BibTex RIS Kaynak Göster

Öğreti Oyunu Düşüncesi Ve Önlem The idea Of Learning-Play And The Measures Taken

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 21, 45 - 57, 01.01.2006
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000054

Öz

Kaynakça

  • Bentley, Eric, Das Lebendige Theater, Übersetzer. Walter Hasenclever, Friedrich Verlag, Hannover, 1967.
  • Brecht, Bertolt, “Önlem”, Bütün Oyunları 3, Çev. Ayşe Selen, MitosBoyut Yay., 1997.
  • Hatrung, Günter, “Die Genesis des MASSNAHME Textes”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Haug Wolfgang Fritz, “Kritik ohne Mitleid”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Kiesel, Helmuth, “Die Massnahme im Licht der Totaliterismustheorie”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Kolland, Dorethea, “Musik des Lehrstücks”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998. Kraus, Völker, “Erinnerungsbild und eine Salve Zukunft”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Schnell, Ralf, “Text und Metatext”, Massnehmen. Theater der zeit Rec- herchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Wirth, Andrzej, “Lehrstück als Performance”,- Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.

ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM

Yıl 2006, Cilt: 21 Sayı: 21, 45 - 57, 01.01.2006
https://doi.org/10.1501/TAD_0000000054

Öz

Brecht’in öğreti oyunları, öğretme ile öğrenmenin iç içe geçirilmesini hedefler.
Verili reçetelerin dışında kalan çözümlere ulaşabilmek için, akışkanlığı
olan tarihi, nehrin içinde kalarak anlamak gerekir. Bu inşa yeri olarak
estetik düşüncesine, oluşum halinde eleştiri düşüncesini ekler. Brecht’in
en çok tartışılan öğreti oyunu, Önlem aracılığıyla, dinamik bir eleştirinin
yapısal olarak nasıl kurulduğu sorusu yanıtlanmaya çalışılacaktır

Kaynakça

  • Bentley, Eric, Das Lebendige Theater, Übersetzer. Walter Hasenclever, Friedrich Verlag, Hannover, 1967.
  • Brecht, Bertolt, “Önlem”, Bütün Oyunları 3, Çev. Ayşe Selen, MitosBoyut Yay., 1997.
  • Hatrung, Günter, “Die Genesis des MASSNAHME Textes”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Haug Wolfgang Fritz, “Kritik ohne Mitleid”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Kiesel, Helmuth, “Die Massnahme im Licht der Totaliterismustheorie”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Kolland, Dorethea, “Musik des Lehrstücks”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998. Kraus, Völker, “Erinnerungsbild und eine Salve Zukunft”, Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Schnell, Ralf, “Text und Metatext”, Massnehmen. Theater der zeit Rec- herchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
  • Wirth, Andrzej, “Lehrstück als Performance”,- Massnehmen. Theater der zeit Recherchen 1, (Hrsg) Inge Gellert, Gerd Koch, Florian Vassen, 1998.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süreyya Karacabey Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 21 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Karacabey, S. (2006). ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, 21(21), 45-57. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000054
AMA Karacabey S. ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. Ocak 2006;21(21):45-57. doi:10.1501/TAD_0000000054
Chicago Karacabey, Süreyya. “ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 21, sy. 21 (Ocak 2006): 45-57. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000054.
EndNote Karacabey S (01 Ocak 2006) ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 21 21 45–57.
IEEE S. Karacabey, “ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM”, Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 21, sy. 21, ss. 45–57, 2006, doi: 10.1501/TAD_0000000054.
ISNAD Karacabey, Süreyya. “ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi 21/21 (Ocak 2006), 45-57. https://doi.org/10.1501/TAD_0000000054.
JAMA Karacabey S. ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2006;21:45–57.
MLA Karacabey, Süreyya. “ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM”. Tiyatro Araştırmaları Dergisi, c. 21, sy. 21, 2006, ss. 45-57, doi:10.1501/TAD_0000000054.
Vancouver Karacabey S. ÖĞRETİ OYUNU DÜŞÜNCESİ VE ÖNLEM. Tiyatro Araştırmaları Dergisi. 2006;21(21):45-57.