Şehirlerdeki nüfus artışı, şehirlerde sadece kişi yoğunluğunu artırmamıştır. Kişi yoğunluğu ile birlikte yapı yoğunluğunda da bir artış olmuştur. Ayrıca hem kişi yoğunluğundaki artış hem de yapı yoğunluğundaki artış, süregelen toplu taşımanın ve ulaşım altyapısının yetersiz hale gelmesine sebep olurken, insanlar yetersiz ulaşım alt yapısı ve imkânları karşısında özel araç kullanımına yönelmişlerdir. Özel araç sayısındaki artış ise hem trafik yoğunluğunu artırmış, hem de duran araçların park yeri sorununu ortaya çıkarmıştır. Mevzuat koyucu sorunu otoparkla ilgili kurallar koymakla çözmeye çalışmıştır. Mevzuat, otopark ihtiyacının önce yapı düzeyinde çözülmesini, sonra parsel düzeyinde çözülmesini, sonra da yerleşme düzeyinde çözülmesini öngörmüştür. Otopark sorunu yapı ve parsel düzeyinde çözülemez ise, yapı sahiplerinden otopark bedeli adı altında bir pay almak sureti ile otopark sorununun yerleşme düzeyinde çözülmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmada, otopark bedelinin ne olduğu, bu bedelin nasıl, kimlerden, ne şekilde tahsil edileceği ve tahsil zamanaşımı konusu incelenmeye çalışılmıştır.
Otopark Yönetmeliği Otopark bedeli Kamu alacağı Kamu zararı Tahsil zamanaşımı
Population growth in cities, not only did people increase their density in cities; but also building density increased. Increase in person density, caused ongoing public transport and transportation infrastructure to become insufficient, that is why people tend to use private car in the face of inadequate transportation infrastructure. Increase in the number of private cars, both increased traffic density and raised parking problem for vehicles that stopped rather than moving. Legislative tried to solve the problem by setting rules about parking. The parking need is solved at the building level before, then parcel level solved, then foreseen resolved at the settlement level by the legislation. If the parking problem is not solved at the building level and parcel level, it is aimed to solve the parking problem at the settlement level by taking a share from the building owners under the name of the parking fee. In this study, the subject of how, from who and in what way the parking fee will be charged and collection prescription s tried to examined.
Parking Regulation Carpark remuneration Public receivable Public financial harm Collection prescription
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 48 |