Marketing comes face to face with a new paradigm which is called as relational marketing.
Although the concept of relation marketing has been a rising as well as an interesting
subject in marketing theory and applications in recent years, its past in commercial life is
based on very ancients because of its main idea. Relation marketing has been assumed as a
method which results in positive feedbacks both for customers and marketers and which is
used in developing customer loyalty. In service sector, long-term and close relations with the
customer have a key importance for creating customer loyalty. In this research, the concept of
relation marketing will be evaluated in general terms within service sector.
Pazarlama ilişkisel pazarlama olarak adlandırılan yeni bir paradigmayla karşı karşıyadır. İlişki pazarlaması kavramı, son yıllarda pazarlama teori ve uygulamalarında yükselen aynı zamanda ilgi toplayan bir konu olmasına rağmen, dayandığı ana düşünce itibariyle ticari hayatta geçmişi çok eskilere dayanan bir kavramdır. İlişki pazarlaması; hem müşteriler hem de pazarlamacılar için olumlu getirilerle sonuçlanan ve müşteri sadakati geliştirmede kullanılan bir metot olarak benimsenmektedir. Hizmet sektöründe müşteriyle kurulan uzun dönemli, yakın ve birebir ilişkiler müşteri sadakati yaratma açısından kilit öneme sahiptir. Bu araştırmada ilişki pazarlaması kavramı hizmet sektörü kapsamında genel hatlarıyla değerlendirilecektir.
Diğer ID | JA47DV82NA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 19 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.