ÖZ
Bu çalışma yükseköğretimdeki uluslararasılaşma ve uluslararası öğrenci
sayısıyla ülkenin dünyadaki imajı arasında doğrudan bir ilişki olduğu
gerçeğinden hareketle, Selçuk Üniversitesi örneği üzerinden Türkiye’deki
yükseköğretim kurumlarındaki lisans ve lisansüstü düzeydeki uluslararası
öğrencilerin Türkiye imajını ölçmeyi amaçlamaktadır. Çalışmada toplamda 30
sorudan oluşan 222 katılımcının yer aldığı bir anket çalışması
gerçekleştirilmiş ve uluslararası öğrencilerin Türkiye imajı, “eğitim, sosyal
imkânlar, sosyal çevre/şehir hayatı ve Türkiye algısı” olmak üzere toplamda 2
bölüm ve 2. bölümün altında yer alan 4 alt başlık üzerinden ölçülmüştür. Anket
uluslararası öğrencilerin Türkiye’ye gelmeden önceki ve geldikten sonraki
Türkiye algısını da ölçecek şekilde dizayn edilmiştir. Uluslararası
öğrencilerin Türkiye hakkında yüksek düzeyde olumlu imaja sahip oldukları sonucuna
ulaşılmıştır. Türkiye’nin yükseköğretim alanında son dönemde yaptığı
reformlarla bünyesine çektiği uluslararası öğrenci sayısının artmış olması ve
uluslararası öğrenciler üzerinden daha fazla sayıda bölge ve ülkeye ulaşılmaya
başlanmış olması bu konuda kapsayıcı ve uzun dönemli bir politika üretilmesini
de zorunlu kılmaktadır.
Anahtar
Kelimeler: Yükseköğretim, Uluslararasılaşma, Uluslararası Öğrenci, Türkiye İmajı,
Selçuk Üniversitesi
Jel Kodları:F50,
I23
Yükseköğretim Uluslararasılaşma Uluslararası Öğrenci Türkiye İmajı Selçuk Üniversitesi
Selçuk Üniversitesi, Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
17401104
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İlişkiler |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 17401104 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 38 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.