Girişimcilik son dönemlerde
ekonomik olgusunun yanında sosyal özelliklerinin ön planda olması ile epey
önemli bir konu haline gelmiştir ve gün geçtikçe araştırma alanları
artmaktadır. Girişimcilik niyeti, kişilerin kendi işlerini kurmak ve işletmek
için istekli olmaları veya bu hususta kararlı bir tutum sergilemeleridir.
Kişilik özellikleri ise girişimcilik niyetini etkileyen önemli etkenlerden
biridir.
Bu çalışmanın amacı üniversitede
öğrenim gören öğrencilerin girişimci kişilik özelliklerinin girişimcilik
niyetine olan etkisini ortaya koymaktır. Bu amacın yanı sıra demografik
değişkenler ile girişimcilik niyeti arasındaki farklılıklar araştırılmıştır. Bu
niyetle, Mersin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nden 320
öğrenci ile araştırma ortaya konulmuştur. Veri toplama aracı olarak anket
kullanılmış, toplanan verilere ve araştırma sorularına göre korelasyon ve
regresyon analizi, t-testi, tek yönlü varyans (anova) analizi uygulanmıştır.
Yapılan istatistiksel analizler
sonucunda; kişilik özelliklerinin girişimcilik niyetine olan etkisinin önemli
bir ölçüde olduğu tespit edilmiştir. Kişilik özelliklerinden ‘’risk alma ve
belirsizliğe toleransın’’,girişimcilik niyetine pozitif yönde ve anlamlı bir
etkisinin olduğu görülmüştür. Bunun yanında ‘’aile geliri, anne eğitim durumu,
aile ve yakın çevrede örnek alınan başarılı bir girişimci’’ demografik
değişkenleri ile girişimcilik niyeti arasında pozitif yönde ve anlamlı bir fark
olduğu belirlenmiştir. Çalışmanın sonucunda ise araştırmadan elde edilen
bulgulara dayanarak öğrencilerin girişimcilik niyetlerini artırabilecek
öneriler ortaya konmuştur.
Girişimcilik Girişimcilik Niyeti Kişilik Kişilik Özellikleri
In recent years, entrepreneurship
has become a very important issue with the social aspects of the economy as
well as the economic situation, and research are a is increasing day today.
Entrepreneurship can be defined as taking both he advantage of opportunities to
bring together existing pieces and bringing out market share. The intention of
entrepreneurship is that people must be willing or are able to set up and run
their businesses. Personality trait sare one of the important factor saffecting
the intention of entrepreneurship.
The aim of this study is toshow the
effect of the personality traits of the university students on entrepreneurial
intent. In addition to this purpose,
the effect of demographic variables on the entrepreneurial intentions was
examined. Forth is purpose, research was carried out with 320 students from
Mersin University Faculty of Economics and Administrative Sciences. A question
naire was used as a data collection tool, correlation and regression analysis,
t-test, one way variance (ANOVA) analys is were applied according to collected
data and research questions.
As a result of statistical
analysis; It has been found that
personality trait sare an important measure of entrepreneurship intention. It has been determined that 'personality
traits' and 'tolerance to uncertainty' have a significant effect on
entrepreneurship intention. Besides, it was found that there is a significant
difference between some of the demographic variables such as '' family income,
mothe reducation status, successful entrepreneur modeled in family and close
environment '' and intention of entrepreneurship. As a result of the study,
suggestions were presented to increase students' entrepreneurial intentions
based on the findings obtained without research
Entrepreneurship Intention Entrepreneur Personality Features
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |