Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Research in the Logistics Industry Regarding Digital Marketing and E-Logistics Activities in the Covid-19 Era

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 2, 93 - 115, 31.10.2023
https://doi.org/10.30976/susead.1353093

Öz

Purpose - The purpose of this study is to investigate the impact of the COVID-19 pandemic on the logistics sector, which is among the most affected industries by restrictions. Additionally, it aims to examine the digital marketing and e-logistics activities of the logistics sector, which benefits the most from technology.
Method - A survey was conducted on businesses operating in the Kocaeli province, and 270 valid responses were collected online.
Findings - Businesses employ multiple digital marketing activities. However, it was concluded that there is insufficient knowledge about e-logistics activities, and businesses are not utilizing e-logistics channels.
Conclusion - During the pandemic period, the digital activities and e-logistics activities of businesses vary depending on the duration of the business's operation and the number of employees. Furthermore, it was determined that the digital activities of the business during the pandemic period affect its e-logistics activities.

Kaynakça

  • Ahmad, I. ve Sharp, D. E. (1999). Networking with İnternet, Corporate Intranet and Project Extranet. Journal of Management Engineering, 15(4), 7-9.
  • Akben, İ. ve Çelebi, F. A. (2022). Covıd-19 Pandemi Döneminde E-Ticaret Ve E-Lojistik: Giyim Sektörü İnternet Sayfaları Üzerine Bir Araştırma. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(1), 32-54.
  • Akçaçı, T. ve Çınaroğlu, M. S. (2020). Yeni Koronavirüs (COVID-19) Salgınının Lojistik ve Ticarete Etkisi. Gaziantep Unıversıty Journal Of Socıal Scıences(Specıal Issue), 447-456.
  • Aksoy, İ. (2017, Temmuz). Dijital Pazarlamada Gerçeğin Sıfır Anı Yaklaşımı Açısından Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketicilerin Satın Alma Davranışı İle İlişkisi Ve Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama Bilim Dalı.
  • Alankuş, Z. (2021). Covıd-19’un Gölgesinde Dijital Pazarlama ve Yeni Yaklaşımlar. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 4(1), 94-125.
  • Assis, R. ve Sagawa, J. K. (2018). Assessment Of The İmplementation Of A Warehouse Management System İn A Multinational Company Of İndustrial Gears And Drives. Gestão&Produção, 25(2), 370-383.
  • Auram, B., Aminoff, A. ve Punakivi, M. (2002). Research Agenda For E-Business Logistics Based On Professional Opinions. International Journal Of Physical Distribution And Logistics, 32(7), 513-531.
  • Baloğlu, A., ve Karadağ, L. (2008). İnternet ve Pazarlama. Bursa: Ekin Yayınevi. Baranwal, A., Srivastava , A. ve Rani, B. (2018). An Innovative Approach for Online Food Order Management System. Global Journal of Computer Science and Technology, 18(1), 1-4.
  • Bowersox, D., Closs, D. ve Cooper, B. (2020). Supply Chain Logistics Management. New York: McGraw-Hill Education.
  • Chachra, N., Savage, S. ve Voelker, G. (2015). Affiliate Crookies: Characterizing Affiliate Marketing Abuse. IMC '15 Proceedings of the 2015 (s. 41-47). Tokyo: ACM Conference on Internet Measurement Conference. Chaffey, D., ve Smith, P. R. (2013). eMarketing eXcellence: Planning and optimizing your digital marketing. London: Routledge.
  • Content Marketing Institute. (2015, September 30). What Is Content Marketing?: https://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/ adresinden alındı.
  • Çağlar, B. (2011, Eylül 29). www.utikad.org.tr. Tüm Yönleriyle E-Lojistik: https://www.utikad.org.tr/Detay/Sektor-Haberleri/8788/tum-yonleriyle-e-lojistik- adresinden alındı.
  • Çakır, V. (2004). Yeni İletişim Teknolojilerinin Reklam Üzerine Etkileri. Selçuk İletişim, 3(2), 168-181.
  • Çetiner, M. ve Özer, A. (2021). Covıd-19 Pandemisinde Sosyal Medya Kullanımındaki Değişim Ve Dijital Pazarlama İlişkisi Üzerine Bir Analiz. International Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies, 7(30), 411-419.
  • Çilingir, F. C. (2020). Sigortacılık Sektöründe Dijital Pazarlama ve Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerine bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doğan, Ş. (2021). Dijital Pazarlamada İnternet Arama Motorlarının Kullanımı: Morhipo Ve Trendyol Sitelerinin Karşılaştırmalı Analizi. İNİF E- Dergi, 6(1), 123-139.
  • Dolanbay, C. (2000). Yeni Ekonomide Basarının Anahtarı E-Ticaret Strateji ve Yöntemler. Ankara: Sistem Yayınları.
