Çalışmada Rıfat Ilgaz’ın çocuklar için yazmış olduğu Çocuklarım adlı şiiri, edebî eserinönemli iki unsuru olan zaman, mekân ve bunların çocuklarla olan ilişkisi itibariyleincelenmiştir. Şiir üzerinde yapılan incelemelerden sonra tespit edilen bulgular, şiirdekizaman, mekân ve çocuk arasındaki münasebeti ortaya koymuştur. Bu bulgular, şairinçocuklara yönelik mesajlar verirken zaman ve mekânı araç olarak kullandığınıgöstermiştir. İçerik analizine dayalı bu çalışma, iki basamaktan oluşuyor: Birincibasamakta şiirde geçen mekânlar ile şairin vermek istediği mesaj(lar) arasındaki ilişkitespit edilmiştir. İkinci basamakta ise şairin kullandığı zamanlar ile şiirde geçenduygu(lar) arasındaki bağlantı anlamlandırılmıştır. Sonuç olarak bu iki unsurda çocuğunyeri ve önemi değerlendirilmiştir.
In this article, Rıfat Ilgaz’s poem “Çocuklarım (My Children)” written for children was
analysed in terms of literary important two factors; time, place and their relations with
children. After analyzing of poem, the confirmed findings lay bare that there are relations
between time, place and child. These findings show that poet had used time and place as
instruments while giving children oriented messages. Analyzed with content analyze
method, this research forms into two stages. In the first step, the relations between
places and the message(s) that the poet wanted to give was analyzed. In the second step, the connections between times used by the poet and emotions placed in the poem were
explained. In conclusion in these two factors, position and importance of child were
evaluated.
Diğer ID | JA29EG87YT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 32 |
Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.