Teknolojide kaydedilen gelişmelerle birlikte, kullanıcılara sanal ortamlarda gerçek ortam deneyimi yaşatan sanal gerçeklik uygulamaları, dil öğreniminde kullanılan teknolojilere bir yenisi olarak eklenmiştir. Bu doğrultuda, bu araştırmada dil öğrenimine yönelik olarak geliştirilen sanal gerçeklik uygulamalarının genel özelliklerinin belirlenmesi yoluyla bu uygulamalara ilişkin derinlemesine bir bakış açısının geliştirilmesi amaçlanmıştır. Doküman inceleme yöntemiyle gerçekleştirilen bu araştırmada, dil öğrenimine yönelik olarak geliştirilmiş ve Steam, Google Play Store, App Store, Oculus Store mağazalarında yer alan 15 sanal gerçeklik uygulamalası, amaçsal örnekleme yöntemiyle belirlenerek araştırma kapsamına dahil edilmiştir. Araştırmada ele alınan uygulamalar, genel özellikleri (uyumluluk, erişim, öğrenilen diller, ücret), geliştirmeyi hedefledikleri dil becerileri ve bu becerilerin kazandırılmasına ilişkin olarak sundukları dil etkinlikleri açısından incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, ilgili uygulamalara uygulama mağazalarının yanı sıra kendi web sayfalarından erişilebilmekte ve uygulamaların birçoğu hem mobil hem de bilgisayara uyumlu bir şekilde çalışabilmektedir. Uygulamalarda İngilizce, Fransızca, Almanca ve İspanyolca başta olmak üzere 33’e varan dil seçeneğiyle eğitim sunulmaktadır. Uygulamaların bir kısmı ücretsiz, bir kısmının tanıtım versiyonları ücretsiz, bir kısmı ise ücretlidir. Uygulamalarda genellikle konuşma ve dinleme becerilerinin geliştirilmesine odaklanılmıştır. Bu kapsamda uygulamalarda özellikle anadilini konuşan kişilerle konuşma ve dinleme pratiği yapmaya dayalı farklı kazanımları amaçlayan çeşitli etkinliklere yer verildiği tespit edilmiştir. Sonuç olarak, dil öğrenimine yönelik olarak geliştirilen sanal gerçeklik uygulamalarının genel özellikleri incelendiğinde, farklı dil becerilerin kazanılmasına yönelik olarak sunmuş oldukları etkileşimli etkinlikler sayesinde öğrencilere eğlenceli bir öğrenme deneyimi sağlayabilecekleri söylenebilir. Ancak her bir uygulamanın dil becerilerinin kazanılması üzerindeki gerçek etkisinin belirlenebilmesi için araştırmacılar tarafından yapılacak uygulamalı araştırmalara ihtiyaç vardır.
Sanal gerçeklik Sanal gerçeklik uygulamaları Dil öğreniminde sanal gerçeklik Yabancı dil öğrenimi
Along with the advances in technology, virtual reality applications that provide users with a real environment experience in virtual environments have been added to the technologies used in language learning. In this context, this research aimed to develop an in-depth perspective on the virtual reality applications developed for language learning by determining the general features of these applications. In this research carried out with the document analysis method, 15 virtual reality applications that were developed for language learning and that are available in such stores as Steam, Google Play Store, App Store, Oculus Store were determined by the purposive sampling method and included in the scope of the research. The applications discussed in the study were examined in terms of their general features (compatibility, accessibility, languages learned, price), the language skills they aim to develop and the language activities they offer in order to improve these skills. According to the results obtained from the research, related applications can be accessed from their own web pages as well as application stores, and most of the applications can work both on mobile devices and computer. In the applications, up to 33 languages can be learned, particularly English, French, German and Spanish. Some of the full and demo versions of the applications are free, and some of them are paid. The applications generally focused on improving speaking and listening skills. In this regard, it has been determined that there are various activities aimed at different acquisitions based on speaking and listening practices with native speakers. As a result, when the general features of virtual reality applications developed for language learning are examined, it can be said that they can provide students with a fun learning experience thanks to the interactive activities they offer to acquire different language skills. However, in order to determine the effectiveness of each application on the development of language skills, applied research by researchers is needed.
virtual reality virtual reality applications virtual reality in language learning foreign language learning
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |
Takvim-i Vekayi (تقويم وقايع)