  • EAN-UCC Sistemi Uygulama Kılavuzu: Tanımlama, Numaralandırma ve Barkod Standartları. Ankara: TOBB, (2000).
  • Ertek, G. (2012). Lojistik Bilişim Sistemleri (Logistics Information). Açıköğretim Fakültesi Yayını, Uluslararası Lojistik. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ferrari, P. (1999). A Model Of Urban Transport Management. Transportation Research Part B: Methodological, 33(1), 43-61.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada Yeni Pencere: Dijital Pazarlama. Journal Of Busıness In The Dıgıtal Age, 3(1), 63-75.
  • Genç, E. ve Kaya, E. (2021). Covıd-19 Pandemi Sürecindeki Gümrük Mevzuatı Değişikliklerinin Lojistik Faaliyetlerine Ve Çalışanların İş Motivasyonuna Etkisi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(1), 161-175.
  • Grappone, J. ve Couzin, G. (2011). Search Engine Optimization An Hour A Day Second Edition. Indianapolis: Wiley Publishing.
  • Griffis, S. ve Goldsby, T. (2007). Transportation management systems: an exploration of progress and future prospects. Journal of Transportation Management, 18(1), 18-33.
  • Gunasekaran, A., Ngai , E. ve Cheng, T. (2007). Developing an E-Logistics System: A Case Study. International Journal of Logistics: Research & Applications, 10(4), 333-349.
  • Güler, C. (2019). Dijital Pazarlamanın Spor Pazarlaması İçerisindeki Yeri ve Öneminin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümü.
  • Gürdal, S. (2006). Türkiye Lojistik Sektörü Altyapı Analizi. EUROMAT, 14. İstanbul: İTO Yayınları.
  • Huang, C.-M., Hsu, P.-Y. ve Chiau, W.-L. (2011). Perceptions of the Impact of Chief Executive Leadership Style on Organizational Performance through Successful Enterprise Resource Planning. Social Behavior and Personality: An International Journal, 39(7), 865-878.
  • Kannan, P. K. ve Li, H. A. (2017). Digital marketing: A Framework, Review and Research Agenda. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 22-45.
  • Kapoor, K. K., Dwivedi, Y. ve Piercy, N. (2016). Pay-Per-Click Advertising: A Literature Review. The Marketing Review, 16(2), 183-202.
  • Kaptanoğlu, K. ve Geçit, B. B. (2021). Covıd-19 Sürecinin Dijital Pazarlamaya Etkileri. B. Aşık, M. Karahöyük, ve B. B. Geçit içinde, Covid-19'un Ekonomi Politiği (s. 95-112). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Karagöz, B. İ. (2007, Temmuz 4). E-Lojistik Uygulayan İşletmelerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaman, A. ve Şahin , M. (2021). Covıd-19 Salgın Sürecinde Kriz Yönetimi Ve Pazarlama Stratejileri. B. Erdem, ve A. Ateş (Dü) içinde, Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar (s. 171-184). Konya: Eğitim Kitapevi.
  • Kargohaber. (2021, Ağustos 10). Pandemi Sonrası Lojistikte Yeni Dönem Dijitalleşme İle Başladı Kaynak: Pandemi Sonrası Lojistikte Yeni Dönem Dijitalleşme İle Başladı: https://www.kargohaber.com/pandemi-sonrasi-lojistikte-yeni-donem-dijitallesme-ile-basladi-6358h.htm adresinden alındı.
  • Kazancı, U. (2021, Ağustos). E-Ticaret Lojistiğinin Müşteri Memnuniyeti ve Yeniden Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkileri: Covıd-19 Küresel Salgın Dönemi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi
  • Koçak Alan, A., Tümer Kabadayı, E. ve Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 493-504.
  • Korkmaz, O., Sümen, H. ve Çelik, R. N. (2005, 28 Mart - 1 Nisan ). Arz Zinciri Yönetiminde Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı. 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı. Ankara: TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş. (N. Özata, Çev.) İstanbul: Optimist
  • Kumar, S. (2020). Impact Of Digital Marketing–Strategies And Challenges. Studies in Indian Place Names, 40(18), 1362-1371.
  • Lieb, R. (2012). Content Marketing: Think Like a Publisher - How to Use Content to Market Online and in Social Media. Indianapolis: Que Publishing.
  • Liu, W., Liang, Y., Bao, X., Qin, J., ve Lim, M. (2020). China's logistics development trends in the post COVID-19 era. nternational Journal of Logistics Research and Applications, 1-12.
  • Longley, P., Goodchild, M., Maguire, D. ve Rhind, D. (2015). Geographic Information Systems and Science. New York: Wiley.
  • López García, J. J., Lizcano, D., Ramos, C., ve Matos, N. (2019). Digital Marketing Actions That Achieve a Better Attraction and Loyalty of Users: An Analytical Study. Future Internet, 11(130), 2-16.
