BibTex RIS Kaynak Göster

TURİZM İŞLETMELERİNDE İTİBAR YÖNETİMİ

Yıl 2010, Cilt: 10 Sayı: 19, 23 - 41, 01.06.2010

Öz

İtibar yönetimi günümüz turizm sektörü için oldukça yeni bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu özelliğinden dolayı bu alanda çalışmalar henüz yeterli düzeyde değildir. Turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelere bu alanda katkı yapabilmek amacıyla bu araştırma hazırlanmıştır. Bu çalışma, itibar yönetiminin turizm işletmelerine etkilerini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmada T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı aracılığı ile Türkiye Otelciler Federasyonuna bağlı 319 işletmeden elde edilen veriler kullanılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS programı ile değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeye göre itibar yönetimi, turizm işletmelerinin yönetimine, sosyal sorumluluk faaliyetlerine, paydaş sadakatine ve finansal performansına önemli katlılar sağladığı görülmektedir.

Yıl 2010, Cilt: 10 Sayı: 19, 23 - 41, 01.06.2010

Öz

Reputation management is a new concept for contemporary tourism sector. Since it is a
new concept the studies on this subject are not at a satisfying level. This study was conducted
in order to contribute to the companies operating in tourism sector.
This study was prepared to determine the effects of reputation management in tourism
companies. The data used in this study were obtained from 319 companies which are the
members of Turkish Hotels Federation. The data were provided from the companies by the
agency of R.T Ministry of Culture and Tourism and evaluated by SPSS program. According
to this evaluation, it is seen that reputation management contributes the management, social
responsibility activities, shareholder loyalty and financial performance of tourism companies.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA49GV44AN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erkan Akgöz Bu kişi benim

Başak Solmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Akgöz, E., & Solmaz, B. (2010). TURİZM İŞLETMELERİNDE İTİBAR YÖNETİMİ. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 10(19), 23-41.