BibTex RIS Kaynak Göster

Foqué’nin Ondıne Öyküsü ve üç farklı bale dramaturgisi

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 31, 91 - 106, 01.01.2011
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265

Öz

Kaynakça

  • “Undine”, Ana Britannica Cilt 9, (1992), İstanbul: Ana Yay.
  • Beaumont, Cyril W., (1938), Complete Book of Ballets, Londan: Grooset & Dunlap Publishers.
  • Foqué, La Motte., (1945), Su Kızı, Ankara: M.E.B Yayınları.
  • Giraudoux, Jean., (1956), Su Kızı-Ondine, Çev. Ahmet Muhip Dranas, 1942 (Sahneleme:1943 İstanbul Şehir Tiyatroları; 1956 Ankara Devlet Tiyatrosu).
  • Guest, Ivor., (1959), Undine The Pure Gold of Romanticism, Ballet Annual, No:13, Londan: Adam & Charles Black.
  • -------------, (1956), The Life of a Romantic Ballerina Fanny Cerrito, Londan: Phoenix House Ltd Charing.
  • Maclis, Joseph., (1961), Introduction to the Contemporary Music, New York: W.W.Norton & Company Inc. Moore, Lilian., (1954), “Ondines of the Ballet”, Dance Magazine.
  • Müzik Ansiklopedisi, “Ahmet Say”, Cilt 4, Ankara 1985.
  • Paracelsus, T., (1934), Die Elementarwesen, Handwörter– Buch Des Deutschen Aberglaubens, Vol. 4, Walter De Grayter, Berlin & Leipzig.
  • Praagh, Peggy von –Brinson, Peter., (1963), The Choreographic Art, Londan: Adam & Charles Black, London.

FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ

Yıl 2011, Cilt: 31 Sayı: 31, 91 - 106, 01.01.2011
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265

Öz

Bale sanatında koreograflar genellikle mitleri, masal ve öyküleri,
diğer edebiyat türlerini esas alan librettolardan yola çıkarak
sahnelemelerini gerçekleştirirler. Bu bakımdan romantik dönem sanatı ve edebiyatı bale dramaturgileri ve uygulamaları
için koreograflara çok zengin kaynak imkanı sunar. Baron
Freidrich Heinrich Karl de la Motte Foqué’ nin yazdığı “Undine”
öyküsü bu kaynakların en önemlilerinden biridir. 19.
Yüzyılda koreograf Paul Taglioni ve Jules Perrot; 20. Yüzyılda
Frederick Ashton, aynı öyküyü temel alan ama farklı dramaturgi
tercihleriyle düzenlenen librettolar, farklı isimlerle seyirciyle
buluşan koreografiler yaratırlar. Bu makale üç farklı
sanatçının gerçekleştirdiği “Undine” sahnelemelerinin dramaturgi
ve uygulama süreçlerini karşılaştırma amacı taşır

Kaynakça

  • “Undine”, Ana Britannica Cilt 9, (1992), İstanbul: Ana Yay.
  • Beaumont, Cyril W., (1938), Complete Book of Ballets, Londan: Grooset & Dunlap Publishers.
  • Foqué, La Motte., (1945), Su Kızı, Ankara: M.E.B Yayınları.
  • Giraudoux, Jean., (1956), Su Kızı-Ondine, Çev. Ahmet Muhip Dranas, 1942 (Sahneleme:1943 İstanbul Şehir Tiyatroları; 1956 Ankara Devlet Tiyatrosu).
  • Guest, Ivor., (1959), Undine The Pure Gold of Romanticism, Ballet Annual, No:13, Londan: Adam & Charles Black.
  • -------------, (1956), The Life of a Romantic Ballerina Fanny Cerrito, Londan: Phoenix House Ltd Charing.
  • Maclis, Joseph., (1961), Introduction to the Contemporary Music, New York: W.W.Norton & Company Inc. Moore, Lilian., (1954), “Ondines of the Ballet”, Dance Magazine.
  • Müzik Ansiklopedisi, “Ahmet Say”, Cilt 4, Ankara 1985.
  • Paracelsus, T., (1934), Die Elementarwesen, Handwörter– Buch Des Deutschen Aberglaubens, Vol. 4, Walter De Grayter, Berlin & Leipzig.
  • Praagh, Peggy von –Brinson, Peter., (1963), The Choreographic Art, Londan: Adam & Charles Black, London.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Efza Topçu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 31 Sayı: 31

Kaynak Göster

APA Topçu, E. (2011). FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 31(31), 91-106. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265
AMA Topçu E. FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Ocak 2011;31(31):91-106. doi:10.1501/TAD_0000000265
Chicago Topçu, Efza. “FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 31, sy. 31 (Ocak 2011): 91-106. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265.
EndNote Topçu E (01 Ocak 2011) FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 31 31 91–106.
IEEE E. Topçu, “FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 31, sy. 31, ss. 91–106, 2011, doi: 10.1501/TAD_0000000265.
ISNAD Topçu, Efza. “FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 31/31 (Ocak 2011), 91-106. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000265.
JAMA Topçu E. FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2011;31:91–106.
MLA Topçu, Efza. “FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 31, sy. 31, 2011, ss. 91-106, doi:10.1501/TAD_0000000265.
Vancouver Topçu E. FOQUÉ’NİN ONDINE ÖYKÜSÜ VE ÜÇ FARKLI BALE DRAMATURGİSİ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2011;31(31):91-106.