Bu çalışmanın amacı, ilgili literatürün ışığı altında Türkiye'de tarih eğitimi alanında yapılan çalışmaları ortaya koymaktır. Ülkemizde, tarih öğretimi alanındaki literatür incelendiği zaman, bu alanla ilgili çalışmaların büyük çoğunluğunun yeni olduğu görülür. Çok uzun bir süre, bu alanda daha ziyade teorik ve çeviri birkaç çalışmanın dışında çalışmanın olmadığı anlaşılmaktadır. 1990'larda bu alanda sayıları artan teorik çalışmalara, bizzat eğitim kurumlarında yapılan saha çalışmaları eklenmiş ve ülkemizde tarih eğitimine hak edilen değer verilmeye başlanmıştır. Bugün ülkemizdeki bazı üniversitelerde tarih eğitimiyle ilgili olarak çok değerli çalışmalar yapılmaktadır. Tarih eğitiminde yapılan saha çalışmalarının sayısının artmasına karşın, bu çalışmaların bir kısmında metodolojik olarak problemler olduğu görülmektedir.
The aim of this study is to shed light on works produced in Turkey in the field of history education. When the literature on the teaching of history in Turkey is analyzed, one can observe that most such works are quite recent. It is clear that for a long time, there have been no works conducted in this field other than a few theoretical ones and translations. These theoretical works have mounted in quantity since the 1990s and together with the field studies conducted on educational institutions, history education has started to gain more influence in our country. Today some very significant studies are being conducted in some universities. Despite the increase in quantity, however, the methodological problems in some are worth mentioning.
Diğer ID | JA97HU97AZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Sayı: 12 |