BibTex RIS Kaynak Göster

KOBİLERDE ELEKTRONİK TİCARETİN MARKA BİLİNİRLİĞİNE ETKİLERİ

Yıl 2009, Cilt: 8 Sayı: 16, 368 - 376, 01.12.2009

Öz

Günümüzde bilgisayar teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ile bilgisayar donanım maliyetlerindeki önemli gerilemeler; işletmelerin bütün etkinliklerinde yoğun bir biçimde bilgisayar teknolojilerini kullanmasına yolaçmıştır. İşletmeler; bilgisayar teknolojilerini salt mühendislik alanında kullanmamakta; pazarlama etkinliklerinden, lojistik ve servis hizmetine kadar her aşamada bilgisayar ve iletişim teknolojilerinden yararlanmaktadır. Özellikle Internet’in “Elektronik İşletmecilik” ve “Elektronik Ticaret” uygulamalarında kullanılmasıyla birlikte, elektronik ortamda pazarlama faaliyetleri (e-marketing); küresel pazarlara girilmesinde, işletmenin ve sahip olduğu markaların bilinirliğinin artmasında ve işletmenin pazar payının artırılmasında önemli katkılar sağlamaktadır. Bu araştırmada; özellikle dış pazarlara açılmada ve finansal açıdan önemli sorunlar yaşan küçük ve orta ölçekli sanayi işletmelerinde (KOSİ); elektronik pazarlama uygulamalarının işletme performansına ve marka bilinirliği üzerine katkıları incelenmiş, araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel analizleri tablolar yardımıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen kuramsal ve amprik bulguların ışığında işletme yöneticilerine birtakım önerilerde bulunulmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34YV99BD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Halil Elibol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2009
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Elibol, H. (2009). KOBİLERDE ELEKTRONİK TİCARETİN MARKA BİLİNİRLİĞİNE ETKİLERİ. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8(16), 368-376.