BibTex RIS Kaynak Göster

BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ

Yıl 2010, Cilt: 29 Sayı: 29, 25 - 42, 01.09.2010
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000237

Öz

Kaynakça

  • Altuğ, Taylan. Kant Estetiği. İstanbul: Payel Yayınları, 1989.
  • And, Metin. Dionisos ve Anadolu Köylüsü. Elif Yayınları, 1962.
  • And, Metin. Geleneksel Türk Tiyatrosu. Ankara: Bilgi Yayınevi, 1969.
  • And, Metin. Oyun ve Bügü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, 1974.
  • Arendt, Hannah. Geçmişle Gelecek Arasında. Çev.: Bahadır Sina Şe- ren, İstanbul: İletişim Yayınları, 2004.
  • Baltacıoğlu, İsmayıl Hakkı. Tiyatro. İstanbul: Sebat Basımevi, 1941.
  • Baltacıoğlu, İsmayıl Hakkı. Tiyatro Nedir? Yay. Haz.: Atila Alpöge, T. Yıl- maz Öğüt, Ali Y. Baltacıoğlu, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2006.
  • Belge, Murat. “Geçmişle İlişkimiz”, Cumhuriyet Dönemi Düşünce Ya- zıları Seçkisi. Der.: Konur Ertop, Ankara: T. C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Brook, Peter. Boş Alan. Çev.: Ülker İnce, İstanbul: Afa Yayınları, 1990.
  • Brook, Peter. Oyunculuk ve Tiyatro Üzerine Düşünceler. Çev.: Metin Balay, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2004.
  • Cumhuriyet Dönemi Düşünce Yazıları Seçkisi. Der.: Konur Ertop, An- kara: T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 1998.
  • Dino, Abidin. “Halkevi’nde Köy Tiyatrosu”, Görüşler Dergisi I, Sayı: 52, ( Nurhan Tekerek, Köy Seyirlik Oyunları (İstanbul: Mitos Boyut Yayınevi, 2008), s. 23.

BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ

Yıl 2010, Cilt: 29 Sayı: 29, 25 - 42, 01.09.2010
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000237

Öz

Günümüz dünyasını niteleyen en önemli kavramlardan biri de küreselleşmedir.
Küreselleşen dünya ve küresel kültür konsepti içinde gelenek
ve yerel-ulusal kültürün önemi, toplumsal ve bireysel bellek bağlamında
yeniden anımsanması gereken konulardır. Böyle bir perspektiften tiyatro
geleneğimize bakıldığında köy tiyatrosu geleneğimiz ve bu gelenek içinde
yer alan köy seyirlik oyunları ya da dramatik köylü oyunları, törenler
tiyatromuzun gelecekteki yönelişini de aydınlatacak olan temel kaynaklardan
biri olarak özenle korunması ve mutlaka yararlanılması gereken
kaynaklardır. Anadolu köylüsünün oyun yapma geleneğinden yola çıkarak
oluşturduğu ritüel kökenli bu gösteriler tiyatrosallığı-oyunsuluğu ve seyirci-oyun-oyuncu
organik bağıyla çağcıl tiyatromuzu oluşturmada önemli
kaynak olduğu gibi, dünya tiyatrosunun geldiği nokta dikkate alındığında,
önemsenmesi gereken zengin bir kaynaktır. Cumhuriyet sonrası dönemde,
yüzyılların biriktirdiği bu zenginliği fark eden tiyatro uzmanlarımız bu
zengin kaynaktan yola çıkarak tiyatromuzu geleceğe taşıyacak ürünler
vermişlerdir. Geleceğin dünyasında ve tiyatrosunda var olabilmek adına,
bu yolu zenginleştirerek sürdürmek tiyatromuzun özgünleşmesine de katkıda
bulunacaktır

Kaynakça

  • Altuğ, Taylan. Kant Estetiği. İstanbul: Payel Yayınları, 1989.
  • And, Metin. Dionisos ve Anadolu Köylüsü. Elif Yayınları, 1962.
  • And, Metin. Geleneksel Türk Tiyatrosu. Ankara: Bilgi Yayınevi, 1969.
  • And, Metin. Oyun ve Bügü. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları, 1974.
  • Arendt, Hannah. Geçmişle Gelecek Arasında. Çev.: Bahadır Sina Şe- ren, İstanbul: İletişim Yayınları, 2004.
  • Baltacıoğlu, İsmayıl Hakkı. Tiyatro. İstanbul: Sebat Basımevi, 1941.
  • Baltacıoğlu, İsmayıl Hakkı. Tiyatro Nedir? Yay. Haz.: Atila Alpöge, T. Yıl- maz Öğüt, Ali Y. Baltacıoğlu, İstanbul: Mitos Boyut Yayınları, 2006.
  • Belge, Murat. “Geçmişle İlişkimiz”, Cumhuriyet Dönemi Düşünce Ya- zıları Seçkisi. Der.: Konur Ertop, Ankara: T. C. Kültür Bakanlığı Yayınları, Brook, Peter. Boş Alan. Çev.: Ülker İnce, İstanbul: Afa Yayınları, 1990.
  • Brook, Peter. Oyunculuk ve Tiyatro Üzerine Düşünceler. Çev.: Metin Balay, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları, 2004.
  • Cumhuriyet Dönemi Düşünce Yazıları Seçkisi. Der.: Konur Ertop, An- kara: T.C. Kültür Bakanlığı Yayınları, 1998.
  • Dino, Abidin. “Halkevi’nde Köy Tiyatrosu”, Görüşler Dergisi I, Sayı: 52, ( Nurhan Tekerek, Köy Seyirlik Oyunları (İstanbul: Mitos Boyut Yayınevi, 2008), s. 23.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nurhan Tekerek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 29 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Tekerek, N. (2010). BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 29(29), 25-42. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000237
AMA Tekerek N. BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Eylül 2010;29(29):25-42. doi:10.1501/TAD_0000000237
Chicago Tekerek, Nurhan. “BELLEK, GELENEK Ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 29, sy. 29 (Eylül 2010): 25-42. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000237.
EndNote Tekerek N (01 Eylül 2010) BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 29 29 25–42.
IEEE N. Tekerek, “BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 29, sy. 29, ss. 25–42, 2010, doi: 10.1501/TAD_0000000237.
ISNAD Tekerek, Nurhan. “BELLEK, GELENEK Ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 29/29 (Eylül 2010), 25-42. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000237.
JAMA Tekerek N. BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2010;29:25–42.
MLA Tekerek, Nurhan. “BELLEK, GELENEK Ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 29, sy. 29, 2010, ss. 25-42, doi:10.1501/TAD_0000000237.
Vancouver Tekerek N. BELLEK, GELENEK ve KÖY TİYATROSU GELENEĞİMİZ. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2010;29(29):25-42.