumların bu konuda çalışanların üzerinde “farkındalık” yaratmalarının önemi bir kez daha ortaya çıkmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77AB74VN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meltem Onay Bu kişi benim

Zeynep Hale Süslü Bu kişi benim

Sevde Kılcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2011
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 11 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Onay, M., Süslü, Z. H., & Kılcı, S. (2011). İLETİŞİM TARZININ VE SÖZSÜZ İLETİŞİMİN ÇALIŞANLARIN İŞ PERFORMANSINA ETKİSİ: POSTA DAĞITICILARI VE HEMŞİRELER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(21), 139-176.