  • Mert, Y. L. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketıng Uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1299-1328.
  • Mohd, I. ve Iziati , S. (2010). A Survey on Supply Chain Management and E-Commerce Technology Adoption among Logistics Service Providers in Johor. International Journal of Economics and Management Engineering, 4(5), 517-522.
  • Moran, M. ve Hunt, B. (2014). Search Engine Marketing, Inc.: Driving Search Traffic to Your Company's Web Site. Washington: IBM Press.
  • Moussa, M. (2016, June). Internet, Intranets and Extranets in Organizations: An Integrative Literature Review. SIU Journal of Management, 6(1), s. 1-40.
  • Nabout, N. A., Skiera, B., Stepanchuk, T. ve Gerstmeier, E. (2012). An analysis of the profitability of fee-based compensation plans for search engine marketing. Intern. J. of Research in Marketing, 29, 68-80.
  • Neti , S. (2011, July 2). Socıal Medıa And Its Role In Marketıng. International Journal of Enterprise Computing and B International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1(2).
  • Olbrich, R., Schultz, C. ve Bormann, P. (2019). The effect of social media and advertising activities on affiliate marketing. International Journal of Internet Marketing and Advertising, 13(1), 47-72.
  • Oypan, S. (2021, Şubat 1). increaworks. Pandemi döneminde dijital pazarlamanın önemi: https://increaworks.com/pandemi-doneminde-dijital-pazarlama/ adresinden alındı
  • Özmen, Ş. (2013). Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Papadimitriou, P., Lewis, R., Krishnamurthy, P. ve Reiley, D. (2011). Display advertising impact: Search lift and social influence. Proceedings of the 17th ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining, (s. 1019-1027). San Diego.
  • Puchkov, S. (2016). Internet Marketing: Top 10 Most Effective Strategies. South Carolina: CreateSpace Independent Publishing Platform.
  • Reynolds, J. (2001). Logistics and Fulfillment for e-business. Boca Raton: CRC Press. RFID Turkey. (2022). RFID'in Yararları ve Kullanım alanları: http://www.rfidturkey.com adresinden alındı
  • Shen, C.-W. (2009). A Bayesian Networks Approach to Modeling Financial Risks of E-Logistics Investments. International Journal of Information Technology & Decision Making, 8(4), 711-726.
  • Smith, K. L. (2007, October 5). New Marketing. What is Digital Marketing?: http://digitalmarketing101.blogspot.com/2007_09_30_archive.html adresinden alındı
  • Sucu, İ. ve Solhan, M. (2021). Covid 19 Pandemi Sürecinde Dijital Pazarlama Ve İletişim Sürecinde Kozmetik Markaların Yönelimi: Flormar Markası Örneği. Yeni Medya Elektronik Dergi, 5(3), 245-254.
  • Tekin, E. (2014). E-Lojistik Ve İlaç Dağıtımında E-Lojistik Uygulamaları. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Üretim Yönetimi Ve Pazarlama Bilim Dalı.
  • Tekin, M., Etlioğlu, M. ve Tekin, E. (2017). Elektronik Lojistik ve Öğrenme. The International New Issues In SOcial Sciences, 5(5), 361-383.
  • Tetik, A. E. (2020). E-Lojistikte Kritik Faktörlerin, Avantaj Ve Dezavantajların Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • thefirstbannerad. (2014, October 27). Retrieved from Welcome the The "First" Banner : http://thefirstbannerad.com/ adresinden alındı
  • Toygar, A. (2018). Algılanan Hizmet Kalitesinde E-Lojistik Uygulamalarının Rolü:Lojistik İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Bandırma: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret Ve Lojistik Anabilim Dalı.
  • tr.wikipedia.org. (2020, Ağustos 24). Arama motoru pazarlama: https://tr.wikipedia.org/wiki/Arama_motoru_pazarlama adresinden alındı
  • uab.gov.tr. (2020, Haziran 23-24-25). Ulaştırma Ve Altyapıda Dijital Gelecek Zirvesi Devam Ediyor: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastirma-ve-altyapida-dijital-gelecek-zirvesi-devam-ediyor adresinden alındı
  • wearesocial. (2022, January 26). Dıgıtal 2022: Another Year Of Bumper Growth: https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/ adresinden alındı
  • Yıldırır Keser, H. (tarih yok). Covıd-19 Salgını Sürecinde Lojistik Sektörü . btsoekonomi: https://btsoekonomi.com/haber-detay/-mobilya-endustrisi-uretim-ve-ihracatta-hiz-kesmedi adresinden alındı
  • Zengin, B. ve Turan, O. (2021). COVID-19 Sürecinde Konaklama İşletmeleri İçin Dijital Pazarlamanın Önemi Üzerine Bir Araştırma: Kocaeli Örneği. Journal of New Tourism Trends, 2(1), 17-34.
  • Zhang, L.-J., Yadav, P. ve Chang, H. (2001). ELPIF: An E-Logistics Processes Integration Framework Based on Web Services. NewYork, ABD.

