Günümüzde çalışma hayatında veya gündelik hayatta tek bir dilin yeterli olmaması, insanları yeni diller öğrenmek için heveslendirmiştir. İnsanların yeni yerler görme, yeni kültürleri tanıma arzusu insanları yeni bir dil öğrenmek için farklı yöntemler uygulamaya sevk etmiştir. Bir dili öğrenmenin en kolay yolu, o dilin konuşulduğu ülkede yaşayarak, o dili gündelik hayatta kullanarak öğrenmektir. Bu sebeple insanlar yeni bir dil öğrenebilmek için o yabancı dilin en çok konuşulduğu ya da o yabancı dilin en rahat öğrenilebileceği ülkelere seyahat etmek için güvenli yollar ve o ülkelere gidebilmek için gerekli prosedürlerin ne olduğunu araştırmışlar ancak bazı zamanlarda sağlıklı bilgilere ulaşamamışlardır. Bir dilin konuşulduğu ülkeye gidebilmek için o ülke vize istiyorsa vize alınması, kişinin orada kalabilmesi için bir yer tahsis edilmesi ve dil okullarının eğitim kalitesinin tespit edilmesi önemlidir. İnsanlar yabancı dil öğrenmek için o dilin konuşulduğu ülkelere gidebilmek amacıyla çeşitli çareler aramışlar, bu çarelerin sonucu olarak da yurt dışı dil okulu eğitim hizmet danışmanlığı sözleşmeleri ortaya çıkmıştır. Çalışmamızın amacı; bu sözleşmelerin hukuki niteliğini ortaya koymaktır.
Yurt dışı dil okulu eğitim sözleşmesi danışmanlık hizmeti hukuki niteliğin tespiti
Today, the fact that a single language is not enough in business life or daily life has motivated people to learn new languages. People’s desire to see new places and get to know new cultures has led people to apply different methods to learn a new language. The easiest way to learn a language is to learn it by living in the country where that language is spoken and using that language in daily life. For this reason, people have researched the safe ways to travel to the countries where that foreign language is spoken the most or where that foreign language can be learned most easily, and the necessary procedures to go to those countries, but sometimes they have not been able to access reliable information. If a country requires a visa to go to a country where a language is spoken, it is important to obtain a visa, to allocate a place for the person to stay there, and to determine the quality of education in language schools. People have sought various solutions to go to countries where that language is spoken to learn a foreign language, and as a result of these solutions, overseas language school education service consultancy contracts have emerged. The purpose of our study is to reveal the legal nature of these contracts.
Foreign language school education contract consultancy service determination of legal qualification
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hukuk (Diğer) |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 61 |