BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Cilt: 5 Sayı: 9, 272 - 290, 01.06.2005

Öz

Generally for tourism enterprises but specifically for hospitality enterprises,
enhancing relations with customers plays a strategic role in achieving sustainable
competitive advantage. Therefore, Customer Relationship Management (CRM) is at the
top of corporate agenda and academic research recently. In this context, the major
objective of this study is to elaborate the impact of CRM implementation on the company
performance of hospitality enterprises. Findings based on data gathered through a survey
implemented to 44 hospitality enterprises indicate a positive relationship between CRM
implementation level and company performance.

STRATEJİK BİR REKABET ARACI OLARAK MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2005, Cilt: 5 Sayı: 9, 272 - 290, 01.06.2005

Öz

Genelde turizm işletmelerinde, özelde ise konaklama işletmelerinde müşteri ilişkilerini geliştirmek; sürdürebilir bir rekabet üstünlüğü sağlamada stratejik bir öneme sahiptir. Bu nedenle son zamanlarda işletme yönetim ve yazınında Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) ön plana çıkan temel konulardan birisidir. Bu bağlamda; bu çalışmada konaklama işletmelerinde MİY uygulamasının işletme performansı üzerindeki etkisi görgül olarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamındaki 40 konaklama işletmesinden elde edilen bulgular MİY uygulama düzeyi ile işletme performansı arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA65EP36UZ
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Kürşat Güleş Bu kişi benim

Tahir Akgemci Bu kişi benim

Ayşen Civelek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Güleş, H. K., Akgemci, T., & Civelek, A. (2005). STRATEJİK BİR REKABET ARACI OLARAK MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ: KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 5(9), 272-290.