Covid-19 Döneminde Dijital Pazarlama ve E-Lojistik Faaliyetlerine Yönelik Lojistik Sektöründe Bir Araştırma

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 2, 93 - 115, 31.10.2023
https://doi.org/10.30976/susead.1353093

Öz

Amaç – Covid-19 salgınından en çok etkilenen sektörlerden birisi lojistik sektörüdür. Teknolojiden en çok faydalanan bu sektörün dijital pazarlama ve e-lojistik faaliyetlerinin incelenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Ayrıca teknolojiden en çok faydalanan lojistik sektörünün dijital pazarlama ve e-lojistik faaliyetlerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem - Çalışmada Kocaeli ilinde faaliyet gösteren işletmeler üzerinde anket çalışması yapılmış olup, online olarak 270 geçerli veri toplanmıştır.
Bulgular - İşletmeler birden fazla dijital pazarlama faaliyeti kullanmaktadır. E-lojistik faaliyetleri hakkında ise yeterli bilgiye sahip olunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. İşletmeler e-lojistik kanallarını kullanmamaktadır.
Sonuç - İşletmenin faaliyette bulunduğu süreye göre pandemi döneminde dijital faaliyetleri ve e-lojistik faaliyetleri, işletmenin çalışan sayısına göre pandemi döneminde dijital faaliyetleri ve e-lojistik faaliyetleri farklılaşmaktadır. Ayrıca işletmenin pandemi dönemindeki dijital faaliyetleri e-lojistik faaliyetlerini etkiler, sonuçlarına ulaşılmıştır.

Etik Beyan

Bu çalışma için Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırmalar Etik Kurulu’ndan 11/02/2022 tarihli ve 2022/33 nolu toplantısında 7445 sıra sayılı kararı ile izin alınmıştır. Aksi bir durumun tespiti halinde Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisinin hiçbir sorumluluğu olmayıp, tüm sorumluluk çalışmanın yazar(lar)ına aittir.

Kaynakça

  • Ahmad, I. ve Sharp, D. E. (1999). Networking with İnternet, Corporate Intranet and Project Extranet. Journal of Management Engineering, 15(4), 7-9.
  • Akben, İ. ve Çelebi, F. A. (2022). Covıd-19 Pandemi Döneminde E-Ticaret Ve E-Lojistik: Giyim Sektörü İnternet Sayfaları Üzerine Bir Araştırma. Türk Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 7(1), 32-54.
  • Akçaçı, T. ve Çınaroğlu, M. S. (2020). Yeni Koronavirüs (COVID-19) Salgınının Lojistik ve Ticarete Etkisi. Gaziantep Unıversıty Journal Of Socıal Scıences(Specıal Issue), 447-456.
  • Aksoy, İ. (2017, Temmuz). Dijital Pazarlamada Gerçeğin Sıfır Anı Yaklaşımı Açısından Elektronik Ağızdan Ağıza İletişimin Tüketicilerin Satın Alma Davranışı İle İlişkisi Ve Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Pazarlama Bilim Dalı.
  • Alankuş, Z. (2021). Covıd-19’un Gölgesinde Dijital Pazarlama ve Yeni Yaklaşımlar. Uluslararası Halkla İlişkiler Ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 4(1), 94-125.
  • Assis, R. ve Sagawa, J. K. (2018). Assessment Of The İmplementation Of A Warehouse Management System İn A Multinational Company Of İndustrial Gears And Drives. Gestão&Produção, 25(2), 370-383.
  • Auram, B., Aminoff, A. ve Punakivi, M. (2002). Research Agenda For E-Business Logistics Based On Professional Opinions. International Journal Of Physical Distribution And Logistics, 32(7), 513-531.
  • Baloğlu, A., ve Karadağ, L. (2008). İnternet ve Pazarlama. Bursa: Ekin Yayınevi. Baranwal, A., Srivastava , A. ve Rani, B. (2018). An Innovative Approach for Online Food Order Management System. Global Journal of Computer Science and Technology, 18(1), 1-4.
  • Bowersox, D., Closs, D. ve Cooper, B. (2020). Supply Chain Logistics Management. New York: McGraw-Hill Education.
  • Chachra, N., Savage, S. ve Voelker, G. (2015). Affiliate Crookies: Characterizing Affiliate Marketing Abuse. IMC '15 Proceedings of the 2015 (s. 41-47). Tokyo: ACM Conference on Internet Measurement Conference. Chaffey, D., ve Smith, P. R. (2013). eMarketing eXcellence: Planning and optimizing your digital marketing. London: Routledge.
  • Content Marketing Institute. (2015, September 30). What Is Content Marketing?: https://contentmarketinginstitute.com/what-is-content-marketing/ adresinden alındı.
  • Çağlar, B. (2011, Eylül 29). www.utikad.org.tr. Tüm Yönleriyle E-Lojistik: https://www.utikad.org.tr/Detay/Sektor-Haberleri/8788/tum-yonleriyle-e-lojistik- adresinden alındı.
  • Çakır, V. (2004). Yeni İletişim Teknolojilerinin Reklam Üzerine Etkileri. Selçuk İletişim, 3(2), 168-181.
  • Çetiner, M. ve Özer, A. (2021). Covıd-19 Pandemisinde Sosyal Medya Kullanımındaki Değişim Ve Dijital Pazarlama İlişkisi Üzerine Bir Analiz. International Journal of Disciplines Economics & Administrative Sciences Studies, 7(30), 411-419.
  • Çilingir, F. C. (2020). Sigortacılık Sektöründe Dijital Pazarlama ve Sosyal Medyanın Tüketici Satın Alma Davranışı Üzerine bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Başkent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Doğan, Ş. (2021). Dijital Pazarlamada İnternet Arama Motorlarının Kullanımı: Morhipo Ve Trendyol Sitelerinin Karşılaştırmalı Analizi. İNİF E- Dergi, 6(1), 123-139.
