Türk eğitim tarihi, çok zengin araştırma alanlarına sahiptir. Tarihte eğitim birçok faaliyet içine yayıldığı için eğitim tarihinin sınırlarını çizmek her zaman tartışmalıdır. Dolayısıyla eğitimbilimciler, tarihçiler, iktisatçılar, ilahiyatçılar, edebiyatçılar vs. konuyu değişik açılardan ele alarak incelemektedirler. Bu da eğitim tarihi alanındaki çalışmaların kapsamını biraz daha genişletmektedir. Bu çerçevede, söz konusu genişliğin boyutlarını ortaya koymayı amaç edinen bu makalede, eğitim tarihi literatürünün belirli bir yoğunluğa ulaşmış olan çalışma alanları ve yine aynı şekilde farklı disiplenlere mensup araştırmacılar tarafından oluşturulan eğitim tarihi literatürünün mahiyeti ve muhtevası hakkında bilgi verilmekte ve nihayetinde eğitim tarihi çalışmalarının istikameti hakkında değerlendirmelerde bulunulmaktadır.
The history of Turkish education offers fertile ground for research. It has always been difficult to draw the lines of a history of education due to the fact that education has penetrated into many areas throughout history. Therefore pedagogues, historians, economists, theologians and men of letter have been investigating the topic from various perspectives. In turn, this multiplicity has broadened the scope of studies conducted in the field of the history of education. In this context, this article aims to shed light on the dimensions of this breadth and provides information about the study fields of the literature on the history of education as well as the contents of this literature formed by the interdisciplinary researchers. In the end, it provides an assessment of the direction of studies on the history of education.
Diğer ID | JA28YA94GD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 12 |