The companies try to gain competitive advantage in the markets that they serve
products and services by creating better consumer values with different out implementations and methods. Some of them are developing price and quality advantage
against competitors in the market or the serving fast and reliable responds to the
customers' demands.
It is seen that the SME’s constituting %95 of world enterprises have some advantages
and disadvantages compared with the large business based on the world economy. While
the behavioral advantages of SME’s arising from taking risk, motivation, low level
bureaucracy, enterprising management, ambitious working, expertising, flexibility and
affinity of management teams with customers, the potential disadvantages of SME’s are
the high cost due to small-scale production, operating in narrow and constrained field,
having low experience and learning curves.
In this study, the increasing strategic importance/effectiveness of innovation
management due to the emerging results of new competition paradigm will be evaluated
on the basis of SWOT Analysis and certain recommendations will be provided for SME’s
to acguire competitive advantage in the global business enviroment.
Strategic Innovation Management SWOT Analysis SME Globalization
Küresel rekabet sisteminde işletmeler ürün ve hizmet sundukları pazarlarda daha iyi müşteri değeri yaratarak rakipleri karşısında çok farklı araçlar ve yöntemlerle rekabet üstünlüğü elde etmeye çalışmaktadırlar. Pazarda rakiplere karşı fiyat ve kalite üstünlüğü oluşturmak ya da müşteri isteklerine hızlı ve güvenilir cevaplar vermek bu araç ve yöntemlerden bazılarıdır. Dünya ekonomisi dikkate alındığında işletmelerin %95’ini oluşturan KOBİ’lerin büyük işletmelerle kıyaslandıklarında bazı avantaj ve dezavantajlara sahip oldukları bilinmektedir. KOBİ’lerin işlevsel avantajları risk alma, motivasyon, düşük düzeyde bürokrasi, girişimsel yönetim ve çalışma, uzmanlık, esneklik ve yönetim takımlarının müşterilere olan yakınlığından kaynaklanırken; potansiyel dezavantajları ise yüksek maliyetler, dar ve kısıtlı alanda çalışma, düşük deneyim ve öğrenme eğrilerine sahip olma, alt yapı olanakları eksikliği, profesyonel yönetim açısından yaşanan zafiyet ve AR-GE kapasitesinin yetersizliğinden kaynaklanmaktadır. Çalışmada, rekabet sisteminde yaşanan dönüşüm sonucunda ortaya çıkan fırsat ve tehditler karşısında KOBİ’lerin üstün ve zayıf yönleri SWOT analizi perspektifiyle tanımlanmakta, rekabet gücünün arttırılması sürecinde yenilik yönetimi faaliyetlerinin stratejik etkisi/önemi irdelenmektedir.
Diğer ID | JA99KJ22GU |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 5 Sayı: 10 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.