BibTex RIS Kaynak Göster

II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar

Yıl 2008, Sayı: 12, 243 - 286, 01.09.2008

Öz

Modern Türkiye'nin kurulmasında son dönem Osmanlı modernleşme hareketlerinin önemli bir rolü olduğu bilinmektedir. Bu hareketler içinde II. Abdülhamid dönemi eğitim gelişmelerinin ayrı bir yeri vardır. Bu dönemde eğitim alanında nitelik ve nicelik olarak büyük bir değişim yaşanmıştır. Böylece devletin ve toplumun kaderinde yeni bir sayfa açılmıştır. Cumhuriyet'i kuran aydın, bürokrat ve asker kadroları II. Abdülhamid döneminde açılan yeni okullardan yetişmişlerdir. Bu okullara ve eğitim reformlarına yönelik geçmişten bugüne farklı bakış açılarından araştırmalar yapılmıştır. Özellikle son 20-30 sene içinde yapılan yeni araştırmalar daha önce yapılan araştırma ve yorumlara yeni bir boyut kazandırmıştır. Bu araştırmada eskiden yapılan bazı araştırmalar ile yakın dönemde ve özellikle yurt dışında yapılan ve Türkçeye tercüme edilen araştırmaların bulguları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir.

Debates on Education and its Ideology during the Reign of the Hamidian Era

Yıl 2008, Sayı: 12, 243 - 286, 01.09.2008

Öz

It is known that there are important roles of late Ottoman modernization movements
in the establishment of modern Turkey. Among these movements, educational developments
in the period of Abdulhamid II have a significant place. Great qualitative
and quantitative changes have been occurred in the field of education in this time.
Thence, a new page has opened in the fate of the state and society. Intellectual, bureaucratic
and military staff that founded the new Republic has been trained in the
newly opened schools in the period of Abdulhamid II. Lots of researches have been
done so far from different perspectives on these schools and reforms. The researches
that especially have been done in the recent 20-30 years have revealed new dimensions
and paradigms differently from the past researches. In this paper, the findings of
the researches that have been performed recently and at the past –especially performed
abroad and translated to Turkish– were comparatively discussed

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA59PN84MM
Bölüm Diğer
Yazarlar

Mustafa Gündüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2008
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Gündüz, M. (2008). II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi(12), 243-286.
AMA Gündüz M. II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar. TALİD. Eylül 2008;(12):243-286.
Chicago Gündüz, Mustafa. “II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi Ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, sy. 12 (Eylül 2008): 243-86.
EndNote Gündüz M (01 Eylül 2008) II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 12 243–286.
IEEE M. Gündüz, “II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar”, TALİD, sy. 12, ss. 243–286, Eylül 2008.
ISNAD Gündüz, Mustafa. “II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi Ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi 12 (Eylül 2008), 243-286.
JAMA Gündüz M. II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar. TALİD. 2008;:243–286.
MLA Gündüz, Mustafa. “II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi Ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar”. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, sy. 12, 2008, ss. 243-86.
Vancouver Gündüz M. II. Abdülhamid Dönemi Eğitimi ve İdeolojisi Üzerine Tartışmalar. TALİD. 2008(12):243-86.