BibTex RIS Kaynak Göster

Brecht’ten Bourdıeu’ya Otonom Tiyatroya Doğru: Habıtus/Gestus

Yıl 2007, Cilt: 24 Sayı: 24, 7 - 26, 01.04.2007
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000082

Öz

Kaynakça

  • BORA, Aksu (2005) Kadınların Sınıfı. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BOURDIEU, Pierre (1984) Distinction. Cambridge: Harvard University Press.
  • BOURDIEU, Pierre (1990) The Logic of Practice. California: Stanford University Pres.
  • BOURDIEU, Pierre (1991) Language and Symbolic Power. Cambridge:
  • Harvard University Press. BOURDIEU, Pierre (1995) Pratik Nedenler. Çev., Hülya Tufan. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • BOURDIEU, Pierre (2003) Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar. Çev.,
  • Nazlı Ökten. İstanbul: İletişim Yayınları. BOURDIEU, Pierre (2006) Karşı Ateşler. Çev., Halime Yücel. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • BRECHT, Bertold (1981) Epik Tiyatro. Çev., Kamuran Şipal. İstanbul: Say.
  • BRECHT, Bertold (1987) Sanat Üzerine Yazılar. Çev., Kamuran Şipal.
  • İstanbul: Cem Yayınevi. CASE, Sue-Ellen (1991) Feminism and Theatre. New York: Routledge.
  • DIAMOND, Elin (1997) Unmaking Mimesis. New York: Routledge.
  • IŞIK, Emre (1998) Beden ve Toplum Kuramı. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • REINELT, Janelle (1996) “Beyond Brecht: Britain’s New Feminist Drama”
  • Feminist Theatre and Theory. Helene Keysar (Ed.) London: MacMillan Press. SKEGGS, Beverly (2004) “Pierre Bourdieu’s Analysis of Class, Gender and Sexuality.” Feminism After Bourdieu. Lisa Adkins & Beverly Skeggs
  • (Ed.) Oxford: Blackwell Publishing. ŞENER, Sevda (1991) Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi. Eskişehir:
  • Anadolu Üniversitesi Yayınları. ŞENER, Sevda (1997) Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı. İstanbul:
  • Yapı Kredi Yayınları. WRIGHT, Elizabeth (1998) Postmodern Brecht. Çev., Ayşegül Bahcıvan.
  • Ankara: Dost Kitabevi. •

BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS

Yıl 2007, Cilt: 24 Sayı: 24, 7 - 26, 01.04.2007
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000082

Öz

Radikal yapıların sahip oldukları radikal güçlerini soğurmak için parçalanarak
merkezde yeniden inşa edilmesi, bu yapıları sözde-yapılar olarak
merkeze dahil edilmenin popüler bir yoludur. Diğer yandan kıyılarda
oluşarak merkezi işgal eden merkezkaç karşı-kültürel süreçler de sözdeyapıların
başka bir görünüm altında yeniden radikalleşmesine olanak sağ-
layabilir. Merkez tarafından zararsızlaştırılan brechtyen dramaturginin yeniden
radikalleştirilmesine bir örnek olarak 1970’lerde İngiltere’de oluşan
feminobrechtyen dramaturgiyi bir örnek olarak verebiliriz. Ancak yeniden
radikalleşerek oluşan yeni dramaturgi özgün olanla bir özdeşlik ilişkisi ta-
şımaz. Feminist tiyatro ile yeni bir faillik kazanan brechtyen dramaturgi,
ancak yeni bir paradigma üzerinden açıklanabilir. Feminobrechtyen yapıyı
brehtyen kavramlarla ifade etmek eksik kalır. Bourdieu’nun habitus
kavramı ise yeni dramaturgiyi anlamakta uygun bir temel oluşturabilir.
1970’lerde oluşan feminobrechtyen dramaturgiyi habitus üzerinden okumak
tiyatro için yeni açılımlar sağlayacak kanallar açabilir.

Kaynakça

  • BORA, Aksu (2005) Kadınların Sınıfı. İstanbul: İletişim Yayınları.
  • BOURDIEU, Pierre (1984) Distinction. Cambridge: Harvard University Press.
  • BOURDIEU, Pierre (1990) The Logic of Practice. California: Stanford University Pres.
  • BOURDIEU, Pierre (1991) Language and Symbolic Power. Cambridge:
  • Harvard University Press. BOURDIEU, Pierre (1995) Pratik Nedenler. Çev., Hülya Tufan. İstanbul: Kesit Yayıncılık.
  • BOURDIEU, Pierre (2003) Düşünümsel Bir Antropoloji İçin Cevaplar. Çev.,
  • Nazlı Ökten. İstanbul: İletişim Yayınları. BOURDIEU, Pierre (2006) Karşı Ateşler. Çev., Halime Yücel. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • BRECHT, Bertold (1981) Epik Tiyatro. Çev., Kamuran Şipal. İstanbul: Say.
  • BRECHT, Bertold (1987) Sanat Üzerine Yazılar. Çev., Kamuran Şipal.
  • İstanbul: Cem Yayınevi. CASE, Sue-Ellen (1991) Feminism and Theatre. New York: Routledge.
  • DIAMOND, Elin (1997) Unmaking Mimesis. New York: Routledge.
  • IŞIK, Emre (1998) Beden ve Toplum Kuramı. İstanbul: Bağlam Yayınları.
  • REINELT, Janelle (1996) “Beyond Brecht: Britain’s New Feminist Drama”
  • Feminist Theatre and Theory. Helene Keysar (Ed.) London: MacMillan Press. SKEGGS, Beverly (2004) “Pierre Bourdieu’s Analysis of Class, Gender and Sexuality.” Feminism After Bourdieu. Lisa Adkins & Beverly Skeggs
  • (Ed.) Oxford: Blackwell Publishing. ŞENER, Sevda (1991) Dünden Bugüne Tiyatro Düşüncesi. Eskişehir:
  • Anadolu Üniversitesi Yayınları. ŞENER, Sevda (1997) Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı. İstanbul:
  • Yapı Kredi Yayınları. WRIGHT, Elizabeth (1998) Postmodern Brecht. Çev., Ayşegül Bahcıvan.
  • Ankara: Dost Kitabevi. •
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Altun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 24 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Altun, H. (2007). BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 24(24), 7-26. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000082
AMA Altun H. BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Nisan 2007;24(24):7-26. doi:10.1501/TAD_0000000082
Chicago Altun, Hakan. “BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 24, sy. 24 (Nisan 2007): 7-26. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000082.
EndNote Altun H (01 Nisan 2007) BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 24 24 7–26.
IEEE H. Altun, “BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 24, sy. 24, ss. 7–26, 2007, doi: 10.1501/TAD_0000000082.
ISNAD Altun, Hakan. “BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 24/24 (Nisan 2007), 7-26. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000082.
JAMA Altun H. BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2007;24:7–26.
MLA Altun, Hakan. “BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 24, sy. 24, 2007, ss. 7-26, doi:10.1501/TAD_0000000082.
Vancouver Altun H. BRECHT’TEN BOURDIEU’YA OTONOM TİYATROYA DOĞRU: HABITUS/GESTUS. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2007;24(24):7-26.