BibTex RIS Kaynak Göster

The Changes In The Check Law on the Law No. 6728 and Problematic of the Kite Check

Yıl 2018, Sayı: 33, 347 - 414, 01.01.2018

Öz

The regulation of kite check that the market and academical circles has followed for many years are accepted and enacted in the Turkish Grand National Assembly. The fundamental changes have been made in the Check Law with Law No. 6728 on the Amendment of Certain Laws for the Improvement of the Investment Environment. 5491 amendment to Article 2 of the Check Law is modified, it is compulsory to register criminal records and to taken the register of Turkish Banks Association Risk Center. Accordingly, it has now become an obligation for banks to investigate whether a person has a conviction for the kite check in the criminal record and whether the person’s economic situation is open to opening a check account.In the same arrangement, it is foreseed not to give the check-register to real persons who are opened the check accounts and maked out check. Also, if the person who is prohibited from opening and regulating the check accounts is worked in the company management or is registered as a company official in the trade register, the check-register will not be given to the legal person. Thus, if any of the persons in charge of the management of the capital companies are prohibited from opening and regulating the check-register, the company may be unable to obtain the check-register

Kaynakça

  • Akgül, M. Emin, “Egemenlik, İdarenin Bütünlüğü ve Yargı Kararları Zemininde İdarî Vesayet Yetkisinin İçeriği”. Başkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, Temmuz 2016, s. 2.
  • Akgüner, Tayfun / İlal, Ersan / Öngören, Gürsel, Kitle İletişim Mevzuatı, Der Yayınları, İstanbul, 1995, s. 797-891.
  • Akıllıoğlu, Tekin. “İnsan Hakları ve Yönetim Hukuku (Avrupa Yönetim Hukukunun Oluşumunda Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarının Rolü” http://www.idare.gen.tr/akillioglu-insan.htm. erişim tarihi: 08.08.2017.
  • Arsava, Füsun. “Egemenlik Haklarına Getirilen Sınırlamalar”. G.Ü. İİBF Dergisi, 2/2001, 193-200.
  • Atay, ender Ethem, İdare Hukuku, Ankara 2012, s.656.
  • Avrupa Birliği, Avrupa Komisyonu Türkiye İlerleme Raporu, 2016, Fasıl: 10 “Bilgi Toplumu ve Medya”, Brüksel, 9.11.2016, s.48
  • Avrupa Birliğinin Görsel İşitsel Medya Hizmetleri Yönergesi 15.4.2010 TR L 95/1, Madde 2 ve 3 metni için Bkz. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/74780, 14/07/2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Avrupa Konseyi Değiştirilmiş Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesi ve Açıklayıcı Raporu, Strazbourg, 11 Eylül 1998, S. 107,108. Bilgi için Bkz. www. cocukvakfi.org.tr
  • Avrupa Sınır Ötesi Televizyon Sözleşmesi’ni Değiştiren Protokol, S.2. Batum, Süheyl “Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Türk Anayasal Sistemine Etkileri”, İÜHF Yayını, İstanbul 1993, s.43.
  • Commission-United Kingdom davası, C-222/94 (1996) ECR I-4025, Commission-Belgium davası, C-11/95 (1996) ECR I-4115. KUTAY, Pars; ÖZÇERİ, Aslı, a.g.e.s.32-33’den naklen
  • Çal, Sedat, “Ekonomik Düzenleme (Regülasyon), Özelleştirme, İdare Hukuku ve Uluslararası tahkim Matrisinde Değerlendireler, Sosyo Ekonomi Dergisi, Sy. 2, 2010, s. 66-85.
  • Çal, Sedat, Türk İdare Hukukunda Ruhsat, 2012, Ankara: Seçkin Yayınları, s.281-282.
  • Darendeli, A. Vahap, “1982 Anayasası’na Göre OHÂL Kararnamelerinin Hukukî Rejimi”, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1992, s. 1.
  • Değiştirilmiş Avrupa Sınır Ötesi Televizyon Sözleşmesi Açıklayıcı Raporu 86 - alt paragraf b.
