Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Book Review: Comparison of Curriculum of Social Studies Courses in Turkey, Azerbaijan and Turkmenistan

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 102 - 105, 31.12.2020

Öz

Kaynakça

  • Aktaş, Ö. (2019). Azerbaycan tarihi ders kitaplarının değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 191-212.
  • Alım, M. (2009). Coğrafya eğitimi öğrencilerinin Türk dünyası algıları (Atatürk Üniversitesi Örneği). Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, VI/2, 574-586.
  • Demircioğlu, İ. H. Ve Demircioğlu, E. (2015). Türk dünyası ortak tarih ders kitabı nasıl yazılmalıdır? Türk Yurdu, 337, 50-54.
  • Dündar, H. (2016). Türk dünyasında eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Dündar, H. ve Gürbüz, Y. E. (2018). Türk dünyasında ortak vatandaşlık eğitimi. Bişkek: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları.
  • Elban, M. (2019). A meta-synthesıs study on the hıstory educatıon studıes conducted in Turkey on the Turkıc republıcs. M. B. Minaz (ed.)New Horizons in Educational Sciences (s. 135-152) içinde. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Gökçe, M. (2018). Türk dünyası ortak Türk tarihi ders kitabı. Türk Yurdu, 374, 37-40.
  • Gül, Y. E. (2019). Günümüzde Türk devletlerinde örgün eğitim. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler.
  • Oran, M. (2019). Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan’da sosyal bilgiler kapsamında okutulan derslerin öğretim programlarının karşılaştırılması. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Özkan, İ. (2004). Cumhuriyet döneminde Türkiye ile Türk Dünyasının ilişkileri. Cumhuriyet’in 80. Yılında Türkiye (s. 386-433) içinde. Ankara: Ankara Ticaret Odası Yayını.
  • Turan, R. (2014). Tamamlanamamış bir proje: Türk Dünyası ortak tarih ders kitabı yazımı (XVII. Türk Tarih Kongresi, 15-17 Eylül 2014) https://www.ttk.gov.tr/etkinlikler/xvii-turk-tarih-kongresi-15-17-eylul-2014-ankara-ii-cilt-ii-kisim/ adresinden erişilmiştir. (Erişim tarihi: 11.11.2020).
  • Turan, R. (2015). Türk dünyası için ortak tarih ders kitabı yazımı meselesi. Türk Yurdu, 332, 62-66.
  • Turan, R. (2028). Farklı Türk devletlerinin (Türkiye, Özbekistan, Azerbaycan Ve Türkmenistan) tarih ders kitaplarında Osmanlı-Timurlu ilişkilerine ve Ankara savaşına yaklaşım. Gazi Türkiyat, 22, 79-110.
  • Yar Yıldırım, V. (2020). Ders kitaplarında Türk kültürü: Türkiye, Azerbaycan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan örnekleri. Turkish Studies - Education, 15(5), 3849-3869.

Yayın Kritiği: Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan’da Sosyal Bilgiler Kapsamında Okutulan Derslerin Öğretim Programlarının Karşılaştırılması

Yıl 2020, Cilt: 1 Sayı: 2, 102 - 105, 31.12.2020

Öz

Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan’da sosyal bilgiler kapsamında okutulan derslerin öğretim programlarının karşılaştırıldığı ve üç ülkenin öğretim programları arasındaki benzerliklerin ve farklılıkların ortaya konduğu bu kitap; içerik, dil ve anlatım, tasarım ve fiziksel yapısı dikkate alınarak incelenmiştir.

Kaynakça

  • Aktaş, Ö. (2019). Azerbaycan tarihi ders kitaplarının değerlendirilmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 191-212.
  • Alım, M. (2009). Coğrafya eğitimi öğrencilerinin Türk dünyası algıları (Atatürk Üniversitesi Örneği). Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, VI/2, 574-586.
  • Demircioğlu, İ. H. Ve Demircioğlu, E. (2015). Türk dünyası ortak tarih ders kitabı nasıl yazılmalıdır? Türk Yurdu, 337, 50-54.
  • Dündar, H. (2016). Türk dünyasında eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayınevi.
  • Dündar, H. ve Gürbüz, Y. E. (2018). Türk dünyasında ortak vatandaşlık eğitimi. Bişkek: Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Yayınları.
  • Elban, M. (2019). A meta-synthesıs study on the hıstory educatıon studıes conducted in Turkey on the Turkıc republıcs. M. B. Minaz (ed.)New Horizons in Educational Sciences (s. 135-152) içinde. Ankara: Gece Kitaplığı.
  • Gökçe, M. (2018). Türk dünyası ortak Türk tarihi ders kitabı. Türk Yurdu, 374, 37-40.
  • Gül, Y. E. (2019). Günümüzde Türk devletlerinde örgün eğitim. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler.
  • Oran, M. (2019). Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan’da sosyal bilgiler kapsamında okutulan derslerin öğretim programlarının karşılaştırılması. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
  • Özkan, İ. (2004). Cumhuriyet döneminde Türkiye ile Türk Dünyasının ilişkileri. Cumhuriyet’in 80. Yılında Türkiye (s. 386-433) içinde. Ankara: Ankara Ticaret Odası Yayını.
  • Turan, R. (2014). Tamamlanamamış bir proje: Türk Dünyası ortak tarih ders kitabı yazımı (XVII. Türk Tarih Kongresi, 15-17 Eylül 2014) https://www.ttk.gov.tr/etkinlikler/xvii-turk-tarih-kongresi-15-17-eylul-2014-ankara-ii-cilt-ii-kisim/ adresinden erişilmiştir. (Erişim tarihi: 11.11.2020).
  • Turan, R. (2015). Türk dünyası için ortak tarih ders kitabı yazımı meselesi. Türk Yurdu, 332, 62-66.
  • Turan, R. (2028). Farklı Türk devletlerinin (Türkiye, Özbekistan, Azerbaycan Ve Türkmenistan) tarih ders kitaplarında Osmanlı-Timurlu ilişkilerine ve Ankara savaşına yaklaşım. Gazi Türkiyat, 22, 79-110.
  • Yar Yıldırım, V. (2020). Ders kitaplarında Türk kültürü: Türkiye, Azerbaycan, Kırgızistan, Özbekistan, Türkmenistan örnekleri. Turkish Studies - Education, 15(5), 3849-3869.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi
Bölüm Yayın Kritiği
Yazarlar

Savaş Tufan

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tufan, S. (2020). Yayın Kritiği: Türkiye, Azerbaycan ve Türkmenistan’da Sosyal Bilgiler Kapsamında Okutulan Derslerin Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Sinerji Uluslararası Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1(2), 102-105.

Derginin tarandığı indeksler: ASOS İndeks, CiteFactor, ERIH PLUS,  Eurasian Scientific Journal Index (ESJI)


                                                                     Synergy International Journal of Field Education Research is licensed under Attribution-NonCommercial (CC BY-NC) 4.0 International License