  • Dolanbay, C. (2000). Yeni Ekonomide Basarının Anahtarı E-Ticaret Strateji ve Yöntemler. Ankara: Sistem Yayınları.
  • EAN-UCC Sistemi Uygulama Kılavuzu: Tanımlama, Numaralandırma ve Barkod Standartları. Ankara: TOBB, (2000).
  • Ertek, G. (2012). Lojistik Bilişim Sistemleri (Logistics Information). Açıköğretim Fakültesi Yayını, Uluslararası Lojistik. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Ferrari, P. (1999). A Model Of Urban Transport Management. Transportation Research Part B: Methodological, 33(1), 43-61.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada Yeni Pencere: Dijital Pazarlama. Journal Of Busıness In The Dıgıtal Age, 3(1), 63-75.
  • Genç, E. ve Kaya, E. (2021). Covıd-19 Pandemi Sürecindeki Gümrük Mevzuatı Değişikliklerinin Lojistik Faaliyetlerine Ve Çalışanların İş Motivasyonuna Etkisi. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(1), 161-175.
  • Grappone, J. ve Couzin, G. (2011). Search Engine Optimization An Hour A Day Second Edition. Indianapolis: Wiley Publishing.
  • Griffis, S. ve Goldsby, T. (2007). Transportation management systems: an exploration of progress and future prospects. Journal of Transportation Management, 18(1), 18-33.
  • Gunasekaran, A., Ngai , E. ve Cheng, T. (2007). Developing an E-Logistics System: A Case Study. International Journal of Logistics: Research & Applications, 10(4), 333-349.
  • Güler, C. (2019). Dijital Pazarlamanın Spor Pazarlaması İçerisindeki Yeri ve Öneminin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Cerrahpaşa Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümü.
  • Gürdal, S. (2006). Türkiye Lojistik Sektörü Altyapı Analizi. EUROMAT, 14. İstanbul: İTO Yayınları.
  • Huang, C.-M., Hsu, P.-Y. ve Chiau, W.-L. (2011). Perceptions of the Impact of Chief Executive Leadership Style on Organizational Performance through Successful Enterprise Resource Planning. Social Behavior and Personality: An International Journal, 39(7), 865-878.
  • Kannan, P. K. ve Li, H. A. (2017). Digital marketing: A Framework, Review and Research Agenda. International Journal of Research in Marketing, 34(1), 22-45.
  • Kapoor, K. K., Dwivedi, Y. ve Piercy, N. (2016). Pay-Per-Click Advertising: A Literature Review. The Marketing Review, 16(2), 183-202.
  • Kaptanoğlu, K. ve Geçit, B. B. (2021). Covıd-19 Sürecinin Dijital Pazarlamaya Etkileri. B. Aşık, M. Karahöyük, ve B. B. Geçit içinde, Covid-19'un Ekonomi Politiği (s. 95-112). Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Karagöz, B. İ. (2007, Temmuz 4). E-Lojistik Uygulayan İşletmelerin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Karaman, A. ve Şahin , M. (2021). Covıd-19 Salgın Sürecinde Kriz Yönetimi Ve Pazarlama Stratejileri. B. Erdem, ve A. Ateş (Dü) içinde, Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar (s. 171-184). Konya: Eğitim Kitapevi.
  • Kargohaber. (2021, Ağustos 10). Pandemi Sonrası Lojistikte Yeni Dönem Dijitalleşme İle Başladı Kaynak: Pandemi Sonrası Lojistikte Yeni Dönem Dijitalleşme İle Başladı: https://www.kargohaber.com/pandemi-sonrasi-lojistikte-yeni-donem-dijitallesme-ile-basladi-6358h.htm adresinden alındı.
  • Kazancı, U. (2021, Ağustos). E-Ticaret Lojistiğinin Müşteri Memnuniyeti ve Yeniden Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkileri: Covıd-19 Küresel Salgın Dönemi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Maltepe Üniversitesi
  • Koçak Alan, A., Tümer Kabadayı, E. ve Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Pazarlaması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 493-504.
  • Korkmaz, O., Sümen, H. ve Çelik, R. N. (2005, 28 Mart - 1 Nisan ). Arz Zinciri Yönetiminde Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı. 10. Türkiye Harita Bilimsel ve Teknik Kurultayı. Ankara: TMMOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası.
  • Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2017). Pazarlama 4.0 Gelenekselden Dijitale Geçiş. (N. Özata, Çev.) İstanbul: Optimist
  • Kumar, S. (2020). Impact Of Digital Marketing–Strategies And Challenges. Studies in Indian Place Names, 40(18), 1362-1371.
  • Lieb, R. (2012). Content Marketing: Think Like a Publisher - How to Use Content to Market Online and in Social Media. Indianapolis: Que Publishing.
  • Liu, W., Liang, Y., Bao, X., Qin, J., ve Lim, M. (2020). China's logistics development trends in the post COVID-19 era. nternational Journal of Logistics Research and Applications, 1-12.
  • Longley, P., Goodchild, M., Maguire, D. ve Rhind, D. (2015). Geographic Information Systems and Science. New York: Wiley.
  • López García, J. J., Lizcano, D., Ramos, C., ve Matos, N. (2019). Digital Marketing Actions That Achieve a Better Attraction and Loyalty of Users: An Analytical Study. Future Internet, 11(130), 2-16.
  • Mert, Y. L. (2018). Dijital Pazarlama Ekseninde Influencer Marketıng Uygulamaları. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(2), 1299-1328.
  • Mohd, I. ve Iziati , S. (2010). A Survey on Supply Chain Management and E-Commerce Technology Adoption among Logistics Service Providers in Johor. International Journal of Economics and Management Engineering, 4(5), 517-522.
  • Moran, M. ve Hunt, B. (2014). Search Engine Marketing, Inc.: Driving Search Traffic to Your Company's Web Site. Washington: IBM Press.
  • Moussa, M. (2016, June). Internet, Intranets and Extranets in Organizations: An Integrative Literature Review. SIU Journal of Management, 6(1), s. 1-40.
  • Nabout, N. A., Skiera, B., Stepanchuk, T. ve Gerstmeier, E. (2012). An analysis of the profitability of fee-based compensation plans for search engine marketing. Intern. J. of Research in Marketing, 29, 68-80.
  • Neti , S. (2011, July 2). Socıal Medıa And Its Role In Marketıng. International Journal of Enterprise Computing and B International Journal of Enterprise Computing and Business Systems, 1(2).
  • Olbrich, R., Schultz, C. ve Bormann, P. (2019). The effect of social media and advertising activities on affiliate marketing. International Journal of Internet Marketing and Advertising, 13(1), 47-72.
  • Oypan, S. (2021, Şubat 1). increaworks. Pandemi döneminde dijital pazarlamanın önemi: https://increaworks.com/pandemi-doneminde-dijital-pazarlama/ adresinden alındı
  • Özmen, Ş. (2013). Ağ Ekonomisinde Yeni Ticaret Yolu: E-Ticaret. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları. Papadimitriou, P., Lewis, R., Krishnamurthy, P. ve Reiley, D. (2011). Display advertising impact: Search lift and social influence. Proceedings of the 17th ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining, (s. 1019-1027). San Diego.
