Quantity of brand value, which is required to know recovering the cost of brand investment,
is not well known by firm management. Moreover, determining brand value is
important in terms of challenging brand strategies.
Brand value may be measured differently in marketing and finance literature. This
study aims to introduce financial methods measuring brand value, and includes an application
at Denizli Textile Industry.
The empirical part of the study is based on a model proposed by Ministry of Economy,
Trade and Industry of Japan.
Results indicate that some of the investigated firms have had remarkable steps in branding
nevertheless, whole products are not branded..
Markanın, firmaya ne kadar bir değer kazandırdığı firma yönetimi açısından önemli bir sorun olmaktadır. Bu noktada markanın yaratmış olduğu değerin bilinmesi, firmanın marka yönetimi konusundaki stratejisinin belirlenmesi açısından oldukça önemlidir. Marka değeri pazarlama ve finans literatüründe farklı şekillerde hesaplanabilmektedir. Bu çalışma marka değerinin tespitinde kullanılan finansal yöntemleri tanıtmak amacıyla hazırlanmış ve uygulama sahası olarak Denizli Tekstil Sektörü örnek olarak alınmıştır. Çalışmanın uygulama kısmı; Japonya Ekonomi, Ticaret ve Endüstri Bakanlığı’nca önerilen yöntem temel alınarak yapılmıştır. Uygulama sonucunda Denizli Tekstil Sektöründe faaliyet gösteren bazı firmaların markalaşma konusunda ciddi adımlar attığını, ancak üretimlerinin tamamını markalı ürünlere yönelik olarak yapamadıkları ortaya çıkmıştır.
Diğer ID | JA38SD76ZE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.