BibTex RIS Kaynak Göster

Shakespeare’in hayaletleri nasıl görünür?: Baba Hamlet ve Banquo’yu sahneye getirmek üzerine

Yıl 2012, , 47 - 58, 01.03.2012
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000283

Öz

Kaynakça

  • Assmann, A. (2005). “Spirits, Ghosts and De- mons in Shakespeare and Milton”. Rena- issance Go- Betweens Cultural Exchange in Early Modern Europe. Andreas Höfele, Werner von Koppenfels, Berlin: Walter de Gruyter(Ed.).
  • Altman, R. (1980). “Moving Lips: Cinema as Ventriloquism”. Yale French Studies,60, 67- 79.
  • Brecht, B. (1997). Epik Tiyatro. Kamuran Şipal(Çev.). İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Cartelli, T. (1983). “Banquo’s Ghost: The Shared Vision”. Theatre Journal, Vol. 35, No. 3, The Poetics of Theatre, 389-405.
  • Chion, M. (1999). The Voice in Cinema. New York: Columbia University Press.
  • Davis, C. (2005). “Hauntology, Spectres and Phantoms”. French Studies, Vol. LIX, No.3, 373-379.
  • Derrida, J. (2007). Marx’ın Hayaletleri; Borç Du- rumu, Yas Çalışması ve Yeni Enternasyonel. Alp Tümertekin (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Felton, D. (1999). Haunted Greece and Rome Ghost Stories From Classical Antiquity. Uni- versity of Texas Press.
  • Freud, Sigmund. “The Uncanny”, http://www. rohan.sdsu.edu/~ amtower/uncanny.html. Çev.: Laurel Amtower.
  • Kane, Brian. “L’acousmatique mythique: recon- sidering the acousmatic reduction and the Pythagorean veil”. http://www.ems-network. org/ems08/papers/kane.pdf.
  • Karacabey, S. (1993). “Shakespeare’in Oyunla- rında Doğa ve Doğaüstü Güçler”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı:10, 115-119.
  • Marx, K., Engels, F. (2005). Komünist Mani- festo ve Komünizmin İlkeleri. Muzaffer Erdost(Çev.). Ankara: Sol Yayınları.
  • Öndül, S. (2010). “Gölgeler İçindeki Gölgeler”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı: 30, 13- 26.
  • Özhancı, Elif. “Elizabeth Dönemindeki Tiyat- ro Yapıları ve Globe Tiyatro”. Sanat Dergisi, http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/gsfd/ article/viewFile/3289/3178.
  • Rea,J. D. (1929). “Hamlet and The Ghost Again”. The English Journal, Vol. 18, No. 3, 207-213.
  • Rogers, L.W. (1949). The Ghosts in Shakespeare. Theosophical Press.
  • Shakespeare, W. (1965). Hamlet. Sabahattin Eyuboğlu(Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Shakespeare, W. (1960). Macbeth. Orhan Burian(Çev.). Ankara: Maarif Basımevi.

SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE

Yıl 2012, , 47 - 58, 01.03.2012
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000283

Öz

Bu yazıda William Shakespeare oyunlarındaki iki hayaletin- Baba Hamlet ve Banquo - sahne ve seyir yeri arasındaki ilişkiye etkisi birkaç alternatif üzerinden tartışılıyor. Çalışma üç bölümden oluşuyor. İlk bölümde hayaletin belirişi ve görünüşüne, neden ve nasıl geldiği sorularına yer veriliyor. Ardından gelen ikinci bölüm hayaleti sahneye getirmenin izini Shakespeare’in sahnesinde sürmeye odaklanıyor. Son bölümde ise, Hamlet ve Macbeth’de hayaletin oyun kişilerine ve seyirciye görünüşüne yorum getirilmeye çalışılıyor

Kaynakça

  • Assmann, A. (2005). “Spirits, Ghosts and De- mons in Shakespeare and Milton”. Rena- issance Go- Betweens Cultural Exchange in Early Modern Europe. Andreas Höfele, Werner von Koppenfels, Berlin: Walter de Gruyter(Ed.).
  • Altman, R. (1980). “Moving Lips: Cinema as Ventriloquism”. Yale French Studies,60, 67- 79.
  • Brecht, B. (1997). Epik Tiyatro. Kamuran Şipal(Çev.). İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Cartelli, T. (1983). “Banquo’s Ghost: The Shared Vision”. Theatre Journal, Vol. 35, No. 3, The Poetics of Theatre, 389-405.
  • Chion, M. (1999). The Voice in Cinema. New York: Columbia University Press.
  • Davis, C. (2005). “Hauntology, Spectres and Phantoms”. French Studies, Vol. LIX, No.3, 373-379.
  • Derrida, J. (2007). Marx’ın Hayaletleri; Borç Du- rumu, Yas Çalışması ve Yeni Enternasyonel. Alp Tümertekin (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Felton, D. (1999). Haunted Greece and Rome Ghost Stories From Classical Antiquity. Uni- versity of Texas Press.
  • Freud, Sigmund. “The Uncanny”, http://www. rohan.sdsu.edu/~ amtower/uncanny.html. Çev.: Laurel Amtower.
  • Kane, Brian. “L’acousmatique mythique: recon- sidering the acousmatic reduction and the Pythagorean veil”. http://www.ems-network. org/ems08/papers/kane.pdf.
  • Karacabey, S. (1993). “Shakespeare’in Oyunla- rında Doğa ve Doğaüstü Güçler”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı:10, 115-119.
  • Marx, K., Engels, F. (2005). Komünist Mani- festo ve Komünizmin İlkeleri. Muzaffer Erdost(Çev.). Ankara: Sol Yayınları.
  • Öndül, S. (2010). “Gölgeler İçindeki Gölgeler”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, Sayı: 30, 13- 26.
  • Özhancı, Elif. “Elizabeth Dönemindeki Tiyat- ro Yapıları ve Globe Tiyatro”. Sanat Dergisi, http://e-dergi.atauni.edu.tr/index.php/gsfd/ article/viewFile/3289/3178.
  • Rea,J. D. (1929). “Hamlet and The Ghost Again”. The English Journal, Vol. 18, No. 3, 207-213.
  • Rogers, L.W. (1949). The Ghosts in Shakespeare. Theosophical Press.
  • Shakespeare, W. (1965). Hamlet. Sabahattin Eyuboğlu(Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Shakespeare, W. (1960). Macbeth. Orhan Burian(Çev.). Ankara: Maarif Basımevi.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ceren Özcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012

Kaynak Göster

APA Özcan, C. (2012). SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 33(33), 47-58. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000283
AMA Özcan C. SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Mart 2012;33(33):47-58. doi:10.1501/TAD_0000000283
Chicago Özcan, Ceren. “SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 33, sy. 33 (Mart 2012): 47-58. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000283.
EndNote Özcan C (01 Mart 2012) SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 33 33 47–58.
IEEE C. Özcan, “SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 33, sy. 33, ss. 47–58, 2012, doi: 10.1501/TAD_0000000283.
ISNAD Özcan, Ceren. “SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 33/33 (Mart 2012), 47-58. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000283.
JAMA Özcan C. SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2012;33:47–58.
MLA Özcan, Ceren. “SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 33, sy. 33, 2012, ss. 47-58, doi:10.1501/TAD_0000000283.
Vancouver Özcan C. SHAKESPEARE’İN HAYALETLERİ NASIL GÖRÜNÜR?: BABA HAMLET VE BANQUO’YU SAHNEYE GETİRMEK ÜZERİNE. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2012;33(33):47-58.