  • Puchkov, S. (2016). Internet Marketing: Top 10 Most Effective Strategies. South Carolina: CreateSpace Independent Publishing Platform.
  • Reynolds, J. (2001). Logistics and Fulfillment for e-business. Boca Raton: CRC Press. RFID Turkey. (2022). RFID'in Yararları ve Kullanım alanları: http://www.rfidturkey.com adresinden alındı
  • Shen, C.-W. (2009). A Bayesian Networks Approach to Modeling Financial Risks of E-Logistics Investments. International Journal of Information Technology & Decision Making, 8(4), 711-726.
  • Smith, K. L. (2007, October 5). New Marketing. What is Digital Marketing?: http://digitalmarketing101.blogspot.com/2007_09_30_archive.html adresinden alındı
  • Sucu, İ. ve Solhan, M. (2021). Covid 19 Pandemi Sürecinde Dijital Pazarlama Ve İletişim Sürecinde Kozmetik Markaların Yönelimi: Flormar Markası Örneği. Yeni Medya Elektronik Dergi, 5(3), 245-254.
  • Tekin, E. (2014). E-Lojistik Ve İlaç Dağıtımında E-Lojistik Uygulamaları. Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalı Üretim Yönetimi Ve Pazarlama Bilim Dalı.
  • Tekin, M., Etlioğlu, M. ve Tekin, E. (2017). Elektronik Lojistik ve Öğrenme. The International New Issues In SOcial Sciences, 5(5), 361-383.
  • Tetik, A. E. (2020). E-Lojistikte Kritik Faktörlerin, Avantaj Ve Dezavantajların Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Çanakkale: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı.
  • thefirstbannerad. (2014, October 27). Retrieved from Welcome the The "First" Banner : http://thefirstbannerad.com/ adresinden alındı
  • Toygar, A. (2018). Algılanan Hizmet Kalitesinde E-Lojistik Uygulamalarının Rolü:Lojistik İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Bandırma: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret Ve Lojistik Anabilim Dalı.
  • tr.wikipedia.org. (2020, Ağustos 24). Arama motoru pazarlama: https://tr.wikipedia.org/wiki/Arama_motoru_pazarlama adresinden alındı
  • uab.gov.tr. (2020, Haziran 23-24-25). Ulaştırma Ve Altyapıda Dijital Gelecek Zirvesi Devam Ediyor: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastirma-ve-altyapida-dijital-gelecek-zirvesi-devam-ediyor adresinden alındı
  • wearesocial. (2022, January 26). Dıgıtal 2022: Another Year Of Bumper Growth: https://wearesocial.com/uk/blog/2022/01/digital-2022-another-year-of-bumper-growth-2/ adresinden alındı
  • Yıldırır Keser, H. (tarih yok). Covıd-19 Salgını Sürecinde Lojistik Sektörü . btsoekonomi: https://btsoekonomi.com/haber-detay/-mobilya-endustrisi-uretim-ve-ihracatta-hiz-kesmedi adresinden alındı
  • Zengin, B. ve Turan, O. (2021). COVID-19 Sürecinde Konaklama İşletmeleri İçin Dijital Pazarlamanın Önemi Üzerine Bir Araştırma: Kocaeli Örneği. Journal of New Tourism Trends, 2(1), 17-34.
  • Zhang, L.-J., Yadav, P. ve Chang, H. (2001). ELPIF: An E-Logistics Processes Integration Framework Based on Web Services. NewYork, ABD.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İş Sistemleri (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sena Oktaykaan 0009-0003-2295-2205

Selda Başaran Alagöz 0000-0002-4615-5337

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 31 Ağustos 2023
Kabul Tarihi 31 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Oktaykaan, S., & Başaran Alagöz, S. (2023). Covid-19 Döneminde Dijital Pazarlama ve E-Lojistik Faaliyetlerine Yönelik Lojistik Sektöründe Bir Araştırma. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 23(2), 93-115. https://doi.org/10.30976/susead.1353093