BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2010, Cilt: 10 Sayı: 20, 411 - 434, 01.12.2010

Öz

As a result of the increasing competition in the globalizing markets the number of products
has been rising and the need of differentiating these products has become evident. Therefore,
sellers embarked upon marking activities in order to differentiate their products from
similar ones and protect the quality level of their products which they promised to their customers.
A brand may be a name as well as a sign, a symbol, a logo or a colour. The competition
in the automotive sector forces companies to consider the market as a multidimensional
concept. Investigating the demographic, social and psychological factors in the people’s
choices of automobiles is of great importance for manufacturers.
In this context, the theoretical framework of the research subject will be given and the
findings of the research which measure the people’s choices of the automobile brands and the
effects of their choices to their satisfaction level for the owners of some preset brands will be
avaluated.

MARKANIN PAZARLAMA AÇISINDAN ÖNEMİ VE TÜKETİCİ TERCİHLERİ-MEMNUNİYETİ ÇERÇEVESİNDE OTOMOBİL SAHİPLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2010, Cilt: 10 Sayı: 20, 411 - 434, 01.12.2010

Öz

Küreselleşen pazarlardaki artan rekabet sonucu, ürün sayısı da artmış ve bu ürünleri birbirinden ayırma ihtiyacı meydana gelmiştir. Bu nedenle satıcılar hem ürünlerini diğer ürünler-den ayırt etme hem de tüketiciye vaat ettikleri belli bir kalite düzeyini korumak açısından markalama faaliyetlerine girişmişlerdir. Marka bir isim olabileceği gibi, bir işaret, sembol, logo veya renk olabilir. Otomotiv sektöründe yaşanan rekabet, firmaların pazarları çok boyutlu olarak ele almalarına yol açmıştır. Otomobil tercihinde demografik, sosyal ve psikolojik faktörlerin incelenmesi üreticiler açısından büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada, araştırmayla ilgili kavramsal çerçeve çizilecek ve belirli marka otomobil sahiplerinin, otomobilde marka tercihleri ve tercihlerinin memnuniyetlerine etkisinin ölçüldüğü araştırmanın bulguları değerlendirilecektir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA97HZ58TP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ferdi Bişkin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 20

Kaynak Göster

APA Bişkin, F. (2010). MARKANIN PAZARLAMA AÇISINDAN ÖNEMİ VE TÜKETİCİ TERCİHLERİ-MEMNUNİYETİ ÇERÇEVESİNDE OTOMOBİL SAHİPLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10(20), 411-434.