BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Cilt: 5 Sayı: 10, 139 - 156, 01.12.2005

Öz

The companies try to gain competitive advantage in the markets that they serve
products and services by creating better consumer values with different out implementations and methods. Some of them are developing price and quality advantage
against competitors in the market or the serving fast and reliable responds to the
customers' demands.
It is seen that the SME’s constituting %95 of world enterprises have some advantages
and disadvantages compared with the large business based on the world economy. While
the behavioral advantages of SME’s arising from taking risk, motivation, low level
bureaucracy, enterprising management, ambitious working, expertising, flexibility and
affinity of management teams with customers, the potential disadvantages of SME’s are
the high cost due to small-scale production, operating in narrow and constrained field,
having low experience and learning curves.
In this study, the increasing strategic importance/effectiveness of innovation
management due to the emerging results of new competition paradigm will be evaluated
on the basis of SWOT Analysis and certain recommendations will be provided for SME’s
to acguire competitive advantage in the global business enviroment.

KÜRESEL REKABETİN SUNDUĞU FIRSATLAR ve TEHDİTLER BAĞLAMINDA KOBİ’LERDE STRATEJİK YENİLİK YÖNETİMİ: SWOT ANALİZİNE DAYALI KURAMSAL BİR DEĞERLENDİRME

Yıl 2005, Cilt: 5 Sayı: 10, 139 - 156, 01.12.2005

Öz

Küresel rekabet sisteminde işletmeler ürün ve hizmet sundukları pazarlarda daha iyi müşteri değeri yaratarak rakipleri karşısında çok farklı araçlar ve yöntemlerle rekabet üstünlüğü elde etmeye çalışmaktadırlar. Pazarda rakiplere karşı fiyat ve kalite üstünlüğü oluşturmak ya da müşteri isteklerine hızlı ve güvenilir cevaplar vermek bu araç ve yöntemlerden bazılarıdır. Dünya ekonomisi dikkate alındığında işletmelerin %95’ini oluşturan KOBİ’lerin büyük işletmelerle kıyaslandıklarında bazı avantaj ve dezavantajlara sahip oldukları bilinmektedir. KOBİ’lerin işlevsel avantajları risk alma, motivasyon, düşük düzeyde bürokrasi, girişimsel yönetim ve çalışma, uzmanlık, esneklik ve yönetim takımlarının müşterilere olan yakınlığından kaynaklanırken; potansiyel dezavantajları ise yüksek maliyetler, dar ve kısıtlı alanda çalışma, düşük deneyim ve öğrenme eğrilerine sahip olma, alt yapı olanakları eksikliği, profesyonel yönetim açısından yaşanan zafiyet ve AR-GE kapasitesinin yetersizliğinden kaynaklanmaktadır. Çalışmada, rekabet sisteminde yaşanan dönüşüm sonucunda ortaya çıkan fırsat ve tehditler karşısında KOBİ’lerin üstün ve zayıf yönleri SWOT analizi perspektifiyle tanımlanmakta, rekabet gücünün arttırılması sürecinde yenilik yönetimi faaliyetlerinin stratejik etkisi/önemi irdelenmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99KJ22GU
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tahir Akgemci Bu kişi benim

Adem Öğüt Bu kişi benim

Mevhibe Ay Tosun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Akgemci, T., Öğüt, A., & Ay Tosun, M. (2005). KÜRESEL REKABETİN SUNDUĞU FIRSATLAR ve TEHDİTLER BAĞLAMINDA KOBİ’LERDE STRATEJİK YENİLİK YÖNETİMİ: SWOT ANALİZİNE DAYALI KURAMSAL BİR DEĞERLENDİRME. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 5(10), 139-156.