Radikal yapıların sahip oldukları radikal güçlerini soğurmak için parçalanarak
merkezde yeniden inşa edilmesi, bu yapıları sözde-yapılar olarak
merkeze dahil edilmenin popüler bir yoludur. Diğer yandan kıyılarda
oluşarak merkezi işgal eden merkezkaç karşı-kültürel süreçler de sözdeyapıların
başka bir görünüm altında yeniden radikalleşmesine olanak sağ-
layabilir. Merkez tarafından zararsızlaştırılan brechtyen dramaturginin yeniden
radikalleştirilmesine bir örnek olarak 1970’lerde İngiltere’de oluşan
feminobrechtyen dramaturgiyi bir örnek olarak verebiliriz. Ancak yeniden
radikalleşerek oluşan yeni dramaturgi özgün olanla bir özdeşlik ilişkisi ta-
şımaz. Feminist tiyatro ile yeni bir faillik kazanan brechtyen dramaturgi,
ancak yeni bir paradigma üzerinden açıklanabilir. Feminobrechtyen yapıyı
brehtyen kavramlarla ifade etmek eksik kalır. Bourdieu’nun habitus
kavramı ise yeni dramaturgiyi anlamakta uygun bir temel oluşturabilir.
1970’lerde oluşan feminobrechtyen dramaturgiyi habitus üzerinden okumak
tiyatro için yeni açılımlar sağlayacak kanallar açabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 24 Sayı: 24 |