Bu çalışmada, tragedya ile yaşam arasındaki ilişki, Antigone figürüne bağlı olarak açığa çıkarılmaktadır. Felsefenin yaşamın kendisine dönüş motivasyonu, Hegel ve Heidegger’in tragedya yorumlarında öne çıkan Antigone üzerinden tartışılmaktadır. Öncelikle Hegel’in tragedya anlayışını özetleyen çelişkilerin odağı ve kırılma noktası olarak “kız kadeş Antigone ele alınmaktadır. Sonrasında ise Heidegger’in Antigone’yi insan olmanın özünü yansıtan bir figür olarak yorumlamasına değinilecektir. Sonuç olarak felsefenin yaşama dönüş idealinde tragedyanın nasıl bir olanaklılık zemini olduğu anlaşılmaktadır
Kılınç, G. (2011). Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 32(32), 31-45. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000271
AMA
Kılınç G. Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Şubat 2011;32(32):31-45. doi:10.1501/TAD_0000000271
Chicago
Kılınç, Gizem. “Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 32, sy. 32 (Şubat 2011): 31-45. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000271.
EndNote
Kılınç G (01 Şubat 2011) Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 32 32 31–45.
IEEE
G. Kılınç, “Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 32, sy. 32, ss. 31–45, 2011, doi: 10.1501/TAD_0000000271.
ISNAD
Kılınç, Gizem. “Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 32/32 (Şubat 2011), 31-45. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000271.
JAMA
Kılınç G. Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2011;32:31–45.
MLA
Kılınç, Gizem. “Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 32, sy. 32, 2011, ss. 31-45, doi:10.1501/TAD_0000000271.
Vancouver
Kılınç G. Antigone’nin Yazgısında Açığa Çıkan Felsefe. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2011;32(32):31-45.