BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 15, 227 - 248, 01.06.2008

Öz

Family is a crucial unit of decision making, purchasing and consumption for a wide
product range. In this context, the purpose of the study was to investigate familiy members’
effects on purchase decisions and activities through the basic aim of understanding purchasing
behavior of this crucial unit. Familiy members’ effects were examined associated with stages
of the purchase decision making process and product types. For this purpose, data were collected
through questionnaries from 1350 families living in İstanbul. To test the hypotheses
chi-square analysis and association strength statistics were utilized. The results indicated that
family members’ effects differ significantly both among decision making process stages, and among product types. Decision making structures for each stage and pruduct type are presented
in findings in detail. These findings are thought to be providing some useful information
for marketing managers who specially seeks to understand the purchasing behavior of Turkish
families

AİLE ÜYELERİNİN AİLE SATIN ALMA KARARLARINA ETKİLERİ: İSTANBUL UYGULAMASI

Yıl 2008, Cilt: 8 Sayı: 15, 227 - 248, 01.06.2008

Öz

Aile çok geniş bir ürün/hizmet yelpazesi için önemli bir karar verme, satın alma ve tüketim birimidir. Bu bağlamda araştırmanın amacı bu önemli birimin satın alma davranışını anlama temel amacı doğrultusunda; aile üyelerinin satın alma karar ve faaliyetlere olan etkilerinin araştırılmasıdır. Aile üyelerinin etkileri, satın alma karar sürecinin aşamaları ve ürün türleri ile ilişkili olarak incelenmiştir. Bu amaca yönelik olarak gerekli veri anket yöntemi ile İstanbul ilinde yaşayan 1350 aileden toplanmıştır. Hipotezlerin testi için ki-kare analizi ve ilişki katsayı hesaplamalarından faydalanılmıştır. Sonuçlar, aile üyelerinin satın alma karar ve faaliyetlerindeki etkilerinin satın alma süreci aşamalarına ve ürürünün türüne göre anlamlı farklılıklar gösterdiğine işaret etmiştir. Aile üyelerinin etkilerinin ürün türüne ve süreç aşamalarına göre nasıl farklılaştığı bulgular içinde detaylı olarak tartışılmıştır. Bu bulguların özellikle Türk aile satın alma davranışını anlama ihtiyacı duyan pazarlama yöneticileri için yararlı bilgiler sağlayacağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA55NA36CR
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İnci Aygün Bu kişi benim

Halim Kazan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Aygün, İ., & Kazan, H. (2008). AİLE ÜYELERİNİN AİLE SATIN ALMA KARARLARINA ETKİLERİ: İSTANBUL UYGULAMASI. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 8(15), 227-248.

21126