5326 sayılı Kabahatler Kanununun 1 Haziran
2005 tarihinde yürürlüğe girmesiyle,
kabahatler suç olmaktan çıkarılmış ve idari
yaptırım gerektiren haksızlık olarak düzenlenmiştir.
Kabahatler Kanununda öngörülen
idari yaptırımlar, idari para cezası ve mülkiyetin
kamuya geçirilmesidir. Kabahatler Kanununda,
diğer kanunlarda yer alan tedbirlerin
de idari yaptırım olduğu belirtilmiştir. Diğer
kanunlarda idarî para cezası ve mülkiyetin
kamuya geçirilmesi türünde idarî yaptırımlar
öngörüldüğü gibi; meslekten ve sanattan
men, ehliyet ve ruhsatın geri alınması, aracın
seferden alıkonulması vb. diğer tedbir
niteliğindeki idari yaptırımlar da öngörülmüştür.
Kabahatler Kanununda, idarî para
cezası ve mülkiyetin kamuya geçirilmesi idarî
yaptırımlarına karşı sulh ceza mahkemesine
başvurulacağı ve bu kanun yoluna ilişkin
hükümlerin, diğer kanunlarda aksine hüküm
bulunmaması halinde uygulanacağı hükme
bağlanmıştır. Bu çalışmada Kabahatler Kanununda
öngörülen kanun yoluna ilişkin hükümlerin,
diğer kanunlardaki hangi yaptırım
türleri yönünden geçerli olduğu ya da olması
gerektiği, kapsam ve sınırının ne olduğu sorunu
yargı kararları ışığında incelenecektir.
İdari Yaptırım, İdari Yaptırım, Uyuşmazlık Mahkemesi, İdari Yaptırım, Uyuşmazlık Mahkemesi, Kanun Yolu, Kabahatler Kanunu, Görevli Yargı Yeri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |