Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU

Yıl 2020, Sayı: 42, 89 - 120, 01.04.2021

Öz

Bu makalenin ilk bölümünde ülkemizdeki hukuk eğitiminin güncel sorunları, hukuk
eğitimi hakkında yazılmış olan çeşitli yayınlardan elde edilen bilgiler eşliğinde üst ve
alt başlıklar halinde detaylı bir şekilde anlatılmıştır. İkinci bölümde, yine bu alanda
yazılmış olan çeşitli yayınlardan elde edilen
bilgiler eşliğinde, nitelikli bir hukukçunun
taşıması gereken karakter ve sahip olması
gereken teknik donanım ile bu nitelikleri sağlayabilmek için Avrupa ve Kuzey Amerika’daki hukuk eğitimlerinde uygulanmakta olan
yöntemler birlikte anlatılarak pekiştirilmiştir.
Sonuç bölümünde ise nitelikli hukukçuların
yetiştirilebilmesi için mikro çapta yapılması
gereken değişiklikler ve yenilikler ile hukuk
eğitiminde makro çapta dikkate alınması
gereken temel hususlar açıklanmıştır. Özellikle eğitim politikası zihniyetinde yapılacak
olan değişiklik ile öğrencilere nasıl bir vizyonun yüklenmesi gerektiği ifade edilmeye
çalışılmıştır. Makalenin tümünde bu alanda
yayınlanmış olan diğer akademik eserlerde
ifade edilen sorunlar ve öneriler aktarılırken,
ülkemizdeki hukuk eğitiminin başarısız olmasına yol açan temel sebepler göz önüne
çıkartılmaya çalışılarak bu temel sorunları
meydana getiren hukuk eğitim zihniyetinin
kolay algılanmasını sağlayan büyük resim
sergilenmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • Akıncı, Şahin, Hukuk Eğitimi Üzerine Düşünceler, Selçuk Üniversitesi HFD, Cilt: 9, Sayı:1-2, Yıl: 200, s.9-48
  • • Aktan, Coşkun Can, Sorbon’dan Bologna’ya, Berlin’den Bergen’e: Avrupa’da Yükseköğretim Sistemlerinin Harmonizasyonu ve Yeniden Yapılandırılmasına Yönelik Reform Çalışmaları, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, Yıl:2010, s.1-59
  • • Ansay, Tuğrul, Hukuk Eğitiminde Reform, Ankara Üniversitesi HFD, Cilt: 26, Sayı: 1, 1969, s.261-321
  • • Aslan, Ramazan, Taşpınar, Sema ,AB Sürecinde Türkiye’de ve Avrupa’da Hukuk ve Hukukçunun Yetiştirilmesi ve Türkiye’nin Bu Gelişmelerden Etkilenmesi, Ankara Üniversitesi HFD, Cilt: 53, Sayı:1, Yıl: 2004, s. 1-25
  • • Atay, Cevdet, Hukuk Öğretimi ve Hukukçu Eğitimine Bakış Sorunlar ve Çözüm Önerileri, www.barobirlik.org.tr/yayinlar/makaleler/cevdetatay. doc, Erişim Tarihi: 14.05.2018
  • • Aydın, Oğuz Gökhan, “Gelenekten Geleceğe” Türkiye’de Hukuk Eğitimi, TAAD, Sayı: 21, Yıl: 6, Nisan-2015, s.621-657
  • • Chodos, Hiram, (Çeviren: Birol Akgün), Hukuk Eğitimi: Trendler, Sorunlar ve Stratejiler, Selçuk Üniversitesi HFD, Cilt:9, Sayı:1-2, Yıl: 2001, s.327-336
  • • Çiftçi, Hasan, Demirbağ, Fahrettin, Türkiye’de Hukuk Fakülteleri ve Hukuk Eğitimi, TBB Dergisi, 91. Sayı-2010, s.257-290
  • • Çelikel, Aysel, Hukuk Eğitimi ve Öğretimi Konusunda Düşünceler, Yeni Türkiye, Yargı Reformu Özel Sayısı, Ankara, 1996, s.903 vd.
  • • Güran, Sait, ABD’de Hukuk Öğretimi ve Eğitimi, İstanbul Üniversitesi HFD, Cilt:50, Sayı:1-4, Yıl:1984, s.179-196

Problems of Legal Education in Turkey and Situation in the Face of Contemporary Developments

Yıl 2020, Sayı: 42, 89 - 120, 01.04.2021

Öz

Kaynakça

  • Akıncı, Şahin, Hukuk Eğitimi Üzerine Düşünceler, Selçuk Üniversitesi HFD, Cilt: 9, Sayı:1-2, Yıl: 200, s.9-48
  • • Aktan, Coşkun Can, Sorbon’dan Bologna’ya, Berlin’den Bergen’e: Avrupa’da Yükseköğretim Sistemlerinin Harmonizasyonu ve Yeniden Yapılandırılmasına Yönelik Reform Çalışmaları, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, Yıl:2010, s.1-59
  • • Ansay, Tuğrul, Hukuk Eğitiminde Reform, Ankara Üniversitesi HFD, Cilt: 26, Sayı: 1, 1969, s.261-321
  • • Aslan, Ramazan, Taşpınar, Sema ,AB Sürecinde Türkiye’de ve Avrupa’da Hukuk ve Hukukçunun Yetiştirilmesi ve Türkiye’nin Bu Gelişmelerden Etkilenmesi, Ankara Üniversitesi HFD, Cilt: 53, Sayı:1, Yıl: 2004, s. 1-25
  • • Atay, Cevdet, Hukuk Öğretimi ve Hukukçu Eğitimine Bakış Sorunlar ve Çözüm Önerileri, www.barobirlik.org.tr/yayinlar/makaleler/cevdetatay. doc, Erişim Tarihi: 14.05.2018
  • • Aydın, Oğuz Gökhan, “Gelenekten Geleceğe” Türkiye’de Hukuk Eğitimi, TAAD, Sayı: 21, Yıl: 6, Nisan-2015, s.621-657
  • • Chodos, Hiram, (Çeviren: Birol Akgün), Hukuk Eğitimi: Trendler, Sorunlar ve Stratejiler, Selçuk Üniversitesi HFD, Cilt:9, Sayı:1-2, Yıl: 2001, s.327-336
  • • Çiftçi, Hasan, Demirbağ, Fahrettin, Türkiye’de Hukuk Fakülteleri ve Hukuk Eğitimi, TBB Dergisi, 91. Sayı-2010, s.257-290
  • • Çelikel, Aysel, Hukuk Eğitimi ve Öğretimi Konusunda Düşünceler, Yeni Türkiye, Yargı Reformu Özel Sayısı, Ankara, 1996, s.903 vd.
  • • Güran, Sait, ABD’de Hukuk Öğretimi ve Eğitimi, İstanbul Üniversitesi HFD, Cilt:50, Sayı:1-4, Yıl:1984, s.179-196
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Akyol Bu kişi benim 0000-0002-9999-0088

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Sayı: 42

Kaynak Göster

APA Akyol, M. (2021). TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi, 1(42), 89-120.
AMA Akyol M. TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU. TAAD. Nisan 2021;1(42):89-120.
Chicago Akyol, Mehmet. “TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi 1, sy. 42 (Nisan 2021): 89-120.
EndNote Akyol M (01 Nisan 2021) TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi 1 42 89–120.
IEEE M. Akyol, “TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU”, TAAD, c. 1, sy. 42, ss. 89–120, 2021.
ISNAD Akyol, Mehmet. “TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi 1/42 (Nisan 2021), 89-120.
JAMA Akyol M. TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU. TAAD. 2021;1:89–120.
MLA Akyol, Mehmet. “TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU”. Türkiye Adalet Akademisi Dergisi, c. 1, sy. 42, 2021, ss. 89-120.
Vancouver Akyol M. TÜRKİYE’DE HUKUK EĞİTİMİNİN SORUNLARI VE ÇAĞDAŞ GELİŞMELER KARŞISINDAKİ DURUMU. TAAD. 2021;1(42):89-120.