  • Gözler, Kemal, Türk Anayasa Hukuk Dersleri, Bursa 2000, s. 810-828.
  • Hakyemez, Y. Ş. (2004). Mutlak Monarşilerde ve Günümüzde Egemenlik Kavramı. Ankara: Seçkin Yayınevi, s. 63.
  • Harris, D,J,-M.O’Boyle-E.P. bates, C.M. Buckley, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Hukuku, OxfordUniversity Press,2009, Avrupa Konseyi, 2013 (Türçe 1.Baskı) s.660.
  • Heywood, Andrew. Siyasetin Temel Kavramları. Çeviren Hayrettin Özler, Ankara, 2007, s. 4-5.
  • IRIS Plus 2011-5 Sayısı Gayriresmi Tercümesi, ABD’de Kablolu Televizyonda Yayın Programlarının Yeniden İletimi: Çıkarlar Çatıştığında, JONATHAND.Perl, Medai Center, New York Hukuk Okulu, NY
  • IRIS Plus sayı 2011-4 RTÜK tercümesi, Uluslararası Dairesi Başkanlığı.
  • Jellinek, op. cit., c.I, s. 296, c.II, s.17-34 (ülke), 34-60 (millet), 61-70 (egemenlik) Aktaran; Gözler, Kemal, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, 216, S.133.
  • Kocadaş Bekir “Kültür ve Medya”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi ISSN:1303- 5134, s.1.
  • Kubalı, H. N., Anayasa Hukuku Dersleri, Genel Esaslar ve Siyasî Rejimler, İ.Ü.H.F. Yayını, No: 35, İstanbul, 1971, s. 188.
  • Kutay, Pars; Özçeri, Aslı; “Avrupa Birliği Medya Hukuku ve Uygulamaları” TVYD Yayınları No:2, İstanbul, 2006, s.15
  • Kuzu, Burhan, Olağanüstü Hal Kavramı ve Türk Anayasa Hukukunda Olağanüstü Hal Rejimi, Kazancı Hukuk Yayınları, İstanbul 1993, s.371-376.
  • Özkan Ahmet Fatih. “ Kamu Düzeni ve Ekonomik Kolluk Faaliyeti”. Ankara Barosu Dergisi. Yıl 67. Sayı: 4. Güz 2009, s. 77.
  • Radyo ve Televizyon Üst Kurulu 2016 Faaliyet Raporu 2016(1 Ocak 31 Aralık) 2017, s. 55
  • Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun 09.12.2014 tarih, 3 no’lu kararı (2014/62 Toplantı No.)
  • RTÜK 2016 Faaliyet Raporu, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı, sayfa 35.
  • RTÜK Faaliyet Raporu, Stratejik Geliştirme Başkanlığı, Ankara, 2017, s. 28.) Serkan Çınarlı ve Anıl Çamyamaç. “Minyatür Devletler ve İdarî Yapıları”. Terazi Hukuk Dergisi. Sayı: 121. Eylül 2016, s. 15.
  • Şahin Kemal,”Kitle İletişim Hukuku Editöriyal ve Denetim Sorumluluğu” Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi Cilt 17, 2013, S.3 s.268
  • Tekinsoy, Özge Okay “İdare Hukukunda Kamu Düzeni Kavramı”, XII Levha Yayınları, 2011, s. 259.
  • Tiryaki, R., “Bağımsız İdari Kurum Olarak RTÜK” A.Ü.H.F.D., C.51, S.4, 2002, s.196-203.
  • Toroslu, Nevzat. Ceza Hukuku Genel Kısımlar. Ankara 2008. s.70
  • Ulusoy, Ali: Düzenleyici Kurulların Kamu Yönetimi İçindeki Yeri Konferansı Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Aylık Toplantıları, 07.08.2017
  • Uzun, Cem Duran ‘’ 15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Olağanüstü Hal İlanı ve Sonuçları’’ SETA Perspektif Sayı: 118 Temmuz/2016 s. 3.
  • Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, 02.11.2011 Tarih Ve 28103 Sayılı RG
  • Yılmaz ,Halit “İdarenin Görsel-İşitsel İletişim Alanındaki İşlevi” Ankara, 2005, Saysa 181, 262-263.
  • www.inhak.adalet.gov.tr/duyurular/faaliyet/duyurular/2016/Kasım/ duyuru2/memorandumTR%2031.10.20163%2019%200
  • www.rtuk.gov.tr, Mevzuat,Yönergeler http://insanhaklarimerkezi.bilgi.edu.tr/tr/news/none-olaganustu-hal-veilgili-belgeler/ Erişim Tarihi : 19.08.2017
  • http://www2.tbmm.gov.tr/d23/1/1-0883.pdf. Erişim tarihi: 08.08.2017
  • https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/45583
  • https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/74780, 14/07/2017 tarihinde erişilmiştir.
  • https://www.msxlabs.org/forum/iletisim-bilimleri/192025-uydu-yayinciligi. html, erişim tarihi: 17.07.2017.

6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI

Yıl 2018, Sayı: 33, 347 - 414, 01.01.2018

Öz

Akademik çevrenin ve piyasanın yıllardır takip ettiği karşılıksız çeklere ilişkin düzenlemeler TBMM’de kabul edilerek yasalaşmıştır. Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Amacıyla Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin 6728 Sayılı Kanun ile Çek Kanunu’nda köklü değişiklikler yapılmıştır. 5491 sayılı Çek Kanunu’nun 2. maddesi hükmünde değişikliğe gidilmiş ve çek hesabı açtırmak isteyen kişilerden adli sicil kaydı ve Türkiye Bankalar Birliği Risk Merkezi kayıtlarının alınması zorunlu hale gelmiştir. Buna göre artık, kişinin adli sicil kaydında karşılıksız çek keşide etme suçundan dolayı bir mahkûmiyetinin bulunup bulunmadığı ve kişinin ekonomik durumunun çek hesabı açmaya müsait olup olmadığının araştırılması bankalar için bir yükümlülük haline getirilmiştir.Aynı düzenlemede, hakkında çek hesabı açma ve çek düzenleme yasağı olan gerçek kişilere çek defterinin verilmemesi öngörülmüştür. Gene hakkında çek hesabı açma ve çek düzenleme yasağı olan kişinin, şirket yönetim organında görev yapması veya ticaret siciline şirket yetkilisi olduğunun tescil edilmesi durumunda, tüzel kişilere de çek defterinin verilmemesi gerekecektir. Böylece, sermaye şirketlerinin yönetiminde görevli kişilerden herhangi birisinin çek hesabı açma ve çek tanzim etme yasağının bulunması durumunda şirket, çek defterini alamama durumu ile karşı karşıya kalabilecektir

Kaynakça

  • Akgül, M. Emin, “Egemenlik, İdarenin Bütünlüğü ve Yargı Kararları Zemininde İdarî Vesayet Yetkisinin İçeriği”. Başkent Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, Sayı: 2, Temmuz 2016, s. 2.
  • Akgüner, Tayfun / İlal, Ersan / Öngören, Gürsel, Kitle İletişim Mevzuatı, Der Yayınları, İstanbul, 1995, s. 797-891.
  • Akıllıoğlu, Tekin. “İnsan Hakları ve Yönetim Hukuku (Avrupa Yönetim Hukukunun Oluşumunda Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi Kararlarının Rolü” http://www.idare.gen.tr/akillioglu-insan.htm. erişim tarihi: 08.08.2017.
  • Arsava, Füsun. “Egemenlik Haklarına Getirilen Sınırlamalar”. G.Ü. İİBF Dergisi, 2/2001, 193-200.
  • Atay, ender Ethem, İdare Hukuku, Ankara 2012, s.656.
  • Avrupa Birliği, Avrupa Komisyonu Türkiye İlerleme Raporu, 2016, Fasıl: 10 “Bilgi Toplumu ve Medya”, Brüksel, 9.11.2016, s.48
  • Avrupa Birliğinin Görsel İşitsel Medya Hizmetleri Yönergesi 15.4.2010 TR L 95/1, Madde 2 ve 3 metni için Bkz. https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/74780, 14/07/2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Avrupa Konseyi Değiştirilmiş Avrupa Sınırötesi Televizyon Sözleşmesi ve Açıklayıcı Raporu, Strazbourg, 11 Eylül 1998, S. 107,108. Bilgi için Bkz. www. cocukvakfi.org.tr
  • Avrupa Sınır Ötesi Televizyon Sözleşmesi’ni Değiştiren Protokol, S.2. Batum, Süheyl “Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Türk Anayasal Sistemine Etkileri”, İÜHF Yayını, İstanbul 1993, s.43.
  • Commission-United Kingdom davası, C-222/94 (1996) ECR I-4025, Commission-Belgium davası, C-11/95 (1996) ECR I-4115. KUTAY, Pars; ÖZÇERİ, Aslı, a.g.e.s.32-33’den naklen
  • Çal, Sedat, “Ekonomik Düzenleme (Regülasyon), Özelleştirme, İdare Hukuku ve Uluslararası tahkim Matrisinde Değerlendireler, Sosyo Ekonomi Dergisi, Sy. 2, 2010, s. 66-85.
  • Çal, Sedat, Türk İdare Hukukunda Ruhsat, 2012, Ankara: Seçkin Yayınları, s.281-282.
  • Darendeli, A. Vahap, “1982 Anayasası’na Göre OHÂL Kararnamelerinin Hukukî Rejimi”, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 1992, s. 1.
  • Değiştirilmiş Avrupa Sınır Ötesi Televizyon Sözleşmesi Açıklayıcı Raporu 86 - alt paragraf b.
  • Gözler, Kemal, Türk Anayasa Hukuk Dersleri, Bursa 2000, s. 810-828.
  • Hakyemez, Y. Ş. (2004). Mutlak Monarşilerde ve Günümüzde Egemenlik Kavramı. Ankara: Seçkin Yayınevi, s. 63.
  • Harris, D,J,-M.O’Boyle-E.P. bates, C.M. Buckley, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi Hukuku, OxfordUniversity Press,2009, Avrupa Konseyi, 2013 (Türçe 1.Baskı) s.660.
  • Heywood, Andrew. Siyasetin Temel Kavramları. Çeviren Hayrettin Özler, Ankara, 2007, s. 4-5.
  • IRIS Plus 2011-5 Sayısı Gayriresmi Tercümesi, ABD’de Kablolu Televizyonda Yayın Programlarının Yeniden İletimi: Çıkarlar Çatıştığında, JONATHAND.Perl, Medai Center, New York Hukuk Okulu, NY
  • IRIS Plus sayı 2011-4 RTÜK tercümesi, Uluslararası Dairesi Başkanlığı.
  • Jellinek, op. cit., c.I, s. 296, c.II, s.17-34 (ülke), 34-60 (millet), 61-70 (egemenlik) Aktaran; Gözler, Kemal, Anayasa Hukukunun Genel Esasları, 216, S.133.
  • Kocadaş Bekir “Kültür ve Medya”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi ISSN:1303- 5134, s.1.
  • Kubalı, H. N., Anayasa Hukuku Dersleri, Genel Esaslar ve Siyasî Rejimler, İ.Ü.H.F. Yayını, No: 35, İstanbul, 1971, s. 188.
  • Kutay, Pars; Özçeri, Aslı; “Avrupa Birliği Medya Hukuku ve Uygulamaları” TVYD Yayınları No:2, İstanbul, 2006, s.15
