Promotional activities are strengthened as the relationships between advertising, public
relations, personal selling and selling development activities are strengthened and increased
and these promotional activities become efficient. Tourism organization which are carrying
out a single promotional activity or a weighted promotional activity achieve less with respect
to the tourism organizations that are carrying out integrative or a variety of promotional activities.
Keeping the promotional activities abreast and getting the expected effects on the
consumers are among the objectives of tourism organizations. In this study the promotional
efforts of touristic organizations in bodrum touristic region are evaluated.
Tutundurma çabaları reklâm, halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış geliştirme faaliyetleri arasındaki bağın kuvvetlendirilmesiyle ve arttırılmasıyla etkili bir hale gelmektedir. Tutundurma çabalarından sadece birini kullanan ya da birine ağırlık veren turizm işletmeleri, tutundurma faaliyetlerini bir bütün olarak gören ve uygulayan ya da hepsini bir arada yürüten turizm işletmelerine nazaran daha az başarılı olurlar. Tutundurma çabalarının birlikte yürütülmesi ve turistik tüketici üzerinde beklenilen etkiyi göstermesi turizm işletmelerinin hedefleri arasında yer alır. Bu çalışmada da Bodrum ilçesinde turistik işletmelerinde tutundurma çabalarının değerlendirilmesi yapılmıştır.
Diğer ID | JA67BK63RE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 8 Sayı: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.