  • Kuzu, Burhan, Olağanüstü Hal Kavramı ve Türk Anayasa Hukukunda Olağanüstü Hal Rejimi, Kazancı Hukuk Yayınları, İstanbul 1993, s.371-376.
  • Özkan Ahmet Fatih. “ Kamu Düzeni ve Ekonomik Kolluk Faaliyeti”. Ankara Barosu Dergisi. Yıl 67. Sayı: 4. Güz 2009, s. 77.
  • Radyo ve Televizyon Üst Kurulu 2016 Faaliyet Raporu 2016(1 Ocak 31 Aralık) 2017, s. 55
  • Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun 09.12.2014 tarih, 3 no’lu kararı (2014/62 Toplantı No.)
  • RTÜK 2016 Faaliyet Raporu, Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı, sayfa 35.
  • RTÜK Faaliyet Raporu, Stratejik Geliştirme Başkanlığı, Ankara, 2017, s. 28.) Serkan Çınarlı ve Anıl Çamyamaç. “Minyatür Devletler ve İdarî Yapıları”. Terazi Hukuk Dergisi. Sayı: 121. Eylül 2016, s. 15.
  • Şahin Kemal,”Kitle İletişim Hukuku Editöriyal ve Denetim Sorumluluğu” Gazi Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi Cilt 17, 2013, S.3 s.268
  • Tekinsoy, Özge Okay “İdare Hukukunda Kamu Düzeni Kavramı”, XII Levha Yayınları, 2011, s. 259.
  • Tiryaki, R., “Bağımsız İdari Kurum Olarak RTÜK” A.Ü.H.F.D., C.51, S.4, 2002, s.196-203.
  • Toroslu, Nevzat. Ceza Hukuku Genel Kısımlar. Ankara 2008. s.70
  • Ulusoy, Ali: Düzenleyici Kurulların Kamu Yönetimi İçindeki Yeri Konferansı Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Aylık Toplantıları, 07.08.2017
  • Uzun, Cem Duran ‘’ 15 Temmuz Darbe Girişimi Sonrası Olağanüstü Hal İlanı ve Sonuçları’’ SETA Perspektif Sayı: 118 Temmuz/2016 s. 3.
  • Yayın Hizmeti Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik, 02.11.2011 Tarih Ve 28103 Sayılı RG
  • Yılmaz ,Halit “İdarenin Görsel-İşitsel İletişim Alanındaki İşlevi” Ankara, 2005, Saysa 181, 262-263.
  • www.inhak.adalet.gov.tr/duyurular/faaliyet/duyurular/2016/Kasım/ duyuru2/memorandumTR%2031.10.20163%2019%200
  • www.rtuk.gov.tr, Mevzuat,Yönergeler http://insanhaklarimerkezi.bilgi.edu.tr/tr/news/none-olaganustu-hal-veilgili-belgeler/ Erişim Tarihi : 19.08.2017
  • http://www2.tbmm.gov.tr/d23/1/1-0883.pdf. Erişim tarihi: 08.08.2017
  • https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/45583
  • https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/74780, 14/07/2017 tarihinde erişilmiştir.
  • https://www.msxlabs.org/forum/iletisim-bilimleri/192025-uydu-yayinciligi. html, erişim tarihi: 17.07.2017.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Kite Check Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Check, K. (2018). 6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi(33), 347-414.
AMA Check K. 6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI. TAAD. Ocak 2018;(33):347-414.
Chicago Check, Kite. “6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi, sy. 33 (Ocak 2018): 347-414.
EndNote Check K (01 Ocak 2018) 6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi 33 347–414.
IEEE K. Check, “6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI”, TAAD, sy. 33, ss. 347–414, Ocak 2018.
ISNAD Check, Kite. “6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi 33 (Ocak 2018), 347-414.
JAMA Check K. 6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI. TAAD. 2018;:347–414.
MLA Check, Kite. “6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi, sy. 33, 2018, ss. 347-14.
Vancouver Check K. 6728 SAYILI KANUNLA ÇEK KANUNUNDA YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE KARŞILIKSIZ ÇEK SORUNSALI. TAAD. 2018